Jump to content
Annons

METALLICA


slejnard

Recommended Posts

Annons
  • Svar 62
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

DieHard (oregistrerad)
Fan nu har jag lyssnat pĂ„ den skarpa versionen....lĂ„ter riktigt bra....nĂ€ra den svarta skivan!🙂

Skarpa versionen?

Ja det dĂ€r fĂ„r du förklara lite nĂ€rmare đŸ˜Č

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Svarta? Tycker det lĂ„ter mer som Lightning/Puppets-tiden. Fast pĂ„ ett extremt kasst sĂ€tt. đŸ˜Č

Och skarpa versionen.. HAHAHA! Ja du!

Skiter verkligen hur det kommer sig. Men det Àr ju rÀtt kul. Folk vill inte betala för dongel men OM dom nu breakar sÄ ska dom fan ha betalt. *bara en parentes dÀr*

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Svarta? Tycker det lĂ„ter mer som Lightning/Puppets-tiden. Fast pĂ„ ett extremt kasst sĂ€tt. đŸ˜Č

Och skarpa versionen.. HAHAHA! Ja du!

Skiter verkligen hur det kommer sig. Men det Àr ju rÀtt kul. Folk vill inte betala för dongel men OM dom nu breakar sÄ ska dom fan ha betalt. *bara en parentes dÀr*

Vad menas med dongel? Är det pinnen du stoppar i usb-porten?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

FĂ„r jag flika in en liten kommentar?

Har bara hört den nya lÄten som spelas pÄ P3 dÄ och dÄ; men .. maken till trött musik?

KÀnns segt, oinspirerat och allmÀnt vÀlbekant.. Inget frÀscht och nytt. Fast det kanske Àr det som Àr grejen? Alla rock/metalskallar dÀr ute fÄr en liten nostalgitripp?

Bara min Ă„sikt 😏

/Daniel

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Skivan har ju fÄtt grymm respons av kritiker och kapningar som det skall vara inom denna branch. SÄ man fÄr vÀll vÀlja sjÀlv om man ska gÄ och köpa den. Jag har inhandlat och de finns ett par riktiga guldkorn pÄ den, en skiva som kommer att vÀxa för varje gÄng man avnjuter den.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Skivan har ju fÄtt grymm respons av kritiker och kapningar som det skall vara inom denna branch. SÄ man fÄr vÀll vÀlja sjÀlv om man ska gÄ och köpa den. Jag har inhandlat och de finns ett par riktiga guldkorn pÄ den, en skiva som kommer att vÀxa för varje gÄng man avnjuter den.

tycker du inte att det överstyr distar.. det lÄter ju inte bra inspelat! du menade pÄ med db att det Àr högre idag Àn för.. Det Àr ju inget bra om det bara lÄter som man har full volle pÄ det fast man inte har det.. Tycker det Àr skit synd för som du sÀger Àr det ett par guldisar!!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det med db frÄgan som Àr i din egna trÄd om metallica ljudet sÄ Àr de bara en tanke jag har. För som du sÀger de lÄter lite överstyrt pÄ vissa anlÀggningar medans om man rippar och dunkar in det i ipoden sÄ lÄter det kung. Brukar kolla och lyssna efter skillnader mellan plattor frÄn slutet av 90 talet och en bit in pÄ 2000. Ganska stor skillnad. Idag kÀnns det lite som om man tÀvlar i volym pÄ skivor. Kolla gÀrna in lite nyslÀppta remasters av olika metal eller annan musik, nÄgra skivor jag har har vissa instrument nÀstan försvunnit pÄ dvd remasters.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har hört nÄgra snuttar, och jag tyckte det var kasst.. Ett desperat försök att lÄta som guld-eran, men det lyckas inte hela vÀgen för att de numera Àr nÀstan 25Är Àldre!!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

denna plattan Àr grym.

jag blir nÀst intill förbannad pÄ alla som klagar pÄ den utan att verkligen ha gett den en bra genomlyssning.

tycker det Àr lite för lÀtt för folk att döma dom efter att ha hört en lÄt pÄ radio.

introspÄret Àr grymt, all nightmare long Àr bÀttre Àn sÄ och unforgiven 3, trots namnet, Àr en riktigt bra lÄt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

DieHard (oregistrerad)
denna plattan Àr grym.

jag blir nÀst intill förbannad pÄ alla som klagar pÄ den utan att verkligen ha gett den en bra genomlyssning.

tycker det Àr lite för lÀtt för folk att döma dom efter att ha hört en lÄt pÄ radio.

introspÄret Àr grymt, all nightmare long Àr bÀttre Àn sÄ och unforgiven 3, trots namnet, Àr en riktigt bra lÄt.

