Jump to content
Annons

Den där låten


Tobias J

Recommended Posts

I bland hittar man den där låten som får en helt sjuk genomslagskraft för en. Kärlek i första lyssningen så att säga. Satt och spånade på youtube och hittade en gammal breakbeat låt igår som............... ja kan inte beskriva feelingen........fick mig att riktigt njuta. Låten är i alla fall Nrg-Unity (sök på youtube) den börjar med en syntslinga från Terminator filmen men efter den kommer en breakbeat som bara........Mmmmmmm.....Tidiga The prodigy låtar som Everybody´s in the place. Satt och mös med tidiga breakbeat grejer a´la 92 hela kvällen.

Skriv om ni har nån sån låt som helt enkelt får er att må så där bra. Beskriv gärna kort vad i låten som gör det för er.

Redigerat av Tobias J
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

The prodigy experience och Music for the jilted generation har vart byggstenar för mitt musikskapande. även Nasums skiva Shift var en skiva som satte min ryggrad i gungning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Circulate (oregistrerad)

Jag måste säga att Stefan Tretau med låten Mupfelpuz (Original Mix) fick mig att rysa. varför? .. lite svårt att komma på ord 😛 men det är verkligen sånna låtar jag Älskar! Deep/minimal/house/techno 🙂.

Link to comment
Dela på andra sajter

RikardS (oregistrerad)

Första gången jag hörde 1a versen i låten The Good Left Undone med rise against fick jag rysningar 😛 tycker hela plattan den är med på är helt underbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

har lyssnat mycket på första clash plattan på sistone som jag köpte -79 och den är otroligt bra, trummgrejer, gitarr prylarna arangemangen av låtarna, ljudet. allt är bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste säga albumet back in black. Oavsett vad jag sysslar med för musik för tillfälelt, om jag finner mig ha tappat kreativitet och lust så sätter jag bara på det albumet med en kall öl och njuter av fulla drag! Obeskrivlig känsla när man trycker på play och man hör hells bells klockan klinga för sina öron, sakta men säkert byggs riffet upp för att explodera i ett sånt gung att jag inte kan göra annat än att le....

//Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, finns några hela plattor som ger mig en måbra-känsla som relaterar när jag var barn;

KISS-Destroyer, Sweet - Off the record, Abba- Waterloo, Sparks - Indiscreet/Propaganda m fl.

Sedan har det funnits enstaka låtar vars betydelse har minskat med det tidsmässiga avståendet till det som jag relaterat dem till... 😕

Edit:

Och Back in Black som Gizmozis nämnde ger mig lite tonårsvibbar men visst ... är den exceptionellt bra.

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att jag hört Meshuggah - New Millenium Cyanide Christ första gången slutade jag lalla och började spela riktig musik 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...