Jump to content
Annons

Gitarr multieffekter


ZeroX

Recommended Posts

Hej!

Idag sitter jag med en Boss Gx700 med sjysst preamp som jag har när vi spelar live. Tycker den är rätt platt i dist och den saknar ju en massa saker i dynamik och jag behöver något annat. Jag gillar iden med rackade saker och att ha ett midibord som går på 12v = slipper en massa bekymmer med vätskor.

Jag har en POD XL Live eller vad den nu heter, men tycker inte jag riktigt får till det med ljud på den. Jag vill ha ljud i kategorin som passar till att lira ute när det gäller 80 tal och uppåt. Lite allround där!

Har testat en massa...GX700 är ju trevlig på det viset att det går att lägga allt i serie på det viset man vill..POD är ju lite begränsad!

Förslag ??

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

I min gx700 kan man flytta effekterna så att man kan få dem i olika kombinationer typ om jag vill lägga dist sist. Jag tycker att den är flexibel som fasen med parametrar. I POD är man lite låst efter scheman. Såg att GT Pro finns!

Men jag kanske är fel ute och helt enkelt inte får till det på POD. Känner att jag tycker att jag inte riktigt får till disten i POD. Har laddat ner en massa olika ljud och tycker att det inte stämmer riktigt.

Skall jag uppgradera POD Live kanske? Får jag fler saker att leka med då?

/Mvh Micke

Vad gör poden begränsad menar du?
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Hej!

Idag sitter jag med en Boss Gx700 med sjysst preamp som jag har när vi spelar live. Tycker den är rätt platt i dist och den saknar ju en massa saker i dynamik och jag behöver något annat. Jag gillar iden med rackade saker och att ha ett midibord som går på 12v = slipper en massa bekymmer med vätskor.

Jag har en POD XL Live eller vad den nu heter, men tycker inte jag riktigt får till det med ljud på den. Jag vill ha ljud i kategorin som passar till att lira ute när det gäller 80 tal och uppåt. Lite allround där!

Har testat en massa...GX700 är ju trevlig på det viset att det går att lägga allt i serie på det viset man vill..POD är ju lite begränsad!

Förslag ??

/Micke

Klart det går få till 80-tals med podden. Det bästa är skruva till sina egna ljud. De presets som går ladda ned har jag inte haft nån glädje av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...