Vad ska man sĂ€ga? Inte mer Ă€n okej. Om den hĂ€r hade slĂ€ppts pĂ„ 80-talet hade den varit ny. Men nĂ€r man 25 Ă„r senare försöker lĂ„ta som pĂ„ 80-talet dĂ„ sĂ€ger det sig att det inte hĂ„ller och att det lĂ„ter som trött upprepning. Som en trött gammal repris. Och jag har lyssnat igenom plattan. Och fy fan vad den distar och lĂ„ter illa. Har aldrig varit med en platta som lĂ„ter sĂ„ illa. Kan det verkligen bli vĂ€rre? Ja det kunde det tydligen. 🙂 Du fĂ„r sjĂ€lvklar tycka den Ă€r hur grym du vill och vi andra fĂ„r faktist tycka som vi vill med. 🙂 Jag vet inte med dig men vissa av oss som var med pĂ„ 80-talet har ju som sagt var redan hört det hĂ€r och dĂ„ Ă€r det kanske inte konstigt vi inte tycker det Ă€r sĂ„ mycket med det hĂ€r.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

denna plattan Àr grym.

jag blir nÀst intill förbannad pÄ alla som klagar pÄ den utan att verkligen ha gett den en bra genomlyssning.

tycker det Àr lite för lÀtt för folk att döma dom efter att ha hört en lÄt pÄ radio.

introspÄret Àr grymt, all nightmare long Àr bÀttre Àn sÄ och unforgiven 3, trots namnet, Àr en riktigt bra lÄt.

Unforgiven 3 mÄste vara det sÀmsta ja hört pÄ lÀnge, vafan! VAFAN! Piano... Introt lÄter som en gamal rÄtta i en höstack som knaprar knÀckebröd och sedan avlider i en chock eftersom den avger sig sÄ dÄliga ljud! eller nÄtt...

det var inte sĂ„ bra jallefall 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

DieHard (oregistrerad)
denna plattan Àr grym.

jag blir nÀst intill förbannad pÄ alla som klagar pÄ den utan att verkligen ha gett den en bra genomlyssning.

tycker det Àr lite för lÀtt för folk att döma dom efter att ha hört en lÄt pÄ radio.

introspÄret Àr grymt, all nightmare long Àr bÀttre Àn sÄ och unforgiven 3, trots namnet, Àr en riktigt bra lÄt.

Unforgiven 3 mÄste vara det sÀmsta ja hört pÄ lÀnge, vafan! VAFAN! Piano... Introt lÄter som en gamal rÄtta i en höstack som knaprar knÀckebröd och sedan avlider i en chock eftersom den avger sig sÄ dÄliga ljud! eller nÄtt...

det var inte sĂ„ bra jallefall 😄

Bara att göra en sĂ„n sak som Unforgiven 3 vittnar brist pĂ„ kreativiteten runnit ur. UngefĂ€r lika dĂ„ligt som alla trötta upprepningar med filmer sĂ„som Die Hard 4, Dödligt Vapen4 etc. 😼 HĂ„hĂ„jaja vad gör man inte för stĂ„larnas skull. Kanske reservkassa för Lars Ulrich om han börjar snorta koka igen? I vilket fall som helst kan de skratta hela vĂ€gen till banken.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

'tallicas tredje bÀsta platta efter puppets och lightning. Ojojoj vad bra det Àr.

LÄtmateriealet Àr som en god mix av puppets och justice men det lÄter inte sÄ Àckligt polerat som pÄ den tiden. Det lÄter som en asbra replokalsinspelning.

Absolut det bÀsta gitarrljudet de haft. Gitarrerna pÄ puppets, justice och black lÄter bra men man blir trött i öronen efter en stund av att lyssna pÄ det dÀr filtrerade Àckliga mesa-ljudet.

