Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

SÄ detta Àr vad jag funderar pÄ...

MÄnga musiker har stor respekt för detta bandet som har visat att dom behÀrskar alla stilar. Men hur mÄnga gillar det dom gör egentligen?

Skillnaden brukar vara typ att man Àlskar bÄde deras stil och allt vad dom gör ungefÀr. Plus att man Àr helt sÄld pÄ hur duktiga alla Àr pÄ sina respektive instrument.

Eller att man tycker att dom helt enkelt lirar asbra eller kanske bara bra, men att man inte direkt gillar stilen.

Sen finns det ju oxÄ dom som totalt föraktar allt vad Toto heter, men att dom Àr grymma nÀr dom inte hÄller pÄ med just Toto, utan typ alla annan musik dom har gjort eller spelat in med andra artister...

Vad tycker du? 😄

Redigerat av RoBERT
Annons
  • Svar 192
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat

Mycket redan sagt i den dĂ€r andra trĂ„den, men hĂ€r ska du fĂ„ ett lĂ„ngt svar eftersom jag absolut inte har nĂ„t för hĂ€nderna just nu hĂ€r vid frukostbordet (trĂ„dlöst 😄 )

Personligen kÀnns Toto vÀldigt mycket passé och 80-tal. Jag var ett jÀtte-fan slutet av 70 början av 80 och dÄ gillade jag just ALLT dom gjorde och var mucho imponerad av musikerna; dom var ju en helt annan nivÄ Àn Stranglers, Clash och syntfjollorna som dök upp dÀr senare och soundet var ju kliniskt om man jÀmförde med det slamrigare 70-tals soundet. SÄ - mycket var nog nyhetens behag och jag diggade Toto för det cleana David Foster-soundet och att studiomusiker kunde göra egna lÄtar. Men sen dess har det ju hÀnt en hel del bÄde produktionsmÀssigt och nÀr det gÀller ens egen musiksmak, sÄ....

Bra grejor med Toto:

1) Jeff Porcaro

2) LÄtar: Georgy Porgy, Hydra, I won't hold you back, Make believe

3) Michael Jacksons "Thriller"

4) Tubes "Outside inside"

5) Alice Coopers "From the inside"

DÄliga grejor med Toto:

1) Det mesta efter 1982

2) Alla jobbiga sÄngare

3) Toto-Ă€lskare OCH Toto-hatare

Postat
3) Toto-Ă€lskare OCH Toto-hatare

Haha! Som uttalad toto-hatare mÄste jag sÀga (erkÀnna) att en del gammalt Àr bra. Var det dÄ det var Jeff Procaro pÄ trummor? För den mannen svÀnger. Det gör inte Simon Philips. Han suger fett!

Postat
Varför finns inte alternativet: Jag har ingen aning vilka det Ă€r? 😆

ojojoj!!!

att inte veta vilka toto Ă€r Ă€r som att sĂ€ga vad snackade darwin om. kolla in http://www.toto99.com för att fĂ„ mer info. 😄

jag tycker det Àr synd att sÀga att folk i allmÀnhet tror att allt dom gör lÄter som Rosanna, Africa eller Hold the line.

Och för dom som sÀger att dom inte har nÄgon riktig profil sÄ vet jag faktiskt inte riktigt vad dom menar. Om det Àr att de spelar det dom har lust med utan att bry sig sÄ mycket om hur kommersiellt det Àr sÄ kan jag inte mer Àn beklaga. jag tycker att dom med varje skiva eller lÄt de producerar visar att de behÀrskar alla stilar pÄ ett skönt och svÀngigt "L.A.-sÀtt".

Hur kan man föresten sÀga att Simon Phillips suger? om man Àr sÄ kass sÄ borde han vÀl inte spelat in sÄ mycket skivor som han faktiskt har lyckats med. kolla in hans diskografi vettja.

/TotoĂ€lskare 🙂

P.S. Men jag gillar faktiskt annan musik oxĂ„. Tex Dream Theater's Images and Words och Metropolis part II. 🙂

Postat
ojojoj!!!

att inte veta vilka toto Àr Àr som att sÀga vad snackade darwin om.

Sorry, men jag hÄller inte riktigt med om att Toto och Darwin Àr lika betydelsefulla.

Inte riktigt.

