Jump to content
Annons

Textgenerator


svante

Recommended Posts

För ett tag sen så läste jag en recension på en textgenerator i STUDIO där man la in en text och sedan kunde slumpa fram nya textstycken i. Jag vart helt säker på att den hette "liptickle" eller någe liknande men hur jag än letar så hittar jag inte detta. Varken i tidning eller på nätet. Någon som kan hjälpa?

Svante

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 3 veckor senare...

Ursäkta en simpel trummis, men hur fan funkar det här textprogrammet? kan den skapa texter åt dig?? skulle vara cool... mitt band har musik till typ 10 låtar men ingen text. så en textskapargenerator vore bra... inte riktigt min avdelning men nyfiken... man är ju bara trummis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta en simpel trummis, men hur fan funkar det här textprogrammet? kan den skapa texter åt dig?? skulle vara cool... mitt band har musik till typ 10 låtar men ingen text. så en textskapargenerator vore bra... inte riktigt min avdelning men nyfiken... man är ju bara trummis.

Det funkar hyfsat bra skulle jag vilja säga. Man tar ett lass färdiga texter/ordkombinationer och stoppar in i i 3 olika fält. Sen väljer man hur versmåttet ska vara ochg sedan generate.

3-4-3-4 kan alltså bli:

i love you

you love me to

dont you do

di dy doo whooo

Förutsatt att dessa ord finns inlagda för programmet att välja ifrån. Texterna blir sällan något att ha från början, men efter 3 kvarts pillande och genererande så kan man faktiskt få fram nånna verser o en refräng som funkar.

Jag rekommenderar programmet iaf. Gratis demo i 30 dar har dom.

Ha det gott

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...