Jump to content
Annons

Hehey


jarlo

Recommended Posts

Hallå! Jag tänkte nog börja hänga lite här bland forumen, speciellt i Studio Festival och Demo-inspelningar. Blev skitsugen på att vara med i en musiktävling online och efter att jag hört mig för lite grann så blev jag hänvisad hit av rockfart.

Jag är nitton år och har hållt på med musik i olika former sen jag var liten. Huvudinstrumentet är trummor, men jag lirar även en hel del gitarr och lite bas. Jag lirar helst funk/fusion, även om det finns en hel del andra musikstilar som funkar.

Förutom att spela instrument har jag även sysslat med att komponera låtar på datorn. Jag började latja lite i Cubase för sex år sen, gick senare över till FastTracker 2 för att slutligen använda Reason 2 och Cubase SX. Musiken jag gör är ganska varierande. Det är mycket jazzinfluerad elektronisk musik, liknande Chemical Brothers, Thievery Corporation och St. Germaine. Dock händer det även att jag gör en reggae-låt, sjunger in en smörig popballad, leker med bossa/samba-grejer och lite annat skoj. Har en förkärlek för: Rhodes, wah-wah, tunga funkiga trummor, congas, enkla smygjazziga ackordföljder och knarkiga ljudeffekter 🙂

Det duger väl som presentation? 😉

/jarlo

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...