Jump to content
Annons

2.1-system "spelhögtalare"


iGnu

Recommended Posts

Har ett litet lyxproblem.

Med min macbook pro kör jag ett apogee duet ljudkort tillsammans med adammonitorer + sub. När jag bootar från windows (mest för att spela spel, ej musikrelaterat) funkar antagligen inte duet-kortet och då undrar jag om någon kan rekommendera ett typiskt 2.1 system som inte låter skit (typ som alla polares liknande system). ?

Är även intresserad (förutom windowsbiten) av det då det kan vara bra att referenslyssna i.

Någon som vet något bra?

gärna under 1000-lappen!

Nämnde jag att det måste vara snyggt och stilrent?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Under tusenlappen??? Tja då får du ta en koll på det Logitech har.. Meen.. Kolla så du får så stor diameter som möjligt på baselementet. (8" tum i basen typ helst 😄

T.ex så gillar jag http://www.logitech.com/index.cfm/speakers...31&cl=us,en som hamnar precis under tusenlappen 😄

Har ett litet lyxproblem.

Med min macbook pro kör jag ett apogee duet ljudkort tillsammans med adammonitorer + sub. När jag bootar från windows (mest för att spela spel, ej musikrelaterat) funkar antagligen inte duet-kortet och då undrar jag om någon kan rekommendera ett typiskt 2.1 system som inte låter skit (typ som alla polares liknande system). ?

Är även intresserad (förutom windowsbiten) av det då det kan vara bra att referenslyssna i.

Någon som vet något bra?

gärna under 1000-lappen!

Nämnde jag att det måste vara snyggt och stilrent?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett par sådana här: Altec Lansing ATP3. De är kanonbra för att vara datorhögtalare. Har haft dem i några år, så de har säkert fått någon efterföljande modell vid det här laget...

6204ac89d84d6555f4e34526e8417a63.jpg

Annars har ju ADAM kommit med de nya A5, som finns i både vanlig monitorlook - men även i svart eller vit pianolack. Inte riktigt samma prisklass, men ändå... 😄

th_A5_black.jpgth_A5_black_glossy.jpgth_A5_white_fuss.jpg

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

hehe tack för tipsen!

Kanske köpa ett par adam till bara för mitt ljudkort inte fixar windows?😐

Det kanske finns nått hack som gör att Duettet fungerar i windows? behöver ju inte ha 64 i buffertsize precis utan mer så det endast kommer ljud ut.. Förresten vad ligger de små a5orna på i pris?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm kan du inte bara tillverka en adapter mellan macens högtalarutgång och dina monitorer? Bör väl vara det bästa och billigaste alternativet. Visserligen lite bök att byta kablar men å andra sidan är det kanske värt det för ljudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm kan du inte bara tillverka en adapter mellan macens högtalarutgång och dina monitorer? Bör väl vara det bästa och billigaste alternativet. Visserligen lite bök att byta kablar men å andra sidan är det kanske värt det för ljudet.

Jag har högtalarna pedantiskt kopplat med kablar som jag satt fast i studiobordet osv.. Blir för mycket bök då, skulle ju kunna använda en gammal mixer jag har liggandes och koppla duettet in i mixern samt även en minitele in i mixern.. men förstöra ljudkedjan med behringer??? nix:P

Link to comment
Dela på andra sajter

logitechs Z4 är billiga, och finns dessutom i vit/silver i sann mac-anda...

Ljudet är helt ok som brukshögtalare... lite överdrivna i basen och väldigt 'hängmattiga'...

men... snygga och billiga. =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...