Jump to content
Annons

OSX Leopard 10.5.3 ute


VacUm

Recommended Posts

Såg sent igår att uppdateringen va ute. Kul tänkte jag och laddade hem. Dryga 400mb tankades hem och efter en stund hade jag 10.5.3.

Startade programmen jag jobbar i mest för att kolla så det inte blivit nåt strul; Logic och Flash verkade friska och krya, operativsystemet rullade på som vanligt och allt var frid och fröjd.

När jag idag skulle sätta igång att jobba med mitt examensarbete hittade jag första jobbigheten: viss funktionalitet i Flash har upphört att fungera. Alltså en stor jobbig jävelbug (säkerhetsrelaterad såklart) som jag inte kan göra ett dyft åt mer än att skicka in en buggrapport och snällt vänta på uppdateringar. Otroligt surt då jag inte är hemma och således inte kan dunka in mina orginalskivor i macbooken. Fick istället för att jobba vidare med det jag tänkt sitta en halv dag med workaround-lösningar som inte blev speciellt vackra.. Men sånt är livet! Jag jobbade klart och bestämde mig för att slappa med DiabloII. Nähänä! Det vägrar också att fungera. Lite googlande visar att denna buggen uppmärksammats av en stor skara diablospelare och trådarna på apples forum var långa. Och det verkar vara en hel rad med titlar som slutat fungera för folk.

Till råga på allt stöter jag på problem med AFP (fildelningsprotokollet på mac): det är långsamt, stannar upp och ibland får jag tvinga finder att starta om. Dom här problemen har jag inte varit med om sen 10.3.x. Mycket störande. När jag dessutom slänger in filer i någon annan användares brevlådemapp över AFP kan denne inte öppna dom: han har ingen behörighet.. I sin egen brevlådemapp.

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
dannepop (oregistrerad)

Hej, vad har du för burk?

Jag använder en intel MacBookPro och här är det inga problem med flash.

Kanske är det bara några inställningar du behöver justera.

Det är ju ganska mycket strul med säkerheten nuförtiden!

D

Link to comment
Dela på andra sajter

Skapa ett AS3.0-dokument och använd dig av en FileReference-instans. När du använder upload-metoden och väljer fil triggas cancel-event istället för select-event oavsett vad man väljer.

Hej, vad har du för burk?

Jag använder en intel MacBookPro och här är det inga problem med flash.

Kanske är det bara några inställningar du behöver justera.

Det är ju ganska mycket strul med säkerheten nuförtiden!

D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...