Twilight_Zound Posted October 14, 2004 Posted October 14, 2004 Titel: Stormbringer Artist/Producent: M.Andersson Twilight Zound Productions Genre: Industrial Trance/Techno Längd: 3:40 År: 2004 Format Mp3, 320kBit/s Storlek: 8611Kb Länk: http://www.soundclick.com/util/DownloadSong.cfm?ID=1692158 Anv prod: Cubase SX, Reason 2.5, Vanguard, Legasy Cell, Battery, Atmosphere, Zero-G Morphology Waves Q2 Eq, C4 Kompr, L2
android Posted October 14, 2004 Posted October 14, 2004 Hmmm, låter snyggt och proffsigt, men samtidigt lite för "vanligt" för min smak... Tycker att det blir lite tråkigt när man känner igen de flesta ljuden och greppen. Men jag har iofs totalt ledsnat på Evils toy och annan trancetechnosynth, som jag tycker att det här påminner om, så det här är väl mer klagomål på genren i stort än på ditt verk... Du behöver inte bry dig om vad jag tycker om du inte vill... 😆
brojd Posted October 14, 2004 Posted October 14, 2004 (edited) Får man verkligen döpa en låt till "Stormbringer" idag? Höll på att skjuta i byxan när jag såg Stormbringer, men när jag sedan insåg att detta inte hade någonting med Deep Purple att göra var misären total! 😉 Behaglig ljudbild var det iaf, en klar 3:a från en som inte är insatt i musiken men gillade mixen! (Vågade inte använda gallupen) Edited October 14, 2004 by brojd
Twilight_Zound Posted October 14, 2004 Author Posted October 14, 2004 Tackar för svaren. Brojd, kan inget om Deep Purple. nu får man kanske rättsliga följder 😛 Andoid, håller med fullständigt. Å andra sida har varje artist favvo prylar man använder och i det oxå ljud tyvärr. Genren säger jag inget om, den finns och irriterar 😉 Robertus, tackar 😆
Kill All Autotuner Posted October 15, 2004 Posted October 15, 2004 Seg länk........men se´n en fröjd att höra. Farligt nära Orbital men det gav sig snabbt i.o.m. melodierna .
Recommended Posts