Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har en fråga ang. exportering i FL. När jag exporterar i WAW. Vad ska vara intryck resp. ej iklickat för att behålla bästa ljudkvaliteten på spåret?

Under fliken "looping mode" - Där har jag nu "leave reminder" iklickat.

Under fliken "quality" (sampler interpolation) Har jag "6-point hermite" i klickat

"Waw" är så klart i klickat. Även "16 bitars".

Alla "boxar" (som exempelvis "Acidsize" eller hur det stavas är urklickade)

Tål att nämnas att det som kommer upp, kommer upp automatiskt när jag ska exportera en waw fil.

Tål också att nämnas att jag upplever att kvaliten är den samma när filen läggs in i Sonar. Men jag vill vara 100% säker.

Förut när jag exporterade hade jag "Acidsize" boxen iklickad och det var ju helt fel.

Tack på förhand!

Annons
Postat
  sandraML sa:
Har en fråga ang. exportering i FL. När jag exporterar i WAW. Vad ska vara intryck resp. ej iklickat för att behålla bästa ljudkvaliteten på spåret?

Under fliken "quality" (sampler interpolation) Har jag "6-point hermite" i klickat

Tål att nämnas att det som kommer upp, kommer upp automatiskt när jag ska exportera en waw fil.

Tål också att nämnas att jag upplever att kvaliten är den samma när filen läggs in i Sonar. Men jag vill vara 100% säker.

Förut när jag exporterade hade jag "Acidsize" boxen iklickad och det var ju helt fel.

Tack på förhand!

http://www.flstudio.com/help/html/fformats...e_wavmidmp3.htm 😑

Postat
  Tenshie sa:
  sandraML sa:

Tack på förhand!

http://www.flstudio.com/help/html/fformats...e_wavmidmp3.htm ☺️

Tackar 🙂 , men kan någon förklara lite bättre vad Dithering egentligen är? det stog nämligen inte så mycket på sidan. Tar den bort oljud eller? 😑

Postat
  tbruce sa:
Om du tycker kvaliteten är densamma efter export, räcker inte det då? 🙂

Jo, så sant:) men du vet hur det är. Man vill ha så bra kvalite som möjligt. 😄 Har kommit över en del "engelska" forum där man snackar om "quality" delen av exportering.

Min främsta fråga är. Under "Quality" - Vad är skillnaden på "6 point hermite" och resten när man ska exportera till WAW?

Postat
  sandraML sa:
"6-point hermite" är det det bästa för exportering av WAW.

Jasså? Och det baserar du på? 😛

Men vad är det som är svårt att förstå på flstudios egna sida som jag länkade ovan? Jag citerar: "We recommended that you use at least 64-point Sinc on your final render, or better still, the maximum Sinc value that you are prepared to wait to finish rendering." Torde väl vara 512-point Sinc som är den "bästa" i så fall 😄

Där har du väl svaret du letat efter.. sen är det väl bara att rendera på. För övrigt så heter det väl ändå inte WAW, utan WAV >.<

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.