Jump to content
Annons

Varför funkar det inte?


Stewdio

Recommended Posts

Jag håller på och bygga en studio i min källare så igår var jag iväg o köpte Digidesign 002 rack och då fick man Pro Tools med.

Jag fick med 3 olika: LE 6.1 o LE 6.9 o LE 6.1 till mac, men jag har Windows så jag kollade så att jag kunde använda det på min datorn och det kan jag och så har jag den aouthizing koden, men bara till Pro Tools LE 6.1 o allt funkar som det ska och installera och allt sånt, men sen när jag ska öppna en ny session så blir hela dataskärmen blå och så en varningstext från Windows... varför händer det? + det händer varje gång... och så har jag också Pro Tools LE 6.9 men där har jag ingen kod men jag har skivan och jag kan inte få tag på koden någonstans, inte ens på digidesign egna hemsida... så nu är jag sur och behöver hjälp...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
mountainman (oregistrerad)

Som Mac användare ligger det nära till hands att komma med ett "om du bara hade Mac skulle det inte vara några problem", men det ska jag inte slänga i ditt face :rolleyes:

Vad har du för hårdvara? Har du kollat på DigiDesigns hemsida om din dator är godkänd?

http://www.digidesign.com/index.cfm?langid...mp;itemid=22905

Verkar var kompabilitetsproblem/hårdvarufel av något slag, men som sagt jag är ingen windows människa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Koden står på insidan av manualen - en kod för varje variant av Pro Tools. (Gjorde det i alla fall på min 002 Factory - en för PT 6.9 och en för PT 7 och så vidare, kan också stå på skivomslagets baksida så släng aldrig dessa!)

Gå in och registrera dig på Digidesigns hemsida, så kan du ladda ner de uppdateringar till PT som borde lösa problemet.

PS: Jag fick alla varianter med till både Mac och Pc, borde vara så även för dig.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Meen.. Frågan var är din hårdvara kompatibel med PT= Är den godkänd att köra PT på??? Klarar den kraven?

Hej! Koden står på insidan av manualen - en kod för varje variant av Pro Tools. (Gjorde det i alla fall på min 002 Factory - en för PT 6.9 och en för PT 7 och så vidare, kan också stå på skivomslagets baksida så släng aldrig dessa!)

Gå in och registrera dig på Digidesigns hemsida, så kan du ladda ner de uppdateringar till PT som borde lösa problemet.

PS: Jag fick alla varianter med till både Mac och Pc, borde vara så även för dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Meen.. Frågan var är din hårdvara kompatibel med PT= Är den godkänd att köra PT på??? Klarar den kraven?
Hej! Koden står på insidan av manualen - en kod för varje variant av Pro Tools. (Gjorde det i alla fall på min 002 Factory - en för PT 6.9 och en för PT 7 och så vidare, kan också stå på skivomslagets baksida så släng aldrig dessa!)

Gå in och registrera dig på Digidesigns hemsida, så kan du ladda ner de uppdateringar till PT som borde lösa problemet.

PS: Jag fick alla varianter med till både Mac och Pc, borde vara så även för dig.

Lessen, missuppfattade frågan. Man får traggla sig genom deras trista/svårnavigerade hemsida och kolla

om ens dator funkar med PT. Digidesigns hemsida är ju inte världens lättaste (tycker jag), men om man

söker på "sin" Pro Tools-version, brukar man kunna hitta vilka system/hårdvarukrav som krävs, samt vilka eventuella

mjukvaruuppdateringar som kan behövas.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...