Jump to content
Annons

Varför ligger forumet nere varje morgon?


Demomannen

Recommended Posts

Annons

Varje morgon vete 17 (beror kanske pĂ„ hur morgonpigg man Ă€r... 😄 ), men sĂ„dĂ€r vid kl 2-3 pĂ„ natten (ibland ocksĂ„ tidigare pĂ„ kvĂ€llen) har det hĂ€nt dĂ„ och dĂ„ att man inte kan komma in. Jag tycker nog inte att det Ă€r sĂ€rskilt ofta numera (det har varit mycket oftare tidigare), men inatt var det sĂ„ nĂ€r skulle ta en extra titt innan jag skulle lĂ€gga mig...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Besked:

FrÄn igÄr natt runt 1-tiden till imorse runt 9.30 (har jag fÄtt besked om) sÄ strulade internetlinan till förlaget. Det har suttit tekniker och jobat febrilt sedan halv tvÄ i natt. Ledsen att jag inte har kunnat ge detta besked tidigare, i natt kom jag inte in pÄ forumet för att berÀtta, och jag har suttit i möten frÄn i morse fram till nu.

En morgon tidigare sÄ var det databasens sÄ kallade binloggar som av nÄgon anledning inte hade tömts enligt reglerna.

Och pÄ nÀtterna mellan 3-5 (minns inte exakta tider nu) sÄ har jag satt forumet pÄ diverse sjÀlvunderhÄll.

De bÄda första sakerna ska naturligtvis inte hÀnda, och jag har Ànnu inte fÄtt besked om vad det var som strulade inatt. DÀremot kommer forumet vara nere sporadiskt och kort (sÀllan mer Àn tre minuter) nattetid.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Mer info: Jag fick just beskedet att det kommer bytas ut en del hÄrdvara i nÀtverket ikvÀll och att nÀtverket kommer ligga nere ungefÀr 10 minuter vid 23-tiden. Troligen kommer Àven forumet kommer vara oÄtkomligt under den tiden.

Jaha ja dĂ„ har man fĂ„tt svar dĂ„. Jag har ocksĂ„ undrat men Ă„ andra sidan det Ă€r ju ingen stor sak. sĂ„nt som hör till den digitala vĂ€rlden. I övrigt Ă€r jag nöjd med forumet. 😠

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...