Jump to content
Annons

Tvspels musi i FL


Lonian

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)
Jodå, fast jag skapar inte så mycket egen tv-spelsmusik. Brukar arbeta med låtar inspirerade från Chrono Trigger, Zelda (Link to the past).

eftersom jag inte kan något om FL (arbetar i Cubase) dessa ljud du använder som låter som det klassiska 8-bitars-soundet, är det ljud som finns i FL (ev som man rattar fram) eller använder du nån plugg el. liknande för det?

i övrigt var det en bra och mysig låt, som väcker lite minnen.

MvH

Viktor

Jag brukar använda mig av dessa VSTor

Impulse

Quantum 64

quadraSID

polybit

magical8bitplug3

Sedan brukar jag rippa av ljud samplar till wav format från C64 eller nintendo låtar och pitcha/ratta som jag vill.

Kul du gillar det.

Låten är för övrigt inte någon remix utan allt är egenskapt.

Gjorde mer remixer från spel förr, men roligast är ju när man kommer på egna spel aktiga låtar.

Redigerat av Lonian
Link to comment
Dela på andra sajter

Du ger mig inspiration!

Tack Lonian 🙂

Har dock nyss flyttat hela min studio till ett nytt hem, så för tillfället leker golvet skrivbord bredvid instrumenten.

Kanske inte så ergonomiskt att ligga ner och plinka musik.

Så fort jag flyttat dit ett någorlunda studiobord skall jag försöka 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Darteis (oregistrerad)

Startade upp fruityloops utan en tanke på att skapa något i den här stilen, bara blev så.

Låten innehåller dessutom mitt första komponerade solo av något slag så jag är nöjd. En kompis påpekade att vissa av tonerna inte är rätt, i vilket fall så gillar jag låten.. Förövrigt användes endast 3x OSC och Fruitys egna talsyntes och väldigt sparsamt med effekter. Enjoy! 😛

Darteis - Player.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...