Zim Posted October 15, 2008 Posted October 15, 2008 Hej! Provade att installera drivisar till mitt Mbox så jag kunde köra det ihop med cubase. So far, so good. Funkar bra. Men jag har dock lite latency problem. Ytterst lite i realtid, alltså det man hör under tiden man spelar in. Men lyssnar man sen på det efteråt är det helt uppåt väggarna i otakt. Kör trummor med hjälp av DFH. Så min fråga är, finns det några inställningar man kan göra för att eventuellt få bort lite latency, eller är det helt enkelt så att det uppstår sådana problem iom att jag använder just Mbox till en annan mjukvara än pro tools? Det bör inte vara datorn i sig för jag har jävligt mycket minne och den är rätt vass överlag. Hade verkligen uppskattat svar!
Guest drloop Posted October 15, 2008 Posted October 15, 2008 Kolla in den här tråden. https://www.studio.se/index.php?showtopic=19607 Den kanske hjälper.
trancer Posted October 17, 2008 Posted October 17, 2008 (edited) Tjena! Gå in i Device Setup och först o främst välj DIGIDESIGN ASIO DRIVER som asiodriver, om den inte redan är inställd på det. Sen går du vidare ner Asio setup eller nåt.. finns en rullgardin under "Asio" med 4 options i device setup.. gå till den det står "Control" eller "Expert Control" eller nåt sånt??? har det inte riktigt i huvet men.. Ändra buffert där till tex 256 . så är du av med problemet. Mvh Perrra Edited October 17, 2008 by trancer
Zim Posted October 21, 2008 Author Posted October 21, 2008 Tjena! Gå in i Device Setup och först o främst välj DIGIDESIGN ASIO DRIVER som asiodriver, om den inte redan är inställd på det. Sen går du vidare ner Asio setup eller nåt.. finns en rullgardin under "Asio" med 4 options i device setup.. gå till den det står "Control" eller "Expert Control" eller nåt sånt??? har det inte riktigt i huvet men.. Ändra buffert där till tex 256 . så är du av med problemet. Mvh Perrra Tackar som fan! Det försvann efter jag gjorde som du sa 😄
Recommended Posts