Jump to content
Annons

Köpa allt


evilrocker

Recommended Posts

Varför har man inte pengar att köpa allt man vill ha, neve-pres typ 10st och 10st api-pres och hela portico-serien?

Varför har man druckit öl för en summa motsvarande a billion dollar studio?

I want more stuff??

Vad vill ni köpa? Jag vill ha en portico till och en great river och lite annat smått och gott!! FAN

Redigerat av evilrocker
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är detta en önsketråd av något slag? 🙂

Annars så, hade en väl fungerande laptop tillsammans med ett erbjudande från Andertons (Guitar Rig 3 Software, Cubase 4, Interface USB 2.0) varit mig i smaken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja alla har ju olika perspektiv. Hos mina svärföräldrar hittar jag ett intressant citat: Man har många önsknigar när man är frisk men bara en när man är sjuk. Mamma sa alltid: Mycket vill ha mer. Jag har mycket och jag vill ha mer... Den som har mest prylar när vi dör vinner.

Kolin

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Jag vill ha nya monitorer och lite masteringspluggar från UAD. Men är man arbetslös och får riktigt dåligt med stålar(tack så jävla mycket högern 😄 ) får man så lov vänta tills man får nytt jobb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är en önsketråd/tycka synd om sig själv/gearslut

Om detta e en tycka-synd-om-tråd,

ja då lider jag mä dej att du inte har haft kul med alla pilsner du druckit..

Jag ångra ingenting av det jag kommer ihåg och inte kommer ihåg,

efter åratal av goda pilsner jag druckit i olika sammahang..

Du får ändå inte ta med dej nåra studioprylar till ditt nästa liv, så lev gött nu 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en önskelista på Thomann och den innehåller för närvarande prylar för ca 6500 euro. Inte oöverkomligt... men det lär ju ta sin lilla tid ändå. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojojoj. En riktigt najs gitarrstärkare? Naej, inte prioritet nummer ett. En trombon vore coolt iofs, men jag skulle aldrig orka lära mig spela på den. Typ en riktigt grym Korgsynt kanske. Och ett gäng fantastiska rackkompressorer, -reverb, -delays, etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis! Du lider av GAS, Gear Acquisition Syndrome 🙂

Jag lider av samma åkomma, vilket resulterar det i att jag köper en eller två prylar, är lite lätt euforisk över alla nya grymma låtar jag ska göra i ett par veckor, och sedan säljer jag hela klabbet och startar Reason igen 🙂

Problemet är att hårdvara, även om det egentligen inte låter bättre än mjukvara (däremot annorlunda, på ett sätt som uppenbarligen tilltalar ganska många) har de hårda paketen ett visst "je ne sais quoi" (vilket alla Rocky-läsare vet betyder "studsande jättebröst" på franska).

Nåväl, är mest intresserad begagnade prylar, en marknad som är på stadig nedgång. När alla 808-ägare inser att de aldrig kommer få tillbaks sina pengar står jag redo med två femhundringar och en axel att gråta ut mot 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Skulle vilja ha en 8 kärnors dator.

Och vill passa på att be om ursäkt när jag varit så oförstående till er som alltid vill ha snabbare datorer, mer UAD kort etc.

Jag gör ju det mesta av mitt arbete i Reason och jag var hemma hos en kompis som kör en något snabbare datorn än mig och vi skulle göra om en låt jag har gjort i Cubase och andra pluggar än Reason.

Nu inser jag hur CPU snålt Reason är jämfört med de flesta andra VSTi och VST pluggar.

Återigen, ber om ursäkt att jag varit oförstående varför många vill ha mer processorkraft.

Nu önskar jag mig också mer gHz och mer kärnor och kanske UAD-2 med för den delen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill ha mer tid!

Hade man obegränsat med tid vore saken kirrad.

Tid är bra. Jag har haft flytet att bada i tid sista året till att göra en skiva. Vad jag dock genom flera års praktisk empirisk research

i ämnet märkt, att man får faktiskt mest gjort när man har nåt annat man gör lite parallellt med musiken. Kanske nåt slags plåster på

såren?

Emil

ps. vad skulle ni vilja göra då ni fick tiden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha många roliga inlägg!

- Jo då kul har jag haft med ölen, men tänk om man hade haft lika kul utan dom...

- Jag tror jag ska sikta på en sån 5088 som herr Neve har gjort... räcker det om man skippar ölen i ett år kanske?

- Lemur hmmmm klappa sej lite...

- Jo jag lider nog av den åkomman, fast är det inte så att man köper och testar och sen inser vilka grejer som är

bäst och byter....

- Fan en sån önskelista på Thomann... hmmm den skulle nog bli stor... 6000 euro låter bra eh.. är det löning snart?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om budgeten var obegränsad, så hade jag specialbyggt ett hus med kanske 3 olika fullutrustade kontrollrum med ett par liverum vardera med variabel akustik som styrs från kontrollrummet med servomotorer - och ett stort antal replokaler runt om, som man också kunde göra enklare inspelningar i. Alla rum på separata betongplattor, så att allting verkligen blir helt separerat - och så förstås perfekt ljudisolering och akustikbehandling.

Det hade varit kul att bygga en bio också - och se till att det blir helt perfekt ljud i den, i stället för det usla ljud som man tvingas stå ut med varje gång man går på bio nu för tiden. Trots diverse beteckningar som påstås vara en garanti för bra ljud, så är det aldrig annat än högt ljud på bio - och det låter alltid helkasst jämfört med ljudkvaliteten när jag ser på film hemma.

Sedan är det klart att om man kunde köpa tid och inspiration, så hade det inte suttit fel med ett par portioner sådant heller... 🙂

På ett lite rimligare plan, så skulle jag nog överleva med att skaffa en Lynx-omvandlare och kanske någon Neve-preamp - fast det är klart, att Benchmarks 4-kanaliga preamp hade inte heller varit fel - och kanske en Audient Centro eller liknande. I övrigt så har jag nog det mesta jag kan behöva. Fast det är klart, att ett par S3A hade inte varit helt fel heller... ☺️

Ny dator blir det i alla fall snart. Väntar bara på moderkortet till den, så att jag kan börja spika ihop den...

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Fast egentligen skulle jag nog vilja vara målvakt i New York Rangers.

Verkar som om jobbet är upptaget av en annan svensk...

Alternativt förste center i samma lag.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Det är ju helt underbara drömmar! Jag vill köpa Scandinavium i Göteborg haha skoja bara..

Men är det fler än jag som dagligen sitter och drägglar på thomann.de, playback.fr o liknande nätbutiker?

Jodå det händer någon gång i veckan man sitter och dräggar och önskar man hade ett obegränsat konto. Hade jag det hade jag också tagit hit de banden jag vill se live när jag ville. Det vore inte heller fel. Och givetvis massa producenter, ljudtekniker som är grymma och låtit de undervisa mig. Och om de ni är riktigt snälla hade ni också fått vara med. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...