Jump to content
Annons

Program för att köra VSTi Live?


StarCruiser

Recommended Posts

Annons

hm, vad är det för problem med att köra t ex cubase sx? känns som att det är bättre att köra vsti direkt istället för att köra dem som dxi. borde ge lägre latency. har iofs inte testat själv.

vi har använt sx live för att köra audiospår, vsti och effekter. då använde vi oss iofs av två burkar, en för audio och vsti och en för effekter. inga problem alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

hm, vad är det för problem med att köra t ex cubase sx?

- Jag vill kunna göra "presets" som slår över alla syntar, dvs låt 1 = ljud#15 på Fm7, ljud#27 på B4, låt 2 = ljud#32 på b4, ljud 16 på Pro53.

- Jag vill kunna MIDI-mappa mitt keyboard så att jag styr olika syntar från olika ställen på tangentbordet.

- Jag vill att konstruktörerna har tänkt "Live" när de gjort programmet. Sådana enkla saker som stora knappar, enkel PANIK-knapp, snabba ev. omstarter.

känns som att det är bättre att köra vsti direkt istället för att köra dem som dxi.

Nu har jag ju de flesta syntar även som DXi, men en wrapper ger ingen latency. Inte hörbart iaf.

//Mvh Mgnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...