Jump to content
Annons

Film Trummor (Cinematic Drums)


Reason_user

Recommended Posts

Ni som vet, vet vad jag menar med Cinematic Drums, det är det typiska dundret med massa snabb slag som låter som bitar som faller runt omkring överallt.

Hursomhelst jag behöver få tag på några såna ljud, och jag tänkte kolla om det fanns någon som visste nåt om dom? finns dom kanske på nån refill för reason eller så?

All hjälp o tips är uppskattat!

Redigerat av Reason_user
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Tack för alla tips!

Jag har nu fixat Storm Drum inkl. colossus paketet med alla möjliga orkester ljud, låter hur bra som helst, dock kan jag inte köra alla dom ljuden eftersom reason inte supportar VST så jag fixade programmet Sonar 7 istället som verkar vara mer åt det hållet av musik jag e ute efter o göra, den funkar hur bra som helst men jag har dock lite problem och koppla in pluggarna på rätt sätt än. t ex pluggen kan ha 8 samples ut, men jag lyckas bara få ut ett till programmet vilket gör att man måste adda en ny plug för varje intstrument vilket trögar ner minnet.

Redigerat av Reason_user
Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)
Tack för alla tips!

Jag har nu fixat Storm Drum inkl. colossus paketet med alla möjliga orkester ljud, låter hur bra som helst, dock kan jag inte köra alla dom ljuden eftersom reason inte supportar VST så jag fixade programmet Sonar 7 istället som verkar vara mer åt det hållet av musik jag e ute efter o göra, den funkar hur bra som helst men jag har dock lite problem och koppla in pluggarna på rätt sätt än. t ex pluggen kan ha 8 samples ut, men jag lyckas bara få ut ett till programmet vilket gör att man måste adda en ny plug för varje intstrument vilket trögar ner minnet.

Mitt tips är att läsa manualen... det brukar stå såna saker i den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...