Jump to content
Annons

This Is Spinal Tap


Valle

Recommended Posts

Ville slappa lite framför en film... blev "This Is Spinal Tap" (igen). Kan inte vara mĂ„nga som inte har den i hyllan 🙂

Helt sanslöst rolig film — sĂ€rskilt som den Ă„terger rockbranschens förekommande naivism pĂ„ ett sĂ„ trĂ€ffande sĂ€tt. Jag har sett filmen sĂ„ mĂ„nga gĂ„nger att jag tappat rĂ€kningen... Gotta love it!

"Listen for a minute... The sustain, listen to it!"

"... I'm not hearing anything."

"You would, though... if it would play..."

Ja, bara sÄdÀr i all hast.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Fantastisk film:)

Rob Halford berĂ€ttade, att nĂ€r han sett den trodde han först att det var en sann dokumentĂ€r. Ty allt har hĂ€nt i verkligheten... Vet inte om ni lĂ€st om incidenten nĂ€r Halford bröt nĂ€san och med Priest, det Ă€r liksom ST pĂ„ riktigt 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Trots att jag har sĂ„ mĂ„nga filmer, att jag knappt fĂ„r plats med dem, sĂ„ har jag faktiskt inte den i hyllan - och har inte ens sett den... Det Ă€r kanske dax att göra bot och bĂ€ttring dĂ€r...? đŸ˜±

En annan film som jag tycker Àr skitbra, som kanske Àr lite i samma stil (?), Àr "The Commitments".

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Trots att jag har sĂ„ mĂ„nga filmer, att jag knappt fĂ„r plats med dem, sĂ„ har jag faktiskt inte den i hyllan - och har inte ens sett den... Det Ă€r kanske dax att göra bot och bĂ€ttring dĂ€r...? đŸ˜±

En annan film som jag tycker Àr skitbra, som kanske Àr lite i samma stil (?), Àr "The Commitments".

Inte helt i samma stil - Spinal Tap Ă€r mycket mer en satir. Dessutom Ă€r den utformad som en dokumentĂ€r - eller rockumentĂ€r. BĂ„da filmerna Ă€r dock MYCKET sevĂ€rda, den saken Ă€r klar! 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Trots att jag har sĂ„ mĂ„nga filmer, att jag knappt fĂ„r plats med dem, sĂ„ har jag faktiskt inte den i hyllan - och har inte ens sett den... Det Ă€r kanske dax att göra bot och bĂ€ttring dĂ€r...? đŸ˜±

En annan film som jag tycker Àr skitbra, som kanske Àr lite i samma stil (?), Àr "The Commitments".

det Àr likadant som att jÀmföra american psycho och bolibompa.. inte sÄ likadant nÀe..

Micke H beskrev det bra!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Trots att jag har sĂ„ mĂ„nga filmer, att jag knappt fĂ„r plats med dem, sĂ„ har jag faktiskt inte den i hyllan - och har inte ens sett den... Det Ă€r kanske dax att göra bot och bĂ€ttring dĂ€r...? đŸ˜Č

En annan film som jag tycker Àr skitbra, som kanske Àr lite i samma stil (?), Àr "The Commitments".

Eleven

Åke

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Lade precis in den pÄ Ipoden oxÄ .

En annan liknande film dock riktigt dokumentÀr men lika tragiska mÀnniskor Àr

Decline of western civilisation part 2 - The metal Years.

Scenen nĂ€r Ozzy ska hĂ€lla upp apelsinjuice e som hĂ€mtat frĂ„n ST. đŸ˜Č

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

tycker det Àr lite lÀskigt att det fiktiva bandets första trummis, en kille med stooora glasögon, dog i en "bizarr trÀdgÄrdsolycka", 8 Är INNAN bandet Toto's första trummis, en kille med stooooora glasögon, dog i en "bizarr trÀdgÄrdsolycka"... pÄ riktigt liksom.

Life imitating art.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

DieHard (oregistrerad)

SĂ„g Spinal Tap första gĂ„ngen i tonĂ„ren. Strax innan hade de varit med i....ja vad hette metalprogrammet pĂ„ skychannel? Totalt glömt det men det var nĂ„gon gansk korkad blondin som hade showen och nĂ„gon snubbe som jobbade pĂ„ Kerrang, tror jag, som var bisittare och senare tog över showen. SĂ„ jag trodde filmen var helt pĂ„ riktigt. 😄 Men hur skulle jag ha vetat annat?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Den versionen som finns ute i handeln Àr rejÀlt nedbantad. This is Spinal Tap gavs för ett par Är sedan ut i en limiterad oklippt utgÄva, dÀr förklaringen till varför alla plötsligt har munsÄr ges (de hade sjÀlvklart varit med samma groupie). Dessutom fÄr man stifta bekantskap med David St Hubbins son som dyker upp under turnén - och Àr syntare! Det Àr fyra timmars material dÀr man fÄr följa med bandet nÀr de slaktar hotellrum (yes, managerns cricket-trÀ kommer till anvÀndning), knarkar och faktiskt fÄr skriva en autograf. TyvÀr Àr bÄde pennan och skivomslaget svart, vilket innebÀr att skivan mÄste hÄllas framför en lampa för att signaturerna ska synas.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Spinal tap Àr helt underbar! Helt klart med bland filmerna i min fem-bÀsta-filmerna-nÄgonsin!

Spinal tap Àr fö med i Metallicas dokumentÀr "A year and a half in the life of Metallica Part 2" - dÀr dom konfronterar Metallica om var dom fick idén till att göra en helsvart skiva frÄn! :-)

MÄste nÀmna gamla filmen "Bad news" av gÀnget bakom "Hemma vÀrst ocksÄ". Riktigt skoj "fejk-dokumentÀr" om ett heavy metal-band.

WeblÀnk: Bad news pÄ Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Bad_News

Citat frÄn den filmen "I could play "Stairway to Heaven" when I was twelve. Jimmy Page didn't actually write it until he was twenty-two. I think that says quite a lot"...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Den versionen som finns ute i handeln Àr rejÀlt nedbantad. This is Spinal Tap gavs för ett par Är sedan ut i en limiterad oklippt utgÄva, dÀr förklaringen till varför alla plötsligt har munsÄr ges (de hade sjÀlvklart varit med samma groupie). Dessutom fÄr man stifta bekantskap med David St Hubbins son som dyker upp under turnén - och Àr syntare! Det Àr fyra timmars material dÀr man fÄr följa med bandet nÀr de slaktar hotellrum (yes, managerns cricket-trÀ kommer till anvÀndning), knarkar och faktiskt fÄr skriva en autograf. TyvÀr Àr bÄde pennan och skivomslaget svart, vilket innebÀr att skivan mÄste hÄllas framför en lampa för att signaturerna ska synas.

Re: "oklippt utgĂ„va": Jag tror du mĂ„ste mena utgĂ„van frĂ„n 2000 (This is Spinal Tap - Special Edition), och det Ă€r den jag har. Men fyra timmars extra material mĂ„ste vara fel — det handlar om ca 80 minuters "deleted scenes", samt en del presskonferenser, TV-shows, musikvideos och s.k. teasers. Totalt blir det dock bara ca tre timmars material (film + extra material).

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Re: "oklippt utgĂ„va": Jag tror du mĂ„ste mena utgĂ„van frĂ„n 2000 (This is Spinal Tap - Special Edition), och det Ă€r den jag har. Men fyra timmars extra material mĂ„ste vara fel — det handlar om ca 80 minuters "deleted scenes", samt en del presskonferenser, TV-shows, musikvideos och s.k. teasers. Totalt blir det dock bara ca tre timmars material (film + extra material).

Ja, du har helt rÀtt. SjÀlvklart Àr det inte fyra timmar till (förutom filmen). DÀr tÀnkte jag en sak, men skrev en annan helt enkelt. Fast tre timmar Spinal Tap Àr inte fy skam heller...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

It goes in D-minor, becaus i found it the sadest key.

Its called "Lick my love pump"

Brutalkul film för folk som har lite koll pĂ„ musik 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...