Jump to content
Annons

Program för musikvideos?


peppemannen

Recommended Posts

Annons
Lasse Mongo (oregistrerad)

Adobe premiere, Magix video delux, Pinnacle Studio Plus och hundra andra program, sök lite på nätet så ska det uppenbara sig en massa roligt och sedan är ju priset beroende på hur avancerat du vill ha det.

schkåll

Link to comment
Dela på andra sajter

Adobe premiere, Magix video delux, Pinnacle Studio Plus och hundra andra program, sök lite på nätet så ska det uppenbara sig en massa roligt och sedan är ju priset beroende på hur avancerat du vill ha det.

schkåll

Ja ok, tackar..

Tanken är väl att jag ska slippa en tvåveckorskurs för att få till nånting kul, eller i alla få till nånting.. 😛

Men jag ska kika på dina tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)

Magix gör billiga och lättanvända program där man kan göra en hel del om man inte har så mycket stålar, har dock hört lika mycket gott som illa kring dem men det ska man nog ta med en nypa salt, själv föredrar jag Premiere då det är väldigt lättanvänt och har väldigt bra redigeringsfunktioner samt transissions/FX stöd för DV och de flesta filformat som AVI, MOV,WMV, tif, jpg, BMP, PSD etc samt olika codecs för videofiler.

köp hellre för stort än för lite brukar jag tänka så slipper man betala för två produkter när man växer ur det lilla men man får ju göra som vill förstås.

Lycka till å schkålll

Link to comment
Dela på andra sajter

det sämsta man kan göra som nybörjare är att försöka hitta sätt att använda alla de fula övergångar som finns i videoprogrammen. Det blir så mycket TV-Halland över det. Använd bara snabba toningar eller direktklipp är mitt tips till dig. Det lär finnas en hel del gratisprogram för detta. Virtual Dub?

Link to comment
Dela på andra sajter

det sämsta man kan göra som nybörjare är att försöka hitta sätt att använda alla de fula övergångar som finns i videoprogrammen. Det blir så mycket TV-Halland över det. Använd bara snabba toningar eller direktklipp är mitt tips till dig. Det lär finnas en hel del gratisprogram för detta. Virtual Dub?

Håller med. Själv sitter jag med Avid XP Pro och det enda jag använder är Dissolve och raka klipp... Dip to Colour funkar bra oxå. Även den effekt som lägger pussel....😉

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...