Jump to content
Annons

Kabel i lösmeter


rally

Recommended Posts

Håller på och ska äntligen skruva ihop pedalbordet, men det är ju så satans svårt att hitta patchkablar i rätt längder:)

Vartifrån är det bäst att köpa kabel och kontaktdon om man tänkte löda ihop det själv?? Vilka kablar har folk använt??

Peace

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tackar tackar!

Det är Thomann som gäller alltså😎 Jo det är ju obalanserad tele som gäller, vinklade kontakter. Jag undrade nog mest vartifrån det är bäst att köpa grejjerna om man ska löda egna kablar...Kör på Thomann

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror du får betala ungefär det dubbla om du beställer små volymer kontakter i Sverige.

Lägg på inhemsk frakt och postförskott så räcker det hux flux med en tre-fyra patchkablar för att det ska löna sig att beställa från Tyskland.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Jag hittade kortslutande TRS kontakter på ELFA av alla ställen. I speciellt billigt, men trevliga kontakter. De jordar anslutningen när man drar ur den ur gitarren. Kanske inte kontakten man har till allt, men någon kabel är trevlig att ha. Men man brukar inte behöva komma upp

speciellt många kontakter och tillbehör innan frakten från thomann lönar sig. Speciellt om man inte har fullsortiments butiken direkt runt hörnet

och ändå måste beställa med postpaket.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
http://www.kjell.com/ har också lösa "Telekontakter" , mikrofonkabel, och färdiga patchkablar.

http://www.hifikit.se/ har också samma saker

/Kalle

Hur kjell&co telekablar är vet jag inte hur de är, men deras XLR kablar är riktigt usla. De är nog inte twistade ordentligt och har lite för snålt med skärm

för de plockar upp mycket mer störningar än andra XLR kablar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Säger nån löda själv säger jag alltid Elfa. Det är en guldgruva. Men man måste veta lite vad man letar efter. Har du någon butik i närheten ja då så. Priserna vet jag inte så mycket om dock .... 😛

www.elfa.se

Om du köper mer än 30 meter brukar priset bli okej. Annars är det ganska dyrt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du köper mer än 30 meter brukar priset bli okej. Annars är det ganska dyrt.

Ajdå. Jag såg det. Ungefär samma priser på thomann som om man köper storpack på elfa. (Jaja jag gillar dem iallafall, de har hjälpt mig ett antal gånger).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Analogfreak (oregistrerad)

Ska beställa bulk-kabel. Är den här likvärdig med Mogami W2549 och Supra MBS?

Eftersom Thomann har så bra pris på Cordial och Neutrik så känns det onödigt att betala mer än nödvändigt. 🥰

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...