Jump to content
Annons

Ett program som skapar stämmor från en singel röst


kvd669o

Recommended Posts

På denna antares sida finns en product som när man ska köpa den för 1300 kr ca som download heter " avox choir"

Den kan lägga ända upp till 32 stämmor på min singel röst och nu undrar jag om kvr audio eller nån annan sida har ett program som

gör samma sak men där programet är billigare och som vanligt så är gratis det bästa alternativet. Jag vet jag kan söka själv men eftersom

det finns så många här inne på forumet som har bra länkar i huvudet så frågor jag här först så lägg upp dom billiga eller gratis länkar för det här typ av programet så vore jag och säkert många andra glada också eftersom man har stor nytta av programet. schrolla ner en bit när ni

kommer till sidan för avox choir programet

http://www.antarestech.com/products/avox.shtml

http://www.antarestech.com/images/CHOIR-sm.jpg ( en bild på hur den ser ut på antares sidan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Gratis är nog svårt.

Det billigaste jag hittat är Magix version 15 tror jag det var som hade en 4 stämmig röst mojäng inbyggd.

Såg ut som Rolands V-vocal.

Annars är Melodyne teh shit!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är inte tänkt att användas som Direct FX...Spela in spåret som

är tänkt att processas..Lägg på Effekten efteråt..

När man lägger in den som en effekt i mixern så göra den så att hela röst spåret blir försenat och i otakt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1: Spela in sång

2: Skapa FX Track

3: Lägg till den effekt ni vill ha där

4: Öppna upp det inspelade spårets FX Fönster

5: I högra delen Öppna upp Antares FX i 1a.

Blir det samma då??

PS: Vilket DAW spelar ni in i föresten??

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

kopiera ditt sångspår till några nya spår och flytta dem lite framåt och bakåt så de inte ligger exakt lika, sedan kan du ju pitch shifta dem lite grann och olika mycket så får du en kör.

finns inte antares pluggen som demo att testa?

eller testa med nån chorus plugg det borde ju funka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gratis är nog svårt.

Det billigaste jag hittat är Magix version 15 tror jag det var som hade en 4 stämmig röst mojäng inbyggd.

Såg ut som Rolands V-vocal.

Annars är Melodyne teh shit!

Tack så mycket för svaret + du får gärna länka detta så jag kan kolla om du har lust och är på humör 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

1: Spela in sång

2: Skapa FX Track

3: Lägg till den effekt ni vill ha där

4: Öppna upp det inspelade spårets FX Fönster

5: I högra delen Öppna upp Antares FX i 1a.

Blir det samma då??

PS: Vilket DAW spelar ni in i föresten??

Jag ska använda tracktion 3 och har även en ett plugin som jag kommer att använda som använder directx och är en audio arpeggiator men det borde

ju funka i min tracktion eftersom allt annat vst vsti osv osv funkar http://www.analogx.com/contents/download/audio/aarpeg.htm

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är van vid att den här effekten kallas för Pitch Shifter ... det kanske kan vara ett namn att kika efter ibland plug-ins. KVR audio har ju en stor databas för pluggar.

Kan du säga hur man söker på kvr audio för jag hittar inte själva sök delen ? men däremot måste man ju vara medlem i kvr forumet för att söka där.

Link to comment
Dela på andra sajter

kopiera ditt sångspår till några nya spår och flytta dem lite framåt och bakåt så de inte ligger exakt lika, sedan kan du ju pitch shifta dem lite grann och olika mycket så får du en kör.

finns inte antares pluggen som demo att testa?

eller testa med nån chorus plugg det borde ju funka.

Tack för svaret 🙂 Såg inte nån demo men det kanske finns nånstans

länka till en chorus plugg så kan jag kolla är du snäll 😏

Antar att om man vill ha en kör och inte så många spår som tar kraft eller tid i anspråk, så är denna plugg bra. Hoppas man slipper latency bara 🙂

http://www.analogx.com/contents/download/audio/aarpeg.htm ( här är en annan kul plugg för audio arpeggio och directx som jag också tänkt använda i

min tracktion 3 så där på kul vet inte om man kommer få nån verkligt behov av den)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för länkarna och som du säger melodyne is the sh....t

Har kollat in det nu och melodyn plugin har den där cher effekten jag vill ha och man kan nog få till nånting med T3 chorus och pitchshifter också men vad jag fattar så kan man lägga ett sång spår och sen kopiera det spåret till ett nytt spår och pitcha det spåret och osv osv sen har man en kör,men om man vill få cher effekten så såg jag på melodyn videon på deras sida att det heter pitch modulation så jag antar att det är det alltså pitch modulation som måste finnas som effekt i T3 om det ska vara samma sak,sen är frågan om jag ska vänta med att köpa melodyn plugin tills version 2 kommer med direct note acess eller om man ska köpa nu och få en billig uppgradering. Note acess alltså man kan ändra en individuell not i ett ackord tex. Den ska släppas typ mellan januari - mars 2009

Föresten dr loop eller nån annan som vet : Hur många arpeggiatorer kan samtidigt och i sync spela i reason för omnisphere kan köra 8 stycken samtidigt och synk tillsamman med tex en midifil från superior drummer 2.0 tror jag om jag fattat det rätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är van vid att den här effekten kallas för Pitch Shifter ... det kanske kan vara ett namn att kika efter ibland plug-ins. KVR audio har ju en stor databas för pluggar.

Kan du säga hur man söker på kvr audio för jag hittar inte själva sök delen ? men däremot måste man ju vara medlem i kvr forumet för att söka där.

Klicka på knappen "Plug-in database". Då kommer till en sida där du ser sökrutan, under "Free text search". De övriga inställningsmöjligheterna där är till för att man ska kunna göra mer avancerade sökningar. Man måste inte vara medlem för att kunna söka. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är van vid att den här effekten kallas för Pitch Shifter ... det kanske kan vara ett namn att kika efter ibland plug-ins. KVR audio har ju en stor databas för pluggar.

Kan du säga hur man söker på kvr audio för jag hittar inte själva sök delen ? men däremot måste man ju vara medlem i kvr forumet för att söka där.

Klicka på knappen "Plug-in database". Då kommer till en sida där du ser sökrutan, under "Free text search". De övriga inställningsmöjligheterna där är till för att man ska kunna göra mer avancerade sökningar. Man måste inte vara medlem för att kunna söka. 🙂

Tack så mycket för hjälpen fick sök funktionen att fungera nu men kunde inte söka på själva forumet ,men nu kan jag det för att jag registrera mig som medlem där. Föresten du vet inga gratis samplings bibliotek med orkester/symfoni ljud och även orkester solo instrument gratis.Om du vet får du gärna länka. Ska kolla om jag hittar nåt själv också. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...