Jump to content
Annons

kontakt 3


kkj

Recommended Posts

Annons

Beställde uppgradering från 2:an till 3:an tidigare i veckan. Återstår att se hur ljudbiblioteket är.

Men jag förutsätter att 3:an är minst lika lätthanterad som 2:an. Ett av de funktionsmässigt bästa användändargränssnitten jag jobbat med, bortsett från att det inte alltid följer windows-standard.

Man måste bara få grepp om

- hierarkin med samples, zones, groups, instruments och multis

- drag'n'drop-funktionerna från browsern (alla funktioner) till instrumenten

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

De medföljande ljuden är svår jobbade. Om man jfr med tex ljudmoduler från roland & yamaha som är väl fungerande med keyboard. Det krävs

mer än en keyboarddist för att få det att låta bra. Men det är en bra sampler. Ljudbibliotekten är en bonus inte en orsak till att köpa kontakt3.

Det är ganska mycket mer bibliotek i 3:an men de är av samma snitt om kontakt 2.

Link to comment
Dela på andra sajter

... det är en bra sampler. Ljudbibliotekten är en bonus inte en orsak till att köpa kontakt3.

Det där tycker jag var en jäkligt bra sammanfattning även för 2:an!

Link to comment
Dela på andra sajter

... det är en bra sampler. Ljudbibliotekten är en bonus inte en orsak till att köpa kontakt3.

Det där tycker jag var en jäkligt bra sammanfattning även för 2:an!

Jag förstår. Eftersom ljudbiblioteket är min prioritering förstår jag att Kontakt 3 är fel väg.

Nu dök det upp en förslag att jag skulle titta på "Reason" Jasså!

Är det en ide?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...