Jump to content
Annons

Redigering ? Omarbetning ?


djhoke

Recommended Posts

Hej!

Ett litet problem.

Jag är en gammal DJ. Jag har innan alla människor började tanka ner MP3 spelat in mina vinyl 12'or på CD.

Det funkar klockerent med endel knaster men det kan man stå ut med.

Nu däremot så har jag försökt att rippa alla CD till mp3 format för att få ytterligare en backup av min gamla skiv väska.

Min fråga är egentligen om det finns något program som klarar av att mastra ett sånt här problem.

Ursprung - Vinly

Vinyl - CD

CD - MP3 då rippat i 320

Hur löser man ett sånt här problem. Har en hel del musik som inte finns ute på marknaden.

Kvaliten är skiftande när vi hade spelat in dom från Vinyl.

Kanske har hamnat rätt. Vet inte.. Fytta i så fall tråden till där den hör hemma.

Vore tacksam om någon kund hjälpa mig att lösa detta problem.

Finns det program som gör detta utomatiskt. Eller måste man gå in och redigera själv ?

//Hoke 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fixa gratisprogrammet EAC (Exact Audio Copy) för att rippa ner dina CD-skivor på datorn och sedan exempelvis WaveLab för att göra mp3. I båda programmen är själva konverteringen väldigt enkel och resultatet blir bra. I WaveLab kan du ju även redigera, eq:a och en massa annat användbart.

Redigerat av kajan
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte WaveLab rippa!?

hmmm. Lite missförstånd här. Jag vill inte rippa mina cd eller MP3 igen. Detta är redan gjort. Det vet jag hur man gör.

Däremot kanske mastring är ett bättre ord när man vill redigera brus etc.

/djhoke.

Link to comment
Dela på andra sajter

(Sorry! Min fråga var mer riktad till sign. kajan som menar att man ska använda EAC att rippa med, och sedan WaveLab att konvertera med. Jag blev bara lite snopen över att man [eventuellt] inte kan rippa med WaveLab...)

Haha, ja det kan man säkert. Har inte ens tänkt på det 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

(Sorry! Min fråga var mer riktad till sign. kajan som menar att man ska använda EAC att rippa med, och sedan WaveLab att konvertera med. Jag blev bara lite snopen över att man [eventuellt] inte kan rippa med WaveLab...)

Haha, ja det kan man säkert. Har inte ens tänkt på det 😄

Man tackar.. då skall jag testa detta. Windows media player var inget bra att rippa i.

//Djhoke

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...