Jump to content
Annons

Jaha,låter som


karl

Tears  

7 röster

  1. 1. Tears

    • 1.FAN
      0
    • 2.Lite för grötig
      0
    • 3.Lite för gråtig
      2
    • 4.Funkar...,förutom.....
      3
    • 5.Utom tvivel
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN:Tears

ARTIST/GRUPP:k

GENRE:float

LÅTLÄNGD:k

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:-04

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,9 Mb

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:TEARS

En låt som kom (och gick) men gärna lite kritik på helheten( får inte riktigt till ljudet) men kom med k.kritik... 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Speciellt ljud på sången, låter lite burkigt...

Spännande trummor, skönt med den fräcka virveltrum rytmen.

🙂 Ganska okej, men det finns en del att göra känns det som...

Kan det vara så att lite av "öppenheten" försvinner i Audiomixdown från Cubase ned till mp3....Jag tycker det låter lite öppnare i Cubase..... 😉

Edit: Jag lyssnar och mixar med lurar på 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

FAN!... jag kunde inte rösta på något alternativ...för jag tyckte inget passade riktigt.

Det är ju ett skönt material, sång, trummor.. alltså som TWL sa..skönt laidback...men det låter som du står i en burk och sjunger.. därför svär jag: FAN! om du bara får till ett rent sångreverb..stor eller litet, whatever..så kommer dina produktioner lyfta oerhört..

Nåt mer kommer jag inte på nu..

Ordna rumsklangen och kom ut ur burken 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

FAN!... jag kunde inte rösta på något alternativ...för jag tyckte inget passade riktigt.

Det är ju ett skönt material, sång, trummor.. alltså som TWL sa..skönt laidback...men det låter som du står i en burk och sjunger.. därför svär jag: FAN! om du bara får till ett rent sångreverb..stor eller litet, whatever..så kommer dina produktioner lyfta oerhört..

Nåt mer kommer jag inte på nu..

Ordna rumsklangen och kom ut ur burken  😄

Nå't förslag på Reverb ????Fysisk eller soft ...whatever... 😉

LÅTLÄNK:TEARS

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Nå't förslag på Reverb ????Fysisk eller soft ...whatever... 🙂

😆 Va inte meningen att det skulle uppfattas så plumpt.. det verkar bara som ..oj..nu hör jag att det inte är fasfel...men rummet låter oerhört litet.. och proximitetshöjande... Har du någon möjlighet att spela in i ett lite större rum utan snabba relektioner från närliggande väggar?

Felet var mitt..ursäkta

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut inte plumt...Jag tar dina ord på yttersta allvar då jag själv har dålig koll på typ Reverb & stuff och absorbenter hit & dit, proximitet , rena grekiskan för mig...

men så mycket fattar jag att du har koll på läget även om jag inte kan påminna mig om att jag hört nå't alster ifrån dig(har jag fel?). Alltså , jag litar på ditt omdöme då du är alltid saklig och konkret i dina formuleringar..... 🙂😱🙂

Och det stämmer , jag spelar in i ett schyffe på 2,5x2,5 med gipsväggar som enda "absorbent" 😆🙁 men läget går inte att ändra på just nu...men snart...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har nog inte hört något från mig förutom mitt enastående dåliga bidrag till "så ska det INTE låta - The Wommit's"..men om det är en merit ställer jag mig reserverad till 😏 mina tidigare grejer har jag tagit bort av utrymmesskäl från hemsidan.

Att du har ett 2,5X2,5 stort utrymme kan vara bidragande till det burkiga ljudet.. jag hade ett liknande utrymme när jag hade studio, men då hade jag sänkt ner taket c:a 20cm, lagt frigolit på undersidan av stommen+en absorbent utanpå frigoliten, sen monterat veckad drapering runtomkring där jag stod o sjöng och det blev *snustorrt*.. om du inte har stora möjligheter att ändra situationen just nu går det ändå att isolera bort det värsta med enkla medel... tjock skumgummi t.e.x en gammal madrass...kan göra underverk.

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar låten! Skönt laidback och du sjunger bra.

Appropå reverb. Vad använder du för reverb nu? Hur tänker du med reverb. Är det något speciellt du är ute efter? När jag lyssnar på låten tänker jag att det skulle vara fint med ett plåtreverb (plate) med mörk efterklang som ligger lite suggestivt i bakgrunden.

Det är svårt att rekommendera en reverbplugg som inte kostar så mycket, inte suger så mycket processorkraft, men ändå låter bra. Jag har inte testat Atmosphere själv, men jag har hört mycket gott om den, så det kan vara ett tips.

Ett annat tips är, om du har en gammal reverb-burk (hårdvara) liggandes kan du koppla in den och tappa sången till den. Om du sedan spelar in reverbet på separata spår i sequensern så kan du ställa nivån mellan det torra ljudet och reverb vid nedmix.

Link to comment
Dela på andra sajter

Astor Q (oregistrerad)

Halloj, ny medlem sen igår!

Har lyssnat igenom låten ett gäng gånger nu, så några

korta (högst personliga!) kommentarer:

Bra låt! Lite deppig, men bra.

Skulle dock vilja få fram basen lite, lite mer.

Angående sången så tycker jag som flera andra att den låter

lite burkig. Och för min smak lite för nasal, kan öppna mer på höjden i refrängen så får man bort lite av den "stängda" känslan.

Behåll kören hela vägen! Den är och hälsar på i början men sedan försvinner den

och då tappar låten lite.

Men som helhet, bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Halloj, ny medlem sen igår!

Har lyssnat igenom låten ett gäng gånger nu, så några

korta (högst personliga!) kommentarer:

Bra låt! Lite deppig, men bra.

Skulle dock vilja få fram basen lite, lite mer.

Angående sången så tycker jag som flera andra att den låter

lite burkig. Och för min smak lite för nasal, kan öppna mer på höjden i refrängen så får man bort lite av den "stängda" känslan.

Behåll kören hela vägen! Den är och hälsar på i början men sedan försvinner den

och då tappar låten lite.

Men som helhet, bra!

Tackar för konstruktiv kritik och hälsar dig välkommen till forumet....lägg gärna upp nå't själv här på demosidorna..... 😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar låten! Skönt laidback och du sjunger bra.

Appropå reverb. Vad använder du för reverb nu? Hur tänker du med reverb. Är det något speciellt du är ute efter? När jag lyssnar på låten tänker jag att det skulle vara fint med ett plåtreverb (plate) med mörk efterklang som ligger lite suggestivt i bakgrunden.

Det är svårt att rekommendera en reverbplugg som inte kostar så mycket, inte suger så mycket processorkraft, men ändå låter bra. Jag har inte testat Atmosphere själv, men jag har hört mycket gott om den, så det kan vara ett tips.

Ett annat tips är, om du har en gammal reverb-burk (hårdvara) liggandes kan du koppla in den och tappa sången till den. Om du sedan spelar in reverbet på separata spår i sequensern så kan du ställa nivån mellan det torra ljudet och reverb vid nedmix.

Jag tänker väl inte så mycket mer än att jag krämar inte på reverbet i samma utsträckning nu som förr, men det är väl soundet i reverbet som dissar eller så har min röst kind of " burkfrekvenser" 😕 ??? Som sagt kan för lite...... 😛

karl 😱

Edit: är inte Atmosphere en synthplug in ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Astor Q (oregistrerad)
QUOTE]

Tackar för konstruktiv kritik och hälsar dig välkommen till forumet....lägg gärna upp nå't själv här på demosidorna..... 😛  😄

Tänkte jag skulle göra det, måste bara ha en spark i baken så att jag gör klart något... 😉😛

Link to comment
Dela på andra sajter

QUOTE]

Tackar för konstruktiv kritik och hälsar dig välkommen till forumet....lägg gärna upp nå't själv här på demosidorna..... 😄  😄

Tänkte jag skulle göra det, måste bara ha en spark i baken så att jag gör klart något... 😛😄

Samma läge för mig stundtals, svårt att få längd på prylarna det blir mest snuttar...men iaf nå't att bygga på 😄

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...