Jump to content
Annons

Dvd Audio skiva med meny


Stonerbox

Recommended Posts

Hej på er!

Jag har tänkt mig att bränna en ep på dvd, jag använder Wavelab 5 för att skapa den.

Allting verkar vara rätt inställt, jag har läst manualen noggrant, ställt in menyns utseende och alla låtar finns med. Men när jag skall bränna skivan hittar wavelab bara min cd brännaren trots att jag har ställt in den på dvd.

Jag väljer att spara projektet som en iso fil istället och bränner den i alcohole 120% och det går bra, men när jag sätter in skivan i dator så öppnas bara dvd och visar audio och video mapparna. Jag trodde att menyn som jag skapade skulle dyka upp?!?

Jag har testat att öppna skiva i både Vlc och Windows mediaplayer utan någon fram gång.....

Vad kan jag ha gort för fel???¨

Hoppas att det inte blev allt för rörig post 🙂

Tack på för hand!

/Stonerbox

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
Har du provat att uppdatera Wavelabs "brännarlista" (kompatibla hårdvaror…)? Det var väldigt länge sedan jag gjorde det så jag kommer inte ihåg hur man gjorde med det står nog att läsa någonstans...

Uppdaterade wavelab med en cd/dvd fix, så nu hittar den både dvd brännaren och cd brännaren.

Funderar på om man måste skriva en autorun fil, men vad skall man starta, wavelab borde ju lägga in en spelare men jag finner ingen?

Redigerat av Stonerbox
Link to comment
Dela på andra sajter

DVD Audio har inte slagit så väl ut.... tyvärr.

Det är få konsumenter som köpt DVD-spelare som läser DVD Audio, så de flesta musik-DVD:er som släpps idag blir istället DVD Video med svart bild.

Enklare både för upphovsmannen och konsumenten.

Link to comment
Dela på andra sajter

DVD Audio har inte slagit så väl ut.... tyvärr.

Det är få konsumenter som köpt DVD-spelare som läser DVD Audio, så de flesta musik-DVD:er som släpps idag blir istället DVD Video med svart bild.

Enklare både för upphovsmannen och konsumenten.

Har du något tips på program som jag skulle kunna skapa en dvd video med istället för en knepig audio?

Jag tycker att dvd audio borde bli stort snart. Men vi får väl se...

Tack för svaret linus!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...