Jump to content
Annons

Dedacia - Perfect life


Sonnert

Men låter det bra?  

14 röster

  1. 1. Men låter det bra?

    • Bra
      6
    • Ganska bra
      6
    • Ganska dåligt
      1
    • Dåligt
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Perfect life

ARTIST/GRUPP: Three Swedish tigers

GENRE: något som låter gay

LÅTLÄNGD: 5:49

KOMPOSITÖR: Peter Sonnert

PRODUCENT: Peter Sonnert

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,4 mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: Perfect life

nej jag har inget emot homosexuella 😲 jag tycker bara att den låter gay 😆

hoppas att ni gillar den, själv är jag nöjd med melodierna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
jappe (oregistrerad)

Melodierna...

Vocodern...

Melankolin...

Detta är så jäkla bra...det bästa jag hört här hittills. Human League-känsla. Din musikstil matchar min musiksmak helt perfekt. Kvalitet!

Redigerat av jappe
Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Låter nog mer ordinär 80-talssynth än gay, tror jag. Eller så är det inte gladgay som åsyftas utan kanske lite mer leeeeeeeedur. Jag vet inte?

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Mixen är lite toppig, kanske trycka till från 3 khz och över med multibandare?

Tycker låten är bra, men den lider av för långa transportsträckor.

Kanske testa korta till 3:30 eller så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det låter bra. Låten är suverän, men jag är lite kritisk till effekterna på sångljudet. Man saknar nästan en helt ren röst som kontrast någon stans i låten.

Tamburinen är lite vass i min lyssning. Den ligger på gränsen till vad som känns skönt att höra. Tycker inte heller att den är så gay direkt det är för lite vibrato på rösten för det (he he) 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

80-talssynth, med en liten "modern" touch! 🙂 Snyggt!

Låter riktigt bra här, men om man får kommentera "formen" så tycker jag att det dröjer alldeles för länge innan sången kommer. Dessutom tycker jag inte direkt att sångslingan håller hela vägen. Den är helt ok, men musiken som kommer innan lovar mycket mycket mer! Sången är dessutom lite stel, mer känsla önskas av android + flickvän... 😄

Är också lite tveksam till alla effekter. Kanske en något renare sång med mer känsla skulle lyfta sångslingan...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Som gammal synthare låter jag meddela:

1) Alldeles för enkel uppbyggnad. 8 takter med en sak, sedan kör du 8 takter med samma sak fast ytterligare ett ljud, 8 nya takter med ytterligare ett ljud osv. Jag tröttnade redan efter en minut, speciellt eftersom alla nya ljud som kommer in följer basen exakt, vilket blir mer än lovligt trist.

2) Den melodislinga som kommer in efter en minut låter mycket som en sångmelodi eller ett solo, och är därmed ganska konstigt placerad.

3) Trumprogrammeringen är rätt trist.

4) Hur jag än lyssnar tycker jag sångmelodin låter konstigt. Kanske en smaksak, men något skumt är det med den. Dessutom är det något konstigt med frasrytmen i sången. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda som är gay här, är att jag älskar dig (om det är du som är Peter Sonnert!?). 

puss puss 🙂

jag håller med om att sången är sådär och att det tar för lång tid innan den börjar.

Jag ska ta tag i det när jag orkar

Tack för konstruktiv och bra kritik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...