robbin Postat 5 maj 2008 Postat 5 maj 2008 Jag har bytt till mej en Hofner gitarr från 60-talet. jag vet inte så mycket om den dock, tyckte det var en fantastisk gitarr, hur skön som hellst att spela på och skit bra ljud så därför bytte jag. Men som sagt så vet jag ju knappt något om den, någon som har kåll på dessa? har dessvärre ingen bild på den och det går inte att hitta någon på nätet. jag har heller ingen aning om vad det är för modell.
pompe Postat 5 maj 2008 Postat 5 maj 2008 Har själv en hofner, kollade upp min produkt genom deras officella hemsida Kolla igenom deras serienummersregister vetja
sixties Postat 5 maj 2008 Postat 5 maj 2008 såg på bilderna att jag har en från 1962. strata liknande model, fast jag har ingen svajarm.
robbin Postat 5 maj 2008 Trådstartare Postat 5 maj 2008 Har själv en hofner, kollade upp min produkt genom deras officella hemsida Kolla igenom deras serienummersregister vetja Det är en sån här jag har: http://www.hofner.com/gab/en/showroom/56/p...category_id,32/ Men min är klädd i rött läder 🙂
Analogfreak (oregistrerad) Postat 5 maj 2008 Postat 5 maj 2008 Jag funderar på att skaffa en Höfner violinbas. Svampigt sound som fan utan atack men hur skönt som helst tycker jag. 😆
basshole Postat 5 maj 2008 Postat 5 maj 2008 Jag funderar på att skaffa en Höfner violinbas. Svampigt sound som fan utan atack men hur skönt som helst tycker jag. 😆 Glöm inte att köpa med ett set flatwounds! Makes a world of difference!
joachime Postat 5 maj 2008 Postat 5 maj 2008 Jag funderar på att skaffa en Höfner violinbas. Svampigt sound som fan utan atack men hur skönt som helst tycker jag. 😆 Glöm inte att köpa med ett set flatwounds! Makes a world of difference! Jag kör med svarta Pyramid. Snudd på kontra-feeling! 😆
sixties Postat 6 maj 2008 Postat 6 maj 2008 Har själv en hofner, kollade upp min produkt genom deras officella hemsida Kolla igenom deras serienummersregister vetja Det är en sån här jag har: http://www.hofner.com/gab/en/showroom/56/p...category_id,32/ Men min är klädd i rött läder 😉 min är klädd i röd plast. är också sugen på en violin eller club bas, de har ju en billigare variant för ca 5000:- om jag minns rätt.
tordA Postat 6 maj 2008 Postat 6 maj 2008 det går att pressa ur mycket Rockn'roll ur en Höfner 😆 här är en av mina: en gammal tråd...
Stinkey Zwei Postat 9 maj 2008 Postat 9 maj 2008 Jag har en dubbelhalsad. Bas med slipade strängar och så kallade sixstringedbas, egentligen tenorgitarr. På Ringos hyllnings video till George Harrison spelar basliraren på en exakt likadan. Fruktansvärt framtung, bra basljud dock.
Gäst Postat 12 maj 2008 Postat 12 maj 2008 Du borde kolla in Steve Russells Vintage Hofner på nätet. Den är bättre än Hofners egen sida. Massor av bilder och dito info. Här är adressen: http://www.vintagehofner.co.uk/ Själv är jag lycklig ägare av en Hofner President -67. Halvakustisk thinline, nyligen restaurerad. Den finns också upplagd på ovan nämnda sajt. Ok. Lycka till med din gura. Hofner är fantastisk... Rolf Jag har bytt till mej en Hofner gitarr från 60-talet. jag vet inte så mycket om den dock, tyckte det var en fantastisk gitarr, hur skön som hellst att spela på och skit bra ljud så därför bytte jag. Men som sagt så vet jag ju knappt något om den, någon som har kåll på dessa? har dessvärre ingen bild på den och det går inte att hitta någon på nätet. jag har heller ingen aning om vad det är för modell.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.