Jump to content
Annons

Panoreringstjosan


Ravioli

Recommended Posts

Annons
Det finns autopan-effekter, men det går lika bra att göra automatiseringar i de flesta sequencers. Vilket/vilka program använder du?

Jag använder Cubase SX.

Då kan du bara expandera parten och rita in panorering om jag inte minns fel. Demonen vet med all säkerthet hur man löser det i detalj...

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp...men jag säger ingenting.. 😄

Man behöver inte ens ha 5:a i teckning... När du expanderar det lilla plustecknet längst ner i vänstra hörnet av AUDIO-spåret ( trackmanagern ) öppnas ett nytt spår som det brukar stå "Volume" i... alltså spårets menyruta, ändra den till PAN och klicka på den gröna R-knappen ( Read automation) då blir den svarta linjen blå och talar om att automationen är aktiv och kommer att läsa alla förändringar du gör med den blåa linjen.

Först: se till att muspekaren är i sin normalform - pilen alltså.

Nu kan du vänster klicka ( dubbelklicka) på linjen så får du en divider, en liten röd fyrkant ( svart om den inte är markerad) nu är det bara att klicka o dra hur du vill ha panoreringen, starta play och pilla i dig ett par åksjuketabletter o njuta

Lycka till

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Man behöver inte ens ha 5:a i teckning...

Lycka till

Yey, det funkar! 😉

Bra grej, nu kan man ju rita in precis som man vill ha det. Och jag blir aldrig åksjuk (ta några bärs så går det jämnt upp).

/Peter PAN.

Redigerat av Ravioli
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...