Jump to content
Annons

En snabbfråga!


linuskarlsson

Recommended Posts

Hej! En kompis till mig ställde en fråga till mig, som jag inte kan besvara :S Därför vänder jag mig till detta forum, det kanske är skitlätt, jag vet inte.

Här är frågan iallafall, den är på engelska och jag kommer inte på ngn bra översättning.

"How do you re-asign the sequencer tracks to different devices?"

Hoppas ngn förstår och kan svaret!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Reason 1.0-3.05:

Intill Solo/Mute på sequencerspåret sitter en miniikon över instrumentet. Klicka ikonen och välj ett annat instrument i racket.

Reason 4.0-:

One track, one device

Markera midiklippen och kopiera/flytta till lanes för nästa instrument.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svaret är väl "You don't".

Du flyttar över clipet (drag-drop) till spåret för den enhet du vill ha det på. Om enheten saknar spår kan du högerklicka på enheten och välj t ex "automate" (eller vad valet nu heter) så skapas det ett spår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snabbast svar får man i o f s genom att kolla i manualen ...

Halv lögn halv sanning, många saker är svåra att hitta och/eller förstå. Det är när det är så man vänder sig till kunnigt folk, antingen på ett forum eller kanske nån man känner. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Snabbast svar får man i o f s genom att kolla i manualen ...

Halv lögn halv sanning, många saker är svåra att hitta och/eller förstå. Det är när det är så man vänder sig till kunnigt folk, antingen på ett forum eller kanske nån man känner. 🙂

mjo precis, det är väl lite därför forumet finns? ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte väl det var en så elementär fråga att det fanns anledning till en generell uppmaning att titta i manualen. Och kanske också som hint till de som eventuellt inte har en laglig version och därmed saknar manual.

Link to comment
Dela på andra sajter

However,

There's an easier way (as I have just found out)

You can change device without creating new, copy- paste and that.

Just select another patch, and when the browser comes up - change to "all files" - select what patch you need.

That way a Thor can morph into a NNXT, and so on....

Sven

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte väl det var en så elementär fråga att det fanns anledning till en generell uppmaning att titta i manualen. Och kanske också som hint till de som eventuellt inte har en laglig version och därmed saknar manual.

Men, även fall man har en "laglig" version finns en hel del problem/finesser som man knappast kan hitta i manualen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte väl det var en så elementär fråga att det fanns anledning till en generell uppmaning att titta i manualen. Och kanske också som hint till de som eventuellt inte har en laglig version och därmed saknar manual.

Men, även fall man har en "laglig" version finns en hel del problem/finesser som man knappast kan hitta i manualen!

Jo, som jag nu.. Skapade nyss en fråga om man kunde Sidechaina en Combinator eller om det bara är för invecklat!?🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte väl det var en så elementär fråga att det fanns anledning till en generell uppmaning att titta i manualen. Och kanske också som hint till de som eventuellt inte har en laglig version och därmed saknar manual.

Men, även fall man har en "laglig" version finns en hel del problem/finesser som man knappast kan hitta i manualen!

Jo, som jag nu.. Skapade nyss en fråga om man kunde Sidechaina en Combinator eller om det bara är för invecklat!?🙂

Om du söker på "sidechain" i "Operation Manual" så hittar du svaret där.

Hur lätt och snabbt som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte väl det var en så elementär fråga att det fanns anledning till en generell uppmaning att titta i manualen. Och kanske också som hint till de som eventuellt inte har en laglig version och därmed saknar manual.

Men, även fall man har en "laglig" version finns en hel del problem/finesser som man knappast kan hitta i manualen!

Jo, som jag nu.. Skapade nyss en fråga om man kunde Sidechaina en Combinator eller om det bara är för invecklat!?🙂

Om du söker på "sidechain" i "Operation Manual" så hittar du svaret där.

Hur lätt och snabbt som helst.

Haha jag skrev just det i min fråga.. det var jag som hade varit lite kocko inatt och kopplat hejväldans konstigt. man ska nog inte producera på nätterna 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

man ska nog inte producera på nätterna 🙂

Nej, sant... försökte det för ett tag sen och sen när man vaknat så lät det inte särskilt bra! :S

(Det lät ju jätte bra när man höll på!)

Redigerat av djstyler
Link to comment
Dela på andra sajter

Just select another patch, and when the browser comes up - change to "all files" - select what patch you need.

That way a Thor can morph into a NNXT, and so on....

Sure, you could do that if you don't need the Thor patch. 🙂

I thought this was about leaving all the instruments as is, only moving the sequencer data.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...