Snarare skulle jag stÀlla Toto pÄ samma betydelsenivÄ för mÀnskligheten som...

.....raket-ost? 😆

Postat

Har lyssnat halvmycket pĂ„ toto, men av det jag hört gillar jag "Pamela" mest. Hold the line, africa och rosanna Ă€r ju inte dĂ„liga klassiker dom heller 😆

Postat
Hur kan man föresten sÀga att Simon Phillips suger? om man Àr sÄ kass sÄ borde han vÀl inte spelat in sÄ mycket skivor som han faktiskt har lyckats med. kolla in hans diskografi vettja.

Att ha medverkat pÄ mycket plattor behöver inte sÀga ett smack om hur bra man Àr pÄ att spela. Han hÀngde med rÀtt personer och var sÀkert skitkul att festa med. Klart man vill ha med honom i bandet dÄ.

Jag tycker att Dave Weckl suger ocksÄ.

Det har bara med smak att göra och inget annat. Deras uppfattning av musik överensstÀmmer helt enkelt inte med min.

Postat
jag tycker att dom med varje skiva eller lÄt de producerar visar att de behÀrskar alla stilar pÄ ett skönt och svÀngigt "L.A.-sÀtt".

Hmm, hur bra Ă€r dom pĂ„ folk-rock, rumba, skate-punk, vals, goth, electronica, soul och jazz? 🙂 Som studiomusiker kan dom nog lira det mesta, men det visar dom vĂ€l inte pĂ„ Toto-plattorna? DĂ€r ere ju raka spĂ„ret med det "svĂ€ngiga LA-sĂ€ttet" att lira amerikansk FM-rock, typ som Foreigner, Boston, Chicago, REO Speedwagon och det dĂ€r gĂ€nget gör(gjorde) pĂ„ samma sĂ€tt.....

Postat
Att ha medverkat pÄ mycket plattor behöver inte sÀga ett smack om hur bra man Àr pÄ att spela. Han hÀngde med rÀtt personer och var sÀkert skitkul att festa med. Klart man vill ha med honom i bandet dÄ.

Det har bara med smak att göra och inget annat. Deras uppfattning av musik överensstÀmmer helt enkelt inte med min.

jo sjÀlvklart Àr det en smaksak vad man gillar för musik. men enligt min smak sÄ kan jag tycka att ett band Àr skitduktiga pÄ det dom gör, Àven om jag inte diggar deras musik. Tex, rap Àr inte riktigt "my cup of tea" medans jag kan tycka att en rappare Àr duktig pÄ det han gör. typ...

Postat

Nej, ska vi snacka nÄgot band som verkligen varit och sniffat pÄ en hel mÀngd musikstilar, med framgÄng, sÄ mÄste vÀl det vara Queen? Har dessutom inte riktigt samma nörd-stÀmpel som Toto, förmodligen beroende pÄ att det mesta verkar vara gjort med nÄgon slags distans och glimten i ögat.

Fast det ska erkÀnnas att jag inte lyssnat speciellt mycket pÄ Toto, sÄ jag kan ha fel. Men det jag har hört verkar sakna den dÀr lilla lekfullheten. Ta t ex Deep Purple, som har haft idel supermusiker i gruppen, men har ÀndÄ alltid prÀglats av nÄgon slags uppsluppenhet.

Och sÄ gillar jag en del lite allvarligare band ocksÄ, t ex Styx. SÄ precis som med all annan musik, gÄr aldrig att helt vattentÀtt argumentera för varför man gillar en grupp men inte en annan.

Postat

jag kÀnner att jag behöver sÀga nÄtt...

Toto har slÀppt ifrÄn sig bra musik i över 25 Är nu!

Även om musiken har förĂ€ndrats sĂ„ har dom alltid lyckats ge ut musik med kvalitet och svĂ€ng! Vill Ă€ven tillĂ€gga att Simon Philips Ă€ven kan svĂ€nga, dock har ju Jeff Porcaro ett annat spelsĂ€tt och ett grymt groove som ingen kan hĂ€rma men alla har sina fördelar =)

PĂ„ tal om ingenting alls:

Som avslutning kan man ju sĂ€ga att jĂ€mföra Toto med grĂ„ radiopop Ă€r som att jĂ€mföra en mössa med en brödrost, ifall nĂ„n nu gillar mössor... 🙂

Toto Àr ett par gamla gubbar men dom kan fortfarande,

kolla in deras DVD Live in Amsterdam! coolt

MĂ„nga artister som ocksĂ„ hade sin "storhetstid" pĂ„ 80-talet Ă€r idag inte sĂ„ kul live, typ som exempel Bon Jovi som har sĂ€nkt alla sina lĂ„tar Live typ 🙂 Jag antar att nĂ€r man blir Ă€ldre sĂ„ orkar man inte ta dom höga tonerna lĂ€ngre... men det fixar Ă€ndĂ„ Bobby Kimball Ă„ han Ă€r typ 57 Ă„r! 🙂

Postat
jag tycker att dom med varje skiva eller lÄt de producerar visar att de behÀrskar alla stilar pÄ ett skönt och svÀngigt "L.A.-sÀtt".

Hmm, hur bra Ă€r dom pĂ„ folk-rock, rumba, skate-punk, vals, goth, electronica, soul och jazz? 🙂 Som studiomusiker kan dom nog lira det mesta, men det visar dom vĂ€l inte pĂ„ Toto-plattorna? DĂ€r ere ju raka spĂ„ret med det "svĂ€ngiga LA-sĂ€ttet" att lira amerikansk FM-rock, typ som Foreigner, Boston, Chicago, REO Speedwagon och det dĂ€r gĂ€nget gör(gjorde) pĂ„ samma sĂ€tt.....

Hydra Àr vÀl inte typiskt LA? eller turn back? eller isolation? eller verkligen inte kingdom of desire. Tambu?

Bara för att det svĂ€nger sĂ„ Ă€r det vĂ€l inte dĂ„ligt? 🙂

och jag tycker att de behĂ€rskar alla möjliga stilar pĂ„ ett schysst sĂ€tt. med inlevelse och mycket karisma. 🙂

lyssna pĂ„ vad Limpan har att sĂ€ga 🙂

hoppas ingen kĂ€nner sig stött eller sĂ„. tycker bara att det Ă€r ett intressant Ă€mne 🙂

Postat

jo sjÀlvklart Àr det en smaksak vad man gillar för musik. men enligt min smak sÄ kan jag tycka att ett band Àr skitduktiga pÄ det dom gör, Àven om jag inte diggar deras musik. Tex, rap Àr inte riktigt "my cup of tea" medans jag kan tycka att en rappare Àr duktig pÄ det han gör. typ...

Visst. Men jag tycker det Ă€r helt ointressant spel frĂ„n hans sida. Jag uppskattar inte honom som musiker för fem öre. Även om han Ă€r tajt och har mĂ€ngder av chops sĂ„ tycker jag hans trumspel Ă€r totalt könlöst och saknar konstnĂ€rligt uttryck. DĂ„ spelar det ingen roll hur bra teknik man har.

Visst, jag kan ocksÄ se musik proffessionellt, men skulle jag behöva hyra in en chopsig vÀstkusttrummis sÄ ligger herr Philips lÄÄÄngt ner pÄ min önskelista.

• 1 Ă„r senare...
Postat

Dom Àr grymma! HÄller med om klassikerna ni rÀknat upp och andra bra lÄtar tycker jag Àr Child Anthem och 99. SÄ hade dom ju vÀrldens bÀsta trummis genom tiderna, enligt mig!

Postat
Visst. Men jag tycker det Ă€r helt ointressant spel frĂ„n hans sida. Jag uppskattar inte honom som musiker för fem öre. Även om han Ă€r tajt och har mĂ€ngder av chops sĂ„ tycker jag hans trumspel Ă€r totalt könlöst och saknar konstnĂ€rligt uttryck. DĂ„ spelar det ingen roll hur bra teknik man har.

Visst, jag kan ocksÄ se musik proffessionellt, men skulle jag behöva hyra in en chopsig vÀstkusttrummis sÄ ligger herr Philips lÄÄÄngt ner pÄ min önskelista.

Konstigt att han Àr en av vÀrldens mest respekterade och kÀndaste trummisar bland musiker om han Àr sÄ ointressant.........

Postat

Konstigt att han Àr en av vÀrldens mest respekterade och kÀndaste trummisar bland musiker om han Àr sÄ ointressant.........

Jag har ingen Äsikt om trummisen men det bevisar bara att smaken Àr som baken. Bara för att mÄnga tycker likadant tycker inte alla det samma.

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag tror att Toto Àr en grupp som bara passerat förbi mig. Jag menar, visst kÀnner jag igen och har hört de flesta lÄtar ni nÀmnt i trÄden - Rosanna, Africa, Hold the line o.s.v., men det har aldrig blivit sÄ att jag köpt dem. Men nu Àr det ju lyckligtvis sÄ att jag inte Àr frÀmmande för att ta till mig annan musik, sÄ det fÄr bli ett köp. Kanske har de gjort nÄn samlingsplatta att börja med?

Ett annat band jag tÀnkte likadant om dÄ jag var pÄ en skivmÀssa, det var REO Speedwagon, varför jag köpte en samlings-cd med dem dÀr. NÀr jag sedan lyssnat pÄ den tre gÄnger (en gÄng Àr ju ingen gÄng och tvÄ gÄnger njaa...) och man mÄste ju ge det en chans, sÄ tycker jag fortfarande att det bara Àr "jaha...jasÄ?...och hur kunde just den och den lÄten bli en sÄ stor hit?" Inget man lÀgger pÄ minnet alltsÄ. Undrar om det Àr samma sak med Toto. Vi fÄr se!

😕

:musik

Postat

Toto?

Egentligen har dom bara gÄtt mig spÄrlöst förbi. Visst har jag hört talas om dom och Àven hört en del. En del av de musiker jag umgicks med pÄ sena 70- tidiga 80-talet avgudade ToTo. Men, vissa saker talar bara inte till en.

Att dom kan spela och troligtvis Àr jÀtteduktiga betyder ju inte sÄ mycket. Det Àr mer deras sound och lÄtar som inte sÀger mig nÄgot. Jag har svÄrt att förstÄ hur dom kan vara (eller anses vara) sÄ stora. Tycker Àrligt att det jag har hört hÀr pÄ demoinspleningar har varit betydligt intressantare.

-------------------

Det dÀr med Raket-ost var vÀldigt kul

😄

En annan grej. Var vÀl ToTo-lÄten Hold the Line som Robert Gustafson sjöng sÄ fint pÄ Manégen.

Postat
Att dom kan spela och troligtvis Àr jÀtteduktiga betyder ju inte sÄ mycket. Det Àr mer deras sound och lÄtar som inte sÀger mig nÄgot. Jag har svÄrt att förstÄ hur dom kan vara (eller anses vara) sÄ stora. Tycker Àrligt att det jag har hört hÀr pÄ demoinspleningar har varit betydligt intressantare.

HÄller med. Jag kan förstÄ dom som gillade Toto nÀr det var nytt, men den dÀr westcoastgrejjen kÀnns ju en aning förlegad idag.

Postat

ojojoj!!!

att inte veta vilka toto Àr Àr som att sÀga vad snackade darwin om.

Sorry, men jag hÄller inte riktigt med om att Toto och Darwin Àr lika betydelsefulla.

Inte riktigt.

.....raket-ost? 😉

Överdriver du inte lite nu...?

😄

Postat

Africa Ă€r bra. 😄

Postat

.....raket-ost? 😄

Det dÀr tyckte jag var en smula ofint mot en gammal fin klassiker som raketost...

Postat

jag tror att mÄnga som hört Toto inte lyssnat pÄ mer en de kommersiella "klassikerna" och att nÀr man tröttnat pÄ de lÄtarna sÄ tror man att hela konceptet med deras musik lÄter likadant som de fÄ lÄtarna.. SÄ Feeeeeel man kan haa...

Å de kommersiella lĂ„tarna ju ofta de som hamnar pĂ„ samlingarna.. visst, jag har ju alla deras plattor Ă„ Ă€lskar varenda en fast pĂ„ olika vis, för musiken Ă€r sĂ„ olika pĂ„ varje platta ett man inte kan jĂ€mföra dom riktigt...

Köp vilken skiva som helst och sĂ€tt dig in i musiken.. 😄

hur kan man hacka pÄ ett band som lyckats sÀlja sin musik i miljoners miljoner exemplar men inte fÄ hacka pÄ folk pÄ forumet som gör "kass" musik... duuuuubbelmoral, tycker jag...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.