Riffen, arren och spelglÀdjen i the judas kiss, all nightmare long och cyanide Àr grym! Jag skulle personligen kunna tÀnka mig att blöta ner james röst nÄgot, han sitter lite för mycket i mitt knÀ och sjunger...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Cher skulle kunna sjunga duett med James... Fan vad dÄligt...

Jag kan se framför mig hur Lars hÄller stockarna precis som ett litet barn hÄller en sked...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Allt efter "Puppets" har varit rena skitet!!! Cliff bidrog nog med mer Àn vad de flesta har en aning om...

And Jusice-albumet Ă€r Ă€ndĂ„ bra tycker jag. I alla fall lĂ„tarna... SjĂ€lva produktionen lĂ„ter ju skit men jag har snyggat till mitt eget ex sĂ„ det lĂ„ter betydligt bĂ€ttre i alla fall. 😛

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

denna plattan Àr grym.

jag blir nÀst intill förbannad pÄ alla som klagar pÄ den utan att verkligen ha gett den en bra genomlyssning.

tycker det Àr lite för lÀtt för folk att döma dom efter att ha hört en lÄt pÄ radio.

introspÄret Àr grymt, all nightmare long Àr bÀttre Àn sÄ och unforgiven 3, trots namnet, Àr en riktigt bra lÄt.

Du fÄr bli hur förbannad du kÀnner för (vet hur det kÀnns nÀr nÄgon inte tycker om ens Àlsklingar), men eftersom det bara Àr den lÄten som spelas pÄ radion som jag hört (d.v.s. ett antal gÄnger, lÄt oss sÀga 10...), sÄ Àr det bara den lÄten jag pratar om.. Och om den har jag Äsikten om att det Àr trött, trÄkig och oinspirerad metal.

Fast sen kanske jag ska tillĂ€gga att jag inte har speciellt mkt till övers för "metal"-soundet som Metallica anvĂ€nder sig av... Tycker det kĂ€nns som att om mĂ„lar en tavla, och har alla vĂ€rldens fĂ€rger till hands, men sĂ„ anvĂ€nder man sig Ă€ndĂ„ bara av grĂ„skala. Är sĂ„ förbenat trött pĂ„ den dĂ€r standard rockuppstĂ€llningen (trummor, bas, sĂ„ng och gitarr) som mĂ„nga band fortfarande anvĂ€nder sig av... Men om det Ă€r det som man tycker om, sĂ„ go for it! Ibland Ă€r grĂ„skala det vackraste som finns.. Har inget mer att tillĂ€gga. Men det hĂ€r Ă€r inget som jag fĂ„r stĂ„pĂ€ls av dock, kĂ€nns för anvĂ€nt och givet.

Sen sÄ Àr det ju sÄ att om det Àr ett spÄr som ett band lockar med, d.v.s. förstasingeln, och den inte fungerar för en, sÄ Àr det knappast speciellt troligt att man gÄr och köper albumet sen, eller hur?

/Daniel

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Allt efter "Puppets" har varit rena skitet!!! Cliff bidrog nog med mer Àn vad de flesta har en aning om...

Ingen snack om saken!!

HÄller absolut med. Cliff var kung! Han dog ju i Sverige sÄ alltsÄ Àr det vi stackars svenskars fel att vi aldrig mer fÄr höra sÄ bra plattor som kill em all och ride the lightning. Jag tycker ÀndÄ att den nya Àr mÄnga snÀpp bÀttre Àn St anger.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Allt efter "Puppets" har varit rena skitet!!! Cliff bidrog nog med mer Àn vad de flesta har en aning om...

Ingen snack om saken!!

HÄller absolut med. Cliff var kung! Han dog ju i Sverige sÄ alltsÄ Àr det vi stackars svenskars fel att vi aldrig mer fÄr höra sÄ bra plattor som kill em all och ride the lightning. Jag tycker ÀndÄ att den nya Àr mÄnga snÀpp bÀttre Àn St anger.

det var nog det dummaste jag hört.. sÄ det Àr vÄrat fel att cliff dog av en bussolycka?

mÀrkligt..

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...