nilsemil Postat 25 augusti 2008 Postat 25 augusti 2008 Vilken algoritm är den absolut bästa (dyraste) för att time-stretcha masterfiler? Går det få det riktigt bra om man rör sig inom 2-5% uppsnabbning? Det släpps över hela världen och får inte bli nästan toppen. Bättre att låta bli? Emil
DanneL Postat 25 augusti 2008 Postat 25 augusti 2008 Att komprimera 3-5% med den mest krävande algoritmen i Cubase SX 3+ (MPEX2 / Prosonic) funkar bra.
DanneL Postat 25 augusti 2008 Postat 25 augusti 2008 ...men om det bara handlar om att krympa speltid skulle jag välja redigering trots allt.
joachime Postat 25 augusti 2008 Postat 25 augusti 2008 OBS! Här kommer ett andrahandstips (har ej prövat själv). Serato har en plugg som heter Pitch'n Time som jag hört används av remixare för att justera tempot. Finns i en version som funkar i Pro Tools och Logic
chrisB Postat 25 augusti 2008 Postat 25 augusti 2008 Jag säger också Serato Pitch n Time. Den är mkt bra. 2-5 % är inget problem för den. Det du ska ha är Pro-versionen
nilsemil Postat 25 augusti 2008 Trådstartare Postat 25 augusti 2008 jag testade den tyngsta instansen i cubase 4 på PC och det kändes som att vissa ljud blev förvanskade. Om än på en knappt ohörbart sätt.
Gain Postat 25 augusti 2008 Postat 25 augusti 2008 Du frågade om "dyrt" men antagligen väldigt bra..DIRAC som sitter i Steinbergs Wavelab 6!
joachime Postat 25 augusti 2008 Postat 25 augusti 2008 Du frågade om "dyrt" men antagligen väldigt bra..DIRAC som sitter i Steinbergs Wavelab 6! Jaha! Den sitter jag med framför näsan. Visar på hur ofta jag timestretchar. 🙂 Emil, PM'a mig om du vill testa Wavelabs algoritm.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.