Jump to content
Annons

Pro Tools segt i Windows Vista


fenton

Recommended Posts

Hej alla

Jag använder Pro Tools med ljudkortet Profire 2626 från M-audio. Allting med inspelning fungerar galant, problemet blir när det är dags för mixning. Pluggarna tar väldigt lång tid på sig att "komma upp" och gitarrsimulatorer eller trumprogram är inte ens att tänka på.

Det är helt omöjligt att få ett någorlunda arbetsflöde och det slutar oftast med att jag stänger av i ren frustration.

Datorn är en Bärbar Asus F3j med IntelCore2 T5600 @1,83GHz med 1GB Ramminne. Opperativsystemet är Windows Vista Home Premium

Varför tror ni det går så segt? Kan det vara Vistas fel eller är det helt enkelt datorn som är för klen?

mkt tacksam för svar

Redigerat av fenton
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

halooj..

Med 1 gb ram-minne på vista kommer man inte långt.. Vista slukar ram som bara den!

Köp 1 eller 2 gb till så märker du nog stor skillnad! Du kan även försöka göra Vistas grafiska tjaffs så enkelt som möjligt.. typ "justera efter bästa prestanda"

//j

Link to comment
Dela på andra sajter

halooj..

Med 1 gb ram-minne på vista kommer man inte långt.. Vista slukar ram som bara den!

Köp 1 eller 2 gb till så märker du nog stor skillnad! Du kan även försöka göra Vistas grafiska tjaffs så enkelt som möjligt.. typ "justera efter bästa prestanda"

//j

Det är alltså ram-minnet som är boven i dramat, och inte processorn?

Link to comment
Dela på andra sajter

brist på minne är ofta ett problem, och det blir extra tydligt om du har ett operativsystem som lägger beslag på en stor del av det. om du har möjlighet att välja så skulle jag per automatik rekomentera att du använder windows xp istället för vista, om du vill optimera prestandan.

det finns också många olika sätt att konfigurera ett operativsystem så att de inte knyter upp onödiga resurser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...