Jump to content
Annons

615 Stycken Cymbalsamplingar, gratis


Gojira

Recommended Posts

Hallå där sade jag säger jag har jag sagt!

Spenderade några timmar i helgen åt att sampla alla mina cymbaler, och sedan typ 9 timmar idag till att klippa dom, och nu är jag klar och då har jag 615 samplingar och en fet jävla huvudvärk. Jag tänkte att jag är så snäll och delar med mig av allt, och ni får ju gärna skänka mig lite Rolex guldklockor osv, det är bara att PMa mig, haha 🙂

Se till att läsa readme-filen i rar-arkiven, det står ett par viktiga saker där angående inspelning och något ni bör akta er för (t.ex att det finns lite basresonans från golvet i micken, kör hipass på skiten sade jag!).

Här hittar ni cymbalerna: Erkans 615 Cymbalsamplingar

Jag har även några trumsamplingar som jag spelat in. Dom hittar ni här: Erkans Drum Samples ... sade jag

PMa mig med låtar osv som ni gör där ni använder mina ljud, jag är nyfiken på att höra hur det låter! Ha det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Läckert ska ladda hem sen tror jag 😉

Jag har skrivit någon fjuttig liten "License Agreement" i readme-filen som finns i varje rar-fil. Men kort sagt, det är fritt för varje privatperson att användas, man får inte producera något kommersiellt utan mitt tillstånd, och man får inte sälja samplingarna till någon. Annars är det bara att rocka på. Tanken är väl främst att alla som sitter och gör låtar hemma som är trötta på sina cymbaler eller är trötta på att använda "olagliga" cymbaler, får nu en chans att använda några cymbaler som förhoppningsvis kan låta helt ok, och slippa bekymra sig om att det inte är lagligt 🙂

Men som sagt, vill ni producera något kommersiellt så är det bara att skicka ett mail så jag kan titta över det och bara nicka till!

Fan va skönt.... huvudvärken är borta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du 615 cymbaler??! 😉

Hehe nej, men jag önskar jag hade det! Jag är en cymbalfantast, dock är jag mest intresserad av turkiska cymbaler... 🙂

Men som sagt, dessa är 615 cymbalsamplingar, och en cymbal har samplats flera gånger för att få olika styrkor i slaget osv. Jag tror Zildjian hihaten har typ runt 80 olika slag 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du 615 cymbaler??! 😎

Hehe nej, men jag önskar jag hade det! Jag är en cymbalfantast, dock är jag mest intresserad av turkiska cymbaler... 😄

Men som sagt, dessa är 615 cymbalsamplingar, och en cymbal har samplats flera gånger för att få olika styrkor i slaget osv. Jag tror Zildjian hihaten har typ runt 80 olika slag 🙂

Hehe jo jag vet, jag bara skojar lite 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du 615 cymbaler??! 😠

Hehe nej, men jag önskar jag hade det! Jag är en cymbalfantast, dock är jag mest intresserad av turkiska cymbaler... 😄

Men som sagt, dessa är 615 cymbalsamplingar, och en cymbal har samplats flera gånger för att få olika styrkor i slaget osv. Jag tror Zildjian hihaten har typ runt 80 olika slag 🙂

Hehe jo jag vet, jag bara skojar lite 🙂

Nä, det var jag som skojade! Jag har faktiskt 615 cymbaler!

....

😄

Yes, jag hoppas fler delar med sig av sina grejer! Sampla på som galningar!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Mmm, kanske dags att sampla näsflöjt.

Får man fråga innan jag ger mig på att ladda hem grejerna.

Är det rock, pop eller klassiskt cymbalspel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm, kanske dags att sampla näsflöjt.

Får man fråga innan jag ger mig på att ladda hem grejerna.

Är det rock, pop eller klassiskt cymbalspel?

Det är bara en jävla massa lösa slag, så du kan kombinera dom själv som du vill och bygga upp egna trumkomp med dessa. Det är det som är vitsen med det hela 😆

Använd någon sampler som kan ta många ljud per "platta", och ladda in t.ex alla rideljud på en sådan. Ställ in velocityn så att de ljud med en lägre siffra efter sig (t.ex Cool_Mega_Super_Ride-01) spelas endast när du spelar med en velocity på kanske 10 osv osv. Man får bygga upp sitt eget trumset. FPC i Fruity Loops tycker jag är en skitbra sampler med 32 pads och som tar många ljud per platta (aldrig testat hur många som är max per platta). Där kan man även klicka på en knapp så "delar" den ut velocityn jämnt över alla ljud du har lagrat i plattan. Sen är det bara att programmera trummorna så kommer du få ett verkligt sound.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du 615 cymbaler??! 😳

Hehe nej, men jag önskar jag hade det! Jag är en cymbalfantast, dock är jag mest intresserad av turkiska cymbaler... 😄

Men som sagt, dessa är 615 cymbalsamplingar, och en cymbal har samplats flera gånger för att få olika styrkor i slaget osv. Jag tror Zildjian hihaten har typ runt 80 olika slag 🙂

Hehe jo jag vet, jag bara skojar lite 😛

Nä, det var jag som skojade! Jag har faktiskt 615 cymbaler!

....

😮

GODDAMMIT! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Tordas äggklyvare har vi redan sen många år 🙂

Häpp häpp häpp!!!! Det där är MIN sampling, inte Tordas 😲

får den användas till skivinspelningar eller är det bara för privat bruk? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hey, de där samplingarna hade du lätt kunnat sälja!

Alla samplers behöver lite Zildjan-hihats 😳

Tack för att du låter oss andra ta del av ljuden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hey, de där samplingarna hade du lätt kunnat sälja!

Alla samplers behöver lite Zildjan-hihats ☺️

Tack för att du låter oss andra ta del av ljuden!

Lätt kunnat sälja? Yeeeah... skulle nog bli ganska bökigt, plus att dom förmodligen inte är tillräckligt bra att säljas (tänker mest på att det är proximity-effekt och basresonans via golvet till stativet).

Men men, vill du gärna "köpa" dom så kan du ju slänga in lite pengar på mitt konto, jag hindrar dig absolut inte haha.

Jag har inga problem med att dela med mig, jag hoppas bara att fler gör det i framtiden.

Själv har jag fått en hel mängd gitarrkabinettimpulser, helt gratis, och dom knäcker allt som medföljer i Amplitube, Revalver och alla dom programmen. Det var tyvärr inte från det här forumet jag fick dom dock 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...