Jump to content
Annons

The Dark Knight är en djävulusiskt bra film


saverman

Recommended Posts

Annons
thrinithan (oregistrerad)
Måste bara säga att jag vill se en postum Oscar för Heath Ledgers insats som The Joker. Helt makalöst! Något av det mest häpnadsväckande jag har sett på en bioduk på bra länge.

Jag har bara sett en bild från filmen där Batman står bakom Jokern i en cell/förhörsrum (ser det ut att vara) och den bilden ger mig gåshud. Så extremt klockren känsla som framkallas genom den bilden. JAG VILL SE NU!

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara säga att jag vill se en postum Oscar för Heath Ledgers insats som The Joker. Helt makalöst! Något av det mest häpnadsväckande jag har sett på en bioduk på bra länge.

Jag har bara sett en bild från filmen där Batman står bakom Jokern i en cell/förhörsrum (ser det ut att vara) och den bilden ger mig gåshud. Så extremt klockren känsla som framkallas genom den bilden. JAG VILL SE NU!

Spring iväg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en grymt bra film, men det beror inte bara på Heath. Tycker alla gör ett bra jobb och speciellt skönt är det att slippa Katie Holmes.

Det jag är mest imponerad av är ändå specialeffekterna och särskilt Two-Face, det är läskigt vackert.

😛

Tim Burtons filmer i alla ära, men Nolan gör det en hel drös snäpp bättre. Gillade man Batman Begins kommer man älska The Dark Knight.

Jag vet dock inte om jag skulle ge Heath en oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)
Det är en grymt bra film, men det beror inte bara på Heath. Tycker alla gör ett bra jobb och speciellt skönt är det att slippa Katie Holmes.

Det jag är mest imponerad av är ändå specialeffekterna och särskilt Two-Face, det är läskigt vackert.

☺️

Tim Burtons filmer i alla ära, men Nolan gör det en hel drös snäpp bättre. Gillade man Batman Begins kommer man älska The Dark Knight.

Jag vet dock inte om jag skulle ge Heath en oscar.

Anledningen till att han kommer få en är ju såklart för att han är död. Annars hade han inte ens fått en nominering. Men jag tvivlar dock inte på att han passar bra i rollen som Jokern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar sci-fi-/äventyrsfilmer, och Batman är inget undantag (har dock ännu inte sett "The Dark Knight"). Men jag kommer ändå aldrig att vänja mig vid den supernördiga "proximity"-röst Läderflabben lägger till med när han inte är Bruce och som medför helt onaturliga samtalsnivåer.... "who the hell are you!?" ... [viskande] "I'M BATMAN!"

Undrar förresten om inte Keaton var bättre som Lappen...

Link to comment
Dela på andra sajter

RikardS (oregistrerad)

Den nya batmanfilmen är en av de bästa filmer jag har sett. helt galet.

Jokern är såklart bäst... 😆

Hela rollen är perfekt uppbygt och heath spelade den så gudomligt bra.

För er som ännu inte har sett den...jag kan berätta slutet...om ni vill? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar sci-fi-/äventyrsfilmer, och Batman är inget undantag (har dock ännu inte sett "The Dark Knight"). Men jag kommer ändå aldrig att vänja mig vid den supernördiga "proximity"-röst Läderflabben lägger till med när han inte är Bruce och som medför helt onaturliga samtalsnivåer.... "who the hell are you!?" ... [viskande] "I'M BATMAN!"

Undrar förresten om inte Keaton var bättre som Lappen...

Eftersom Bruce Wayne antagligen är Gothams mest kända person är det väl ganska logiskt att han måste förställa sin röst så mycket han kan.

Att han sen väljer en mörkare röst istället för en ljusare, tycker jag är ganska smart. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag vet inte riktgt hur Läderlappen kom in i bilden. Det är ju en Opera... 😲

Var det någon som läste om förslaget med Johnny Depp som The Riddler? Kommer nog oxå bli bra.

Batman som serietidning i Sverige förr hette Läderlappen (ännu en superkass översättning från svenskt håll)!

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)
Var det någon som läste om förslaget med Johnny Depp som The Riddler? Kommer nog oxå bli bra.

Kommer blir bra??? Det kommer ÄGA! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom Bruce Wayne antagligen är Gothams mest kända person är det väl ganska logiskt att han måste förställa sin röst så mycket han kan. Att han sen väljer en mörkare röst istället för en ljusare, tycker jag är ganska smart. 😉

Jag syftade i och för sig på den s.k. proximity-rösten, alltså det att hans röst låter onaturligt "nära" och "lågfrekvent", oavsett i vilka miljöer och rum samt på vilka avstånd vår superfladdermus befinner sig... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det var fin fin underhållning. Bestående intryck är såklart Jokern som gestaltades på ett enastående sätt. Har lite svårt för sci/fi och äventyr överlag, men batman klarar jag av att njuta av, mkt pga att jag alltid gillat bovarna. Min favorit är nog Gåtan, får se om han dyker upp i någon framtida film.

Riktigt bra gjort med two face, det var fan så motbjudande att vila ögonen på honom.

Däremot tycker jag att Batman Begins var en mer intressant film. Har alltid varit svag för "how it all begun" grejen. Annat exempel på det är ju "Red dragon" i Hannibal Lecter serien, som är i en klass för sig.

Håller dock inte med om att Keaton skulle vara bättre som "lappen" än Christian Bale, tycker han är en av de mer intressanta skådisarna på länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Eftersom Bruce Wayne antagligen är Gothams mest kända person är det väl ganska logiskt att han måste förställa sin röst så mycket han kan. Att han sen väljer en mörkare röst istället för en ljusare, tycker jag är ganska smart. 😄

Jag syftade i och för sig på den s.k. proximity-rösten, alltså det att hans röst låter onaturligt "nära" och "lågfrekvent", oavsett i vilka miljöer och rum samt på vilka avstånd vår superfladdermus befinner sig... 😄

Aha, det har jag inte ens tänkt på. Det är väl en superkraft! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det var var en grymt bra uppföljare! 🙂

Hörde på radio idag, tror det var P3 Populär, att regisören, eller producenten eller nåt, vill ha Cher som Catwoman i nästa film.. Hmm.. 😮

Den börjar tydligen spelas in tidigt nästa år iaf!

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...