Jump to content
Annons

Drowning


Neko

Nå?  

14 röster

  1. 1. Nå?

    • 5 Röjer
      1
    • 4 Hoppar
      8
    • 3 Nickar
      2
    • 2 Stampar
      1
    • 1 Stänger av
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Neko

* ARTIST/GRUPP: Neko

* GENRE: EBM?

* LÅTLÄNGD: 4:16

* KOMPOSITÖR: Neko

* PRODUCENT: Neko

* EV. MEDVERKANDE: Inga

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: 192 kbps MP3

* STORLEK: 5,83 MB

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: Här är en länk

Känner mig relativt färdig, så den får gå under färdig demo.

Vad jag skulle vilja mest är hur mixen funkar. Är den grötig? något som ska fram/bak? etc

Övriga kommentarer mottages också hjärtligt!

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Inte dumt alls Neko, har svårt att avgöra hur mixen är, men att

den känns ganska så grötig måste jag säga. Du får nog minska vissa

ljud så de inte träder fram för mycket o för ofta.

Men annars så är det bra  😉

Skulle vara kul att veta lite mer exakt vad är det som är som du uppfattar som grötigt? Trummanglet som ligger lite här och var (Det som är i början) ska vara rätt diffust. Kan kanske vara värt att påpeka... Något annat du tänkte på?

Tack för lyssningen!

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte dumt alls Neko, har svårt att avgöra hur mixen är, men att

den känns ganska så grötig måste jag säga. Du får nog minska vissa

ljud så de inte träder fram för mycket o för ofta.

Men annars så är det bra  😛

Skulle vara kul att veta lite mer exakt vad är det som är som du uppfattar som grötigt? Trummanglet som ligger lite här och var (Det som är i början) ska vara rätt diffust. Kan kanske vara värt att påpeka... Något annat du tänkte på?

Tack för lyssningen!

Jag ångrar mig, jag lyssnar nu i ett par fina ADK lurar istället för mina billiga Labtec monitorer, nu hör jag skillnaden på ljuden, förut flöt det ihop så mkt 😉 Haha, så knasigt det kan bli...

Dock är det väldigt många ljud för lilla huvet att uppfatta samtidigt så något brake skulle ju inte vara helt onödigt 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Dumb Dan Inte riktigt tänkt att det ska vara laserdance, får kanske se över det 😄 kanske även limitering, eller?

Viktor Ok, jag har spelat i mina vanliga datorhögtalare och det låter lite grötigt det kan jag hålla med om, men det funkar.

Har för övrigt höjt lead slingan ett litet uns. Lägger nog inte upp någon ny version än.

Tack för lyssning!

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter bra och nice..

bra ljudbild, kanske lite lite panoreringar i låten men vafan. det är ändå nice.

har en lätt Front line assembly touch av sig. men dock mer, mettallisk och mer attack.. tycker det är lite väl mycket ljud av samma karaktär, lite mycket sågtand och sådär om man säger så. men förutom det så är det nice.. bra arrangemnag och allt med.. japp!

tycker inte det är för lite limiter på det alls btw.. nej nej!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara hört Colony 5 av det som lagts fram hittils som förslag. (+laserdance)

Är jäkligt osäker på text till denna. Vill ha sång och sånt, men har ingen aning hur jag ska få in det på ett vettigt sätt i så fall. Får tänka lite på det... Kan göra en sångmix och se hur det blir. 🙂 (så småningom.)

EDIT: Glömde

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt!

Äntligen har du fått upp längden på låtarna... :rolleyes:

Grötigt, njä...inte så att det stör. Men det är nog sant att nåt ljud skulle behöva stå ut lite mer ur mängden ibland. Kan du göra det ut att resten slutar vara "grötigt"?

Jag håller med angående panoreringarna...

Angående sågtand, jag har iaf fått min dagliga dos nu. 😄

De blev en fyra från mig med...

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget fel på sågtand. 🙂

Har som sagt lagt fram leaden lite gran... ska lägga in lite blandat gojs som sticker ut här och var också. Den är ganska tungrodd på min dator i och för sig, men jag kämpar mig framåt...

Mer panorering kommer med. Nyttigt med feedback måste jag säga. Tackar för lyssningen alla. Kanske kommer en ny version ikväll?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan det här var coolt Neko! Håller med - det bästa av dig hitintills... 😛

Gillar speciellt det där stålverksbankande beatet... tror det skulle gjort sig ännu bättre om det fått lite mer tyngd och utrymme. Sen tror jag det där noisiga lead-ljudet oxå kunde låtit lite tuffare... det låter lite snällt jmft mer hur låten är för övrigt. Alterantivt att du kör sång a la Kraftwerk på låten. 🙂

Hur som helst - skitcoolt, bra jobbat! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Chris Emil Ptja... jag är inte så bra på trancedunk. Du kan ju prova om du känner för det. PM a mig isf.

Hackeman Har slitit med leadljudet ska du veta. Hade ett elakare innan, funkade hyffsat, men tog bort. Kanske ska leta lite mer för att se om jag gillar alternativen? Fick lite idér om filtersvep på bonket och slammret. Får se... suttit och panorerat lite nu i alla fall.

DBD Tack. 😎 Inga övriga kommentarer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... det var intressant. Jag får helt enkelt ta och leka lite mer med låten för att se vad som poppar ut i andra änden.

EDIT: Var visserligen tvungen att ta bort slammret på sina håll för att undvika att det blev allt för grötigt...

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Just det som var lite av problemet och anledningen till att slammret inte kan fortgå hur mycket som helst. Tyvärr... Det finns ju bara ett begränsat register. Men jag har som sagt mixat lite mer på låten. Skurit lite i basen på slammret samt lagt till mer och varierat lite grann, flyttat fram leaden lite samt panorerat ut ljuden en aning mer. Får se nar jag exporterar ner för lyssning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, nu kritik från en som inte känner genren.

Klart impad hur du får till den massiva rytm mattan utan att det blir grötigt, mycket ljud men inte gröt...kanske lite allergisk mot sågtanden men det hänger säkert ihop med att jag aldrig brukar lyssna på genren, själv gick sågtanden bort när jag hade minimoog men den har nog sitt berättigande i techno'n. Men helt klart sjyssta harmonier i låten utan som det brukar bli för mig, ointressant efter 20 sek. skulle vara kul att höra med en riktig bas istället för sequensad...tror det skulle bli tyngre...och kanske riktiga trummor tillsammans med dom sequensade

Helt kompetent låt i mina ovana öron

karl 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en polare som kanske skulle kunna lägga basslinga. Annars kan jag låna farsans kanske. Trumset är värre dock. 😠

Jag är löjligt förtjust i sågtand, vilket kanske lyser igenom lite väl starkt, men jag ogillar skumma vågformer, så jag håller mig till sågtand, triangel, square, och sinus i lite olika kombinationer.

Tack för kommentarerna! 😛

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar detta! 😛😛 Har faktiskt inget att anmärka på. Skulle i så fall vara leadljudet, det känns lite mesigt (men eftersom Windows Media Player komprimerar sönder allting och mina datorhötalare är helt kassa kanske det inte alls stämmer i en Hi-Fi anläggning). Fortsätt grabben. Vågar jag gissa att microKorgen är med någonstans? 😠

//Nisse

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...