Jump to content
Annons

Multtimbrala instrument i Cubase 4


BozoB

Recommended Posts

Köpte nyss Cubase 4 och Native Komplete 5.

Hmm, jag kanske är dum men jag får inte Battery att öppna upp audio spår så jag kan lägga ut trummorna på separata audio spår..

(om jag t ex väljer kanal 17 som är den första mono kanalen i Battery så låter inte den kanalen någonting. De enda kanalerna som låter är 1/2 som man oftast aldrig använder ändå)

Hur gör man?.. Hittar inget i varken NI's eller Batterys manual förutom att det står att jag INTE ska öppna Battery som ett VSTiTrack utan öppna (som vanligt om man haft SX) med f11 fönstret. Jag öppnar som man skall men fortfarande skapas inga spår. Nånting jag måste hitta på i Battery kanske?

Jag vill alltså att Battery skall öppna ett visst antal mono och stereospår(som jag valt i Battery options) den sekunden jag lägger till Battery som instrument i f11menyn.

Redigerat av BozoB
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Köpte nyss Cubase 4 och Native Komplete 5.

Hmm, jag kanske är dum men jag får inte Battery att öppna upp audio spår så jag kan lägga ut trummorna på separata audio spår..

Hur gör man?.. Hittar inget i varken NI's eller Batterys manual förutom att det står att jag INTE ska öppna Battery som ett VSTiTrack utan öppna (som vanligt om man haft SX) med f11 fönstret. Jag öppnar som man skall men fortfarande skapas inga spår. Nånting jag måste hitta på i Battery kanske?

Har inte cubase framför mig nu, men tryck upp F11 fönstret, och någonstans brevid det valda instrumentet kan du välja antalet outputs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte nyss Cubase 4 och Native Komplete 5.

Hmm, jag kanske är dum men jag får inte Battery att öppna upp audio spår så jag kan lägga ut trummorna på separata audio spår..

Hur gör man?.. Hittar inget i varken NI's eller Batterys manual förutom att det står att jag INTE ska öppna Battery som ett VSTiTrack utan öppna (som vanligt om man haft SX) med f11 fönstret. Jag öppnar som man skall men fortfarande skapas inga spår. Nånting jag måste hitta på i Battery kanske?

Har inte cubase framför mig nu, men tryck upp F11 fönstret, och någonstans brevid det valda instrumentet kan du välja antalet outputs.

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...