Jump to content
Annons

Ny medlem sett till antal inlägg


Pusa

Recommended Posts

Jag blev medlem relativt tidigt, men använde inte forumet speciellt mkt i början av någon anledning... Ja bor 2,8 (inte 3) mil norr om Göteborg i en liten ort som heter Alafors.. Är 23 år och en rätt obegåvad musiker som kan lite om mycket skulle man kunna säga.. JAg hankar mig fram på gitarr och klaviatur, men oxå sång som jag personligen hävdar att jag behärskar relativt bra.. ☺️

Har varit Cubase:are sedan begynnelsen av mina inspelningstankar (säg 2,5 år), men har nu inhandlat ett digi002 tillsammans med en annan "partner" som jobbar som ljudtekniker (han finns här oxå, någonstans, men jag vet faktiskt inte vad han kallar sig).. Vi har fixat en studiolokal, men är ute efter en ny eftersom den inte riktigt håller måtten tyvärr.. (för liten och för VARM)..

Jag lyssnar och skriver låtar i stil med (dock kanske inte "i klass med" om man fokuserar på "skriver"... )

Counting Crows

Badly drawn boy

3 doors down

R.E.M.

m.m

Relativt blandat, men jag gillar inte att ha digitala trummor (de får gärna vara samplade eftersom mina trumfärdigheter är begränsade till "fo-ten-han-den fo-ten-han-den" (som vår lika pedagogiska som långhåriga musiklärare förklarade för oss i 4:an) Bara trummorna är av akustisk karaktär..

Jag är alltid intresserad av nya idéer, så någon med en låt som de vill ha "lyssnat" på och betygsatt (av MIN högst personliga åsikt, skall väl tilläggas) , bara att skicka en länk..

Någon som vet ett bra musikdelningshotell förresten? (som dessutom är överkomligt när man börjar lägga ut låtar som börjar bli klara?!)

Hoppas att man blir väl omhändertagen här på forumet (vilket jag än så länge fått intrycket av att jag kommer att bli)..

Känns väldigt personligt att oxå chefsredaktören är med bland trådarna och visar sig.. Kul..

Redigerat av Pusa
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)

Hej och välkommen (tillbaka, får man väl säga då...)!

edit: Vad gäller "betygsättningen" så är det väl bara att slänga sig in i demoforumet och tycka loss.

Jag gör det nu. Hej.

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Du kommer bli jätteväl omhändertagen! Snart upptäcker du att det här är den bästa sidan du vet, snart hänger du här varje dag och snart har du den som startsida och snart bjuder du hem nya forumkompisar på fika och snart gifter du dig med någon av oss och snart..

förresten, vi lärde oss Ul-la-Bel-la, Ul-la-Be-la och E-nok, E-nok

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar så mycket för välkomnandet av alla som känner sig träffade.. Tror starkt på teorin om vanebildande och äktenskap inom forumet.. Man säger ju att det är viktigt med liknande intressen vid giftermål, och det kan man väl lätt säga att vi här har?!

Sen imponerande med nattvaktaren... 05:58.. senare (eller mkt mkt mkt tidigare) natt-/morgonvanor än jag.. och det är inte helt vanligt måste jag säga..

Förresten. ula-be-la ?!!?! Vad var det för slags musiklärare? Damn!

Undrar hur de skulle beskrivit ett par slag på pukorna?! fi-fi-FI-FI-ngret (?!)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kommer bli jätteväl omhändertagen! Snart upptäcker du att det här är den bästa sidan du vet, snart hänger du här varje dag och snart har du den som startsida och snart bjuder du hem nya forumkompisar på fika och snart gifter du dig med någon av oss och snart..

förresten, vi lärde oss Ul-la-Bel-la, Ul-la-Be-la och E-nok, E-nok

Jag höll på med en del onomatopoetiska drumfills jag, smaka på dom här;

1. Hihat öppen/stäng + puka: Wa-shing-ton, Wa-shing-ton...

2. Rakt rock-komp: bonn-fläsk-bonn-fläsk....

3. Virvel+2 pukors fill-in: skott-kärra-me-dubbdäck!

🙂

Vlkomn hit Pusa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...