Jump to content
Annons

Cubase SX3+Mbox problem


Zim

Recommended Posts

Hej!

Provade att installera drivisar till mitt Mbox så jag kunde köra det ihop med cubase. So far, so good. Funkar bra. Men jag har dock lite latency problem.

Ytterst lite i realtid, alltså det man hör under tiden man spelar in. Men lyssnar man sen på det efteråt är det helt uppåt väggarna i otakt. Kör trummor med hjälp av DFH.

Så min fråga är, finns det några inställningar man kan göra för att eventuellt få bort lite latency, eller är det helt enkelt så att det uppstår sådana problem

iom att jag använder just Mbox till en annan mjukvara än pro tools? Det bör inte vara datorn i sig för jag har jävligt mycket minne och den är rätt vass överlag.

Hade verkligen uppskattat svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena!

Gå in i Device Setup och först o främst välj DIGIDESIGN ASIO DRIVER som asiodriver, om den inte redan är inställd på det.

Sen går du vidare ner Asio setup eller nåt.. finns en rullgardin under "Asio" med 4 options i device setup.. gå till den det står "Control" eller "Expert Control" eller nåt sånt??? har det inte riktigt i huvet men..

Ändra buffert där till tex 256 . så är du av med problemet.

Mvh

Perrra

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Gå in i Device Setup och först o främst välj DIGIDESIGN ASIO DRIVER som asiodriver, om den inte redan är inställd på det.

Sen går du vidare ner Asio setup eller nåt.. finns en rullgardin under "Asio" med 4 options i device setup.. gå till den det står "Control" eller "Expert Control" eller nåt sånt??? har det inte riktigt i huvet men..

Ändra buffert där till tex 256 . så är du av med problemet.

Mvh

Perrra

Tackar som fan! Det försvann efter jag gjorde som du sa 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...