Jump to content
Annons

Artistnamn


Taner

Recommended Posts

Jag har ett bekymmer. Förr eller senare så måste man komma på ett artistnamn till sig själv och den stunden är nu inne för mig. Detta är ingen svår uppgift vilket betyder att jag kunde ha gjort det själv men eftersom jag har hjärnsläpp så behöver jag er hjälp.

Jag behöver förslag/tips/ord eller dylikt. Vad som helst som kan hjälpa mig på traven. Jag letar efter ett artistnamn som ska vara svenskt, helst ett ord. Jag gillar exempelvis artistnamnet "Maskinen", det är simpelt, svenskt och det ser snyggt ut. "Slagsmålsklubben" tycker jag även också är ett snyggt artistnamn.

Jag gör förresten Hip-Hop/Electro musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)
Jag har ett bekymmer. Förr eller senare så måste man komma på ett artistnamn till sig själv och den stunden är nu inne för mig. Detta är ingen svår uppgift vilket betyder att jag kunde ha gjort det själv men eftersom jag har hjärnsläpp så behöver jag er hjälp.

Jag behöver förslag/tips/ord eller dylikt. Vad som helst som kan hjälpa mig på traven. Jag letar efter ett artistnamn som ska vara svenskt, helst ett ord. Jag gillar exempelvis artistnamnet "Maskinen", det är simpelt, svenskt och det ser snyggt ut. "Slagsmålsklubben" tycker jag även också är ett snyggt artistnamn.

Jag gör förresten Hip-Hop/Electro musik.

mmm Benke?? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

På rak arm så här slänger ja bara ut ett par som du kan känna på...

- Ramon ( Kanske inte om du e helsvensk )

- Motorn ( Variation på Maskin )

- Kungen ( kan ses lite stötande )

- Få på strytski ( Om man inte e så bra i Slgsmålsklubben )

Har hur många som helst på lager så det e bara att be om fler om dessa inte funkar....

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

skorpan123 (oregistrerad)

Tänkte dela med dig av ett artistnamn som jag egentligen hade tänkt använda till mitt än så länge icke-existerande kängpunkband.

Hör och häpna...

Skandal

Link to comment
Dela på andra sajter

Slagkraft (en knyten näve som logga)

Najs. Känns som om du tänkt på de namnet länge eller? tyvärr är namnet dock upptaget hos Myspace 😉

Nja det fannns ett progg band som hette så på 70-talet gjorde en affisch åt dem när dom hade en spelning, ritade då en knuten näve där tummen utgjorde halva s:et i deras namn.

Link to comment
Dela på andra sajter

- Få på strytski ( Om man inte e så bra i Slgsmålsklubben )

Eller bara:

Stryk

..fan det var ju rätt bra?

Ledsen att säga det, men det är mitt artistnamn :>

/Stryk

Det var värst, allt bra är taget 😛 ... Då faller det förstås bort ur förslagslådan 😄

tjing

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Renkalven

Höhö... nu är jag trött men den där gillar jag just nu!

Eller varför inte:

333, djävulens halvbror

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Vad sägs om någon av dessa?

  • Astrophysical
  • The Breakfast Club
  • Avant Club
  • Phat Junkie
  • Phat Roots
  • Nanotechnology (alternativ Nanoteknologi)

Här är en lista med ord som man kan använda för att kombinera ett artistnamn. Ifall ni har bättre kombinationer så får ni gärna dela med er 🙂

* Phat

* Reactor

* Junkie

* Daft

* Roots

* Zero

* Noise

* Phreak

Redigerat av Taner
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad sägs om någon av dessa?
  • Astrophysical
  • The Breakfast Club
  • Avant Club
  • Phat Junkie
  • Phat Roots
  • Nanotechnology (alternativ Nanoteknologi)

Här är en lista med ord som man kan använda för att kombinera ett artistnamn. Ifall ni har bättre kombinationer så får ni gärna dela med er 🙂

* Phat

* Reactor

* Junkie

* Daft

* Roots

* Zero

* Noise

* Phreak

Hej

Dom låter inte Svenska direkt

Må gött //Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Slagkraft (en knyten näve som logga)

Najs. Känns som om du tänkt på de namnet länge eller? tyvärr är namnet dock upptaget hos Myspace 🙂

Spelar det någon roll att det finns på MySpace? Så länge ingen reggat namnet hos patentverket kan väl 20 akter kalla sig Slagkraft? Annars får vi snart börja ragga artistnamn hämtade från sanskrit eller koptiska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Slagkraft (en knyten näve som logga)

Najs. Känns som om du tänkt på de namnet länge eller? tyvärr är namnet dock upptaget hos Myspace 🙂

Spelar det någon roll att det finns på MySpace? Så länge ingen reggat namnet hos patentverket kan väl 20 akter kalla sig Slagkraft? Annars får vi snart börja ragga artistnamn hämtade från sanskrit eller koptiska.

Sant, men jag vill helst inte kopiera andra. Jag hade själv blivit sur om någon hade tagit mitt artistnamn. Men du har ju ändå rätt.

Redigerat av Taner
Link to comment
Dela på andra sajter

Slagkraft (en knyten näve som logga)

Najs. Känns som om du tänkt på de namnet länge eller? tyvärr är namnet dock upptaget hos Myspace 🙂

Spelar det någon roll att det finns på MySpace? Så länge ingen reggat namnet hos patentverket kan väl 20 akter kalla sig Slagkraft? Annars får vi snart börja ragga artistnamn hämtade från sanskrit eller koptiska.

Sant, men jag vill helst inte kopiera andra. Jag hade själv blivit sur om någon hade tagit mitt artistnamn. Men du har ju ändå rätt.

Hej

Dom som har namnet på myspace har ju ochså kopierat det, som sagt det fanns redan ett band som hette så på 70-talet.

//Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...