Specs (oregistrerad) Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 (redigerat) Hehe... lite lustigt problem. Precis all musik och film i datorn går lite för fort efter att jag installerade Samplitude. Jag följde setupguiden för programmet som finns med i Studio nr 10 2007. Vette tusan vad det kan vara som orsakar detta. Jag har ett SoundBlaster X-Fi Music och det är väl ASIO-drivarn jag ska ha inställt i Samplitude som vanligt? Kan det vara nån annan inställning som gör att det strular? Redigerat 23 september 2008 av Gäst
Anders F Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 (redigerat) Troligtvis skulle jag kunna tänka mig att problemet ligger i samplerate. Vet dock inte hur eller var du kollar detta i din setup, men det kan nog någon annan svara på, eller om du hittar något i din manual. Hoppas det löser sig! MVH Anders EDIT: läste lite snabbt, kanske inte är det ändå eftersom även filmer påverkas. Vet inte om dessa påverkas av samplerate. Redigerat 23 september 2008 av Gizmozis
Stonerbox Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 Vad har du för ljudkort? Om jag aktiver S/PDIF ut så blir musik i slow motion. Kan det vara något liknade?
Specs (oregistrerad) Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 Hmm... har testat att ändra precis allt jag ställde in i programmet till olika lägen, men det verkar inte lösa sig. På ljudkortet har jag testat att slå på S/PDIF också... men det funkade inte heller.
Opus99 Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 Kan det vara så att Samplitude har ställt in ditt ljudkort på en annan frekvens än 16 bit 44 khz, och lämnat det så. Och att ditt system - på något sätt - har börjat använda samma ljudkort på den frekvensen, och inte ställer om det?
Specs (oregistrerad) Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 (redigerat) Nej, den har inte ändrat den. Skumt problem detta. Får väl avinstallera programmet och se om det släpper. Edit: Att det då alltid ska vara.... 🙂 Så hann jag avinstallera programmet, men det löste sig inte ändå. Strax efter det kom jag på den smarta idén att testa "restore default" på ljudkortet. Och då funkade det. Grrr... Så det kanske var som du sa Opus. 🙂 Redigerat 23 september 2008 av Specs
Burn Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 Outgrundliga äro Microsofts vägar .. ..eller creatives? Eftersom de envisas med att använda 48KHz. 🙂
Specs (oregistrerad) Postat 23 september 2008 Postat 23 september 2008 (redigerat) Nu är Samplitude installerat igen och allting funkar som det ska. Tänk er den dagen då människan kan sätta sig vid en dator och installera allting de behöver utan några problem. Den dagen då precis all programvara är skapad efter en grundkod som gör att man slipper konflikter mellan dom. Den dagen måste de nog sitta och skratta åt oss grottmänniskor som fick sitta och konfigurera precis allting själv och göra oändliga felsökningar för att se om kanske någon annan stött på samma problem. 🙂 Redigerat 23 september 2008 av Specs
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.