Jump to content
Annons

Regroove och Rewire


wallie999

Recommended Posts

Jag kör reason 3 och använder programmet uteslutande genom rewire in i cubase. Den sak jag använder mest i reason är redrum, vilken jag tycker funkar utmärkt genom rewire då jag kan lägga effekter på varje enskild trumkanal.