Jump to content
Annons

Ny medlem sett till antal inlägg


Pusa

Recommended Posts

Jag blev medlem relativt tidigt, men använde inte forumet speciellt mkt i början av någon anledning... Ja bor 2,8 (inte 3) mil norr om Göteborg i en liten ort som heter Alafors.. Är 23 år och en rätt obegåvad musiker som kan lite om mycket skulle man kunna säga.. JAg hankar mig fram på gitarr och klaviatur, men oxå sång som jag personligen hävdar att jag behärskar relativt bra.. ☺️

Har varit Cubase:are sedan begynnelsen av mina inspelningstankar (säg 2,5 år), men har nu inhandlat ett digi002 tillsammans med en annan "partner" som jobbar som ljudtekniker (han finns här oxå, någonstans, men jag vet faktiskt inte vad han kallar sig).. Vi har fixat en studiolokal, men är ute efter en ny eftersom den inte riktigt håller måtten tyvärr.. (för liten och för VARM)..

Jag lyssnar och skriver låtar i stil med (dock kanske inte "i klass med" om man fokuserar på "skriver"... )

Counting Crows

Badly drawn boy

3 doors down

R.E.M.

m.m

Relativt blandat, men jag gillar inte att ha digitala trummor (de får gärna vara samplade eftersom mina trumfärdigheter är begränsade till "fo-ten-han-den fo-ten-han-den" (som vår lika pedagogiska som långhåriga musiklärare förklarade för oss i 4:an) Bara trummorna är av akustisk karaktär..

Jag är alltid intresserad av nya idéer, så någon med en låt som de vill ha "lyssnat" på och betygsatt (av MIN högst personliga åsikt, skall väl tilläggas) , bara att skicka en länk..

Någon som vet ett bra musikdelningshotell förresten? (som dessutom är överkomligt när man börjar lägga ut låtar som börjar bli klara?!)

Hoppas att man blir väl omhändertagen här på forumet (vilket jag än så länge fått intrycket av att jag kommer att bli)..

Känns väldigt personligt att oxå chefsredaktören är med bland trådarna och visar sig.. Kul..

Redigerat av Pusa
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)

Hej och välkommen (tillbaka, får man väl säga då...)!