Jump to content
Annons

z3ta+ funkar bätte i Vista än XP


1337sweden

Recommended Posts

Hej, Jag brukar använda XP när ja gör musik och ja har haft problem i XP att använda flertal z3ta+ VST samtidigt, då allt blir segt m.m.

Men när ja testade installera FL med samma installations-fil av z3ta+ VST så kan ja använda flertal z3ta+ samtidigt när ja gör musik...

bla körde ja ASIO för att det skulle bli lite bättre i XP, men ja behövde inte äns det i Vista :S

Men annars drar Vista mer av min dator, därför föredrar ja att göra musiken i XP, men ja älskar z3ta+...

Någon som har haft liknande problem?, detta angår bara z3ta+...

Redigerat av 1337sweden
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tror verkligen inte att skillnaden ligger i XP vs. Vista.

Anledningen till att din dator inte orkar köra så många syntar i XP är antagligen att din Windows-installation innehåller autostartprogram och bakgrundsprocesser som segar ner.

Se till att rensa bort allt skräp (t ex via msconfig) eller töm datorn och gör en ny XP-installation. Då kommer datorn att orka lika mycket som när du kör Vista, om inte än mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade problemet i xp att jag inte kunde använda 2 eller fler Z3ta vst samtidigt, då blev det dist va allt (inte brus som vid hög cpu).

Jag gick in options (på Z3ta) och kryssade ur 2x oversampling, nu funkar det fint! Inte riktigt samma problem men...

Link to comment
Dela på andra sajter

hemligheten e juh att skaffa en kraftfull dator så kan man ha mer z3ta+ uppe än vad ett projekt behöver 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...