mietek Postat 29 juli 2008 Postat 29 juli 2008 Fick en midifil av en snubbe, som var exporterad från FL, DVS det var massa effekter på det. När man går in i midi editorn och där man ställer in velocityn så går det ju att browsa andra effekter) där är nånting gjort för det låter lite mysko, undrar om det bara finns nåt sätt att reseta allt det, så jag slipper sitta och skriva om allt, utan bara kan kopiera in filen och börja mixa ( det är trummor det handlar om, och vill ha det helt rent)
Claes Holmerup Postat 29 juli 2008 Postat 29 juli 2008 Vad menar du med "effekter"? Midifiler innehåller inga effekter, så det är kanske en audiofil du har fått...?
mietek Postat 29 juli 2008 Trådstartare Postat 29 juli 2008 Jo men där man ställer in velocityn, browsar man där velocity är valt och väljer ETC modulation eller pitch istället och editar lite så blir det ju en asterix där, detta har jag på filen jag fick, kollar man på ett tomt spå så är det bara en sån på velocityn då. Sen har jag försökt gå in och kolla på dom andra valen där och ändra runt lite, men hör ingen skillnad, grejen ÄR dock att jag hör skillnad på den importerade och ett rent midispår jag skapat själv, det är nån ful modulering som ligger där som jag misstänker har följt med från FL.
Fredrika Postat 29 juli 2008 Postat 29 juli 2008 (redigerat) Jo men där man ställer in velocityn, browsar man där velocity är valt och väljer ETC modulation eller pitch istället och editar liteså blir det ju en asterix där, detta har jag på filen jag fick, kollar man på ett tomt spå så är det bara en sån på velocityn då. Sen har jag försökt gå in och kolla på dom andra valen där och ändra runt lite, men hör ingen skillnad, grejen ÄR dock att jag hör skillnad på den importerade och ett rent midispår jag skapat själv, det är nån ful modulering som ligger där som jag misstänker har följt med från FL. Asterisken betyder att värdena har ändrats, dvs det finns information om de parametrarna i midifilen. Väljer du "modulation" och ritar med pennverktyget på automatiseringsbanan kan du ändra det. Vill du ta bort den fula moduleringen, kan du lätt välja just den parametern i automatiseringsbanan, och räta ut linjen till nollvärdet. Då är den fula moduleringen borta. Dubbeklicka på midifilen i projektfönstret. Välj parameter. Sedan drar du bara med musen i fältet så att du rätar ur alla röd-blåa fält till en tunn svart linje (som i ringen) där paramentern är "nollad" och inte ger någon effekt. En del VSTinstrument påverkas inte av alla parameterförändringar. Säkert har du någon plugg där parameterförändringen inte påverkar ljudet på just den pluggen. (*aftertouch, t ex). I sådana fall behöver du ju inte rita om kurvan. Redigerat 29 juli 2008 av Fredrika
Linus Postat 29 juli 2008 Postat 29 juli 2008 När man går in i midi editorn och där man ställer in velocityn så går det ju att browsa andra effekterNej, midispåret innehåller inga effekter men du har hittat Control Change-meddelanden som i sin tur kan användas för att styra funktioner (och effekter) inne i midi-syntarna t ex volym och panoreringar, filter cutoff, reverb, chorus osv. Gå till List Editor och ändra filtret så att noter och ev. pitch bend inte visas i listan. Släng det som blir kvar i listan efter filtreringen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.