Jump to content
Annons

SSL Mynx. X-Rack?


Alexho

Recommended Posts

Hej, funderar på att köpa en Mynx. X-Rack + 1st X-Rack Stereo Bus Compressor Module för att få ett lyft i mina mixar. Jag saknar det där extra. Tror ni det är värt 20k eller finns det någon annan likvärdig produkt som gör samma jobb men billigare?

Funderar även på SSL XRACK MIC PRE MODUL som ett lyft till min mik.

mynx_both_380.jpg

(Det paketet längst till höger)

Om man ser på

duende_montage.jpg

"Duende. 32 kanaler äkta SSL-sound digitalt till din DAW."

Det KAN väl inte vara lika bra som den riktiga hårdvaran eller märker man ingen större skillnad då det kostar "endast" 10 000:- för alla?

Redigerat av Alexho
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Ar det nagonting man ska kora analogt sa ar det ju 2-bus kompressorn. Sa det ar helt klart vart +20k...

Sen beror det ju lite pa vad du har for omvandlare. Ar dom riktigt daliga kan ju en extra runda av omvandling gora saken samre ist!

Ar det SSL soundet du vill ha skulle jag helt klart kort pa mynx racket.

Du kan ju senare satta comressor modulen i ett X-rack om du kanner for att bygga ut. Far sam du ser pa bilden far du ju inter plats med bade kompressorn och preamp modulen i samma mynx. X-Rack Har 8 platser och har aven total recall.

En annan buss komp jag kan rekomendera ar API 2500.. Den kor jag mest med och alskar den. Mer mojligheter an SSL's.

Alan Smarts C2 ar ocksa valdigt popular, men ar lik SSL's i soundet.

Ett billigare alternativ som aven jag funderar pa som komplement ar Roll music "Super stereo compressor"

Tror den ga pa runt 13k bara. En del som sager att den ar otroligt bra.

Duende ar val helt ok med. Kop PCI-e varianten isf! Men den analoga ar ju klart battre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...