Jump to content
Annons

usla covers

Recommended Posts

DieHard (oregistrerad)
Postat

www.aftonbladet.se/nojesliv/musik/article2749750.ab

Annons
Postat

Johnny cash gör verkligen cover lÄtarna till sina egna.

Postat
CĂ©line Dion har gjort sig skyldig till att ha skapat tidernas vĂ€rsta cover med sin version av AC/DC:s ”You shook me all night long”, enligt tidningen Total guitar.

Jag har inte hört Natacha Peyres version av AC/DC:s "TNT" (som *fanfar* Aftonbladets LĂ€sare *fanfar* har röstat fram som den sĂ€msta). Men jag mĂ„ste sĂ€ga att jag blev lite överraskad av Total Guitars framröstning av CĂ©line Dions cover ("You shook me all night long") — som sĂ€mst. Jag tycker personligen att hennes tolkning av lĂ„ten — under ett Las Vegas-gig — var skitcool, sĂ€rskilt nĂ€r Anastacia kommer in pĂ„ scen...

Blaskor Ă€r roliga — "tidernas vĂ€rsta/sĂ€msta"...

Postat

Jag fÄr vÀl passa pÄ att nominera

...

🙂

Postat

Ett riktigt botten napp tycker jag EMD's första singeslÀpp var. Att göra en cover av "All for love" med Sting, Bryan Adams och Rod Stewart krÀver att man kan leverera och gÀrna göra lÄten lite mer unik. Men att ha samma arrangemang, byta ut lite instrument och anvÀnda sig av pojkröster som inte skiljer sig sÄ nÀmnvÀrt Ät va riktigt illa. Tjejerna gillade det sÀkert men blÀh det va inte bra. Covers i all Àra men gör det till din egen lÄt samtidigt.

Den absolut sÀmsta covern som jag kan komma pÄ sÄ hÀr pÄ rak arm Àr ÀndÄ Westlife's tolkning av Bette Midlers "The Rose". Herregud vad tÀnkte man nÀr man gav sig pÄ att göra en cover pÄ denna lÄt. Den Àr ju redan fullÀndad med en sÄngerska som har en av de mest sÀkra rösterna ever. LÄten Àr dock skriven av Amanda McBroom men det var Bette Midler som sjöng den i filmen med samma titel, och den blev dÀrigenom kÀnd.

Postat

Jag orkade med 20 sekunder av Celines AC/DC-cover innan jag var tvungen att stÀnga ner...

Postat
Jag orkade med 20 sekunder av Celines AC/DC-cover innan jag var tvungen att stÀnga ner...

Ja Ă€ven om det nu LÄT okej med tanke pĂ„ bandet sĂ„ sĂ„g det jĂ€vligt pinsamt ut. Celine kan ju verkligen sjunga snyggt och bra, men attityd och rockigt..? Nja, det vete fasen. DĂ„ blev det lite mer balls nĂ€r anastacia dök upp.

Skruvade pÄ mig nÀr Celine började spela luftgitarr och göra chuckens duckwalk. Hon Àr ju sÄ förbannat tantig pÄ scenen. Stiff rullatorwalk!!!

Postat

Skruvade pÄ mig nÀr Celine började spela luftgitarr och göra chuckens duckwalk. Hon Àr ju sÄ förbannat tantig pÄ scenen. Stiff rullatorwalk!!!

Ja..herregud.. Tycker att intrycket förstÀrks direkt nÀr killen med kokÀllan skymtar till vid 0.38..dansbandsmoves :rolleyes:

Postat

Count me in.

Jag orkade hela, men nu mÄste jag krÀkas. pÄ riktigt.

Fy fan va dÄligt. Och meningslöst. NÀstan lika dÄligt som min egen karaokeversion av I Love Europe :rolleyes: .

Postat

20 sekunder? DĂ„ kan det inte ha varit hennes (röst)framtrĂ€dande — hon börjar nĂ€mligen sjunga först vid 00:31 (mm:ss)!

Du kanske tycker att musiken Àr pÄ tok för hÄrd för din smak?

Postat
I Love Europe :rolleyes: .

Hey! Den lĂ„ten var faktiskt helt OK! 🙂 (Hade sĂ€kert kommit lĂ€ngre Ă€n "Heroes" — men det Ă€r en annan diskussion)

Postat
I Love Europe 😄 .

Hey! Den lĂ„ten var faktiskt helt OK! 😄 (Hade sĂ€kert kommit lĂ€ngre Ă€n "Heroes" — men det Ă€r en annan diskussion)

Och varför inte ta den diskussionen hÀr och nu...?

Postat

😄 SĂ„g just i att trĂ„den mer och mer lutar Ă„t en sĂ„gning av dels Celines cover, dels min "musiksmak". 😄

Men jag tror att det ofta Ă€r sĂ„ att "softa" artister som gör "hĂ„rda" nummer har det tuffare med "lyssnaracceptansen" Ă€n tvĂ€rtom — dvs, nĂ€r "hĂ„rda" artister gör "softa" nummer. Sen har det givetvis med lyssnarens musikinriktning att göra...

Postat
Men jag tror att det ofta Ă€r sĂ„ att "softa" artister som gör "hĂ„rda" nummer har det tuffare med "lyssnaracceptansen" Ă€n tvĂ€rtom —

nja... vÀrt en tanke men... nja.

Det finns en hel del exempel pÄ bra softa versioner av hÄrda prylar. Johnny Cash och Dolly Parton fÄr vÀl (i sammanhanget) anses representera den "softa" artisten, bÄda med strÄlande coverresultat. Och visst gjorde Cardigans (det var vÀl dom???) nÄgot balladliknande av Sabbath bloody Sabbath.

Det handlar mer om vad man försöker ge sig pÄ. Det blir liksom inte rocknroll bara för att man hyr in en lÄnghÄrig gitarrist och rör sig stelt i takt.

För att ytterligare spÀ pÄ: HÄrda versioner av soft/dansbandsmusik blir ju oxÄ ofta totalskit; kolla blackingvars...

tjing

DieHard (oregistrerad)
Postat
I Love Europe 😄 .

Hey! Den lĂ„ten var faktiskt helt OK! 😄

NĂ€men vaffan valle 😄 ... Kom in i matchen nu 😎

han Ă€r en dansbandsnörd Ă„ forumets vita fĂ„r 🙂

Postat
I Love Europe 😄 .
Hey! Den lĂ„ten var faktiskt helt OK! 😄

NĂ€men vaffan valle 😄 ... Kom in i matchen nu 😎

han Ă€r en dansbandsnörd Ă„ forumets vita fĂ„r 🙂

😄 Dansbandsnörd, ja (av naturliga, "genetiska" skĂ€l). Men "vita" fĂ„r? Vi fĂ„r se vad det lider... kl.gif

DieHard (oregistrerad)
Postat

HĂ€r en riktigt usel och skitkul kover 😄😆😆

Postat

Ja Ă€ven om det nu LÄT okej med tanke pĂ„ bandet sĂ„ sĂ„g det jĂ€vligt pinsamt ut. Celine kan ju verkligen sjunga snyggt och bra, men attityd och rockigt..? Nja, det vete fasen. DĂ„ blev det lite mer balls nĂ€r anastacia dök upp.

I sÄ fall tyckte jag nog att denna var vÀrre...

Postat

Den hÀr fick mig att rysa. Av obehag. Shakira försöker sig pÄ AC/DC:s Back in Black.

Postat (redigerat)

Michael Bolton sjunger Nessun Dorma. Bland det vÀrsta jag hört. Han har ju ingen sjÀlvinsikt eller nÄnting. Fast den arian kan ju knappast bli en cover i vanlig mening.

http://www.youtube.com/watch?v=fkrCMI2fXTo

Och sÄ Vikingarna: Hon har egna drömmar (Mike Oldfields Moonlight Shadow)

Redigerat av Fredrika
Postat
Den hÀr fick mig att rysa. Av obehag. Shakira försöker sig pÄ AC/DC:s Back in Black.

Hahahaha! Detta var fantastiskt uselt! Hahahaha! BonuspoĂ€ng till ditt bidrag. 😄

Postat (redigerat)
I Love Europe 😄 .

Hey! Den lĂ„ten var faktiskt helt OK! 😆 (Hade sĂ€kert kommit lĂ€ngre Ă€n "Heroes" — men det Ă€r en annan diskussion)

Jag har hört I Love Europe och tyckte det var det hemskaste jag hört pÄ lÀnge. Men sÄ sa en kompis att den var bÀst för det var den enda lÄt hon kom ihÄg efter att ha hört alla festivallÄtar en enda gÄng och det Àr det som definierar en schlager -- att den sÀtter sig direkt. Ligger nÄt i det.

Jag tycker att EU skulle byta ut Beethovens hymn i nionde symfonin mot I Love Europe, som officiell EU-hymn. Det hade den VERKLIGEN passat som. En enkel lÄt som hela Europa kan nynna pÄ om de vill och kÀnna igen som "vÄr" lÄt.

Redigerat av Fredrika
DieHard (oregistrerad)
Postat

I sÄ fall tyckte jag nog att denna var vÀrre...

😄 Fy fan vad det dĂ€r sög!!

Postat

Den extremt skitdÄliga pissiga idiotlÄt som nÄnsing gjorts Àr, Total eclipse of my heart med krÄk-gap-kossan Bonnie Tyler.

HÀr i en bÀttre version:

😄
DieHard (oregistrerad)
Postat

Sluta nu Hellpig!! Jag kommer fĂ„ mardrömmar av dina lĂ€nkar!! 😄

Postat
Den extremt skitdÄliga pissiga idiotlÄt som nÄnsing gjorts Àr, Total eclipse of my heart med krÄk-gap-kossan Bonnie Tyler.

OK, fast "Total Eclipse of the Heart" var vÀl inte nÄgon cover för Bonnie's del?

Postat
Michael Bolton sjunger Nessun Dorma. Bland det vÀrsta jag hört. Han har ju ingen sjÀlvinsikt eller nÄnting. Fast den arian kan ju knappast bli en cover i vanlig mening.

http://www.youtube.com/watch?v=fkrCMI2fXTo

Jag förvÀntade mig nÄgot betydligt sÀmre nÀr jag tryckte pÄ den dÀr lÀnken. Det dÀr Àr trots allt ganska regÀlt imponenerande. Och ja, han bryter, och ja, han Àr ingen klassisk sÄngare. LikvÀl en hyffsat övermÀnsklig prestation. Jag vet inte med vilka perspektiv det skulle kunna kallas dÄligt.

Postat
Jag har hört I Love Europe och tyckte det var det hemskaste jag hört pÄ lÀnge. Men sÄ sa en kompis att den var bÀst för det var den enda lÄt hon kom ihÄg efter att ha hört alla festivallÄtar en enda gÄng och det Àr det som definierar en schlager -- att den sÀtter sig direkt. Ligger nÄt i det.

Betyder det att din kompis, till skillnad frÄn dig, inte kan skilja pÄ bra musik frÄn hemsk?

Postat

OK, fast "Total Eclipse of the Heart" var vÀl inte nÄgon cover för Bonnie's del?

Första slÀppta versionen av lÄten var med Bonnie Tyler pÄ albumet Faster Than the Speed of Light nÄgon gÄng pÄ mitten av 80-talet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.