Jump to content
Annons

Uppgradera från UAD1 till UAD2...


puffra

Recommended Posts

Försökte få med så mycket som möjligt i rubriken.

Satt och dreglade lite över ett UAD2-kort. Sitter idag med ett UAD Xpander Xtreme.

OM jag skulle få för mig att uppgradera, hur skulle det då funka med licenserna på mina pluggar till Xpandern? Får jag köra dom pluggarna på UAD2-kortet också? Eller måste jag köpa dom på nytt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Försökte få med så mycket som möjligt i rubriken.

Satt och dreglade lite över ett UAD2-kort. Sitter idag med ett UAD Xpander Xtreme.

OM jag skulle få för mig att uppgradera, hur skulle det då funka med licenserna på mina pluggar till Xpandern? Får jag köra dom pluggarna på UAD2-kortet också? Eller måste jag köpa dom på nytt?

Du kan flytta dina pluggar över till UAD-2 Och samtidigt behålla ditt xpander xtreme. Även om du efter har köpt UAD-2 så kan du köpa nya pluggar och även använda dom till xpander xtreme. Men hur det ser ut med kommande nya pluggar från Universal Audio vet jag inte. Det är idag gratis att göra en upgrade till UAD-2. Men efternyår så kostar det 25 USD per plugg att flytta. Dock en maxbelopp på 250 USD.

Och om du får för dig att sälja xpander så se till att du säljer bara kortet och inte skickar med licenserna för pluggarna. Då blir du även av med dom från UAD-2 kortet.

Tror jag har skrivit rätt. Men kolla på http://www.uaudio.com för säkerhets skull. Tror det finns en hel del supportfilmer om hur man gör en upgrade!

Edit: Tillägg:

Om du exempelvis hade fyra UAD-1 så kan man göra en upgrade till UAD-2 Och ändå behålla UAD-1 korten.

Max idag är fyra stycken UAD-1 och fyra stycken UAD-2 på EN licens. Köper man då fyra stycken Quad så har man ju en helt sick dator. 564 stycken NEVE 88RS 🙂😆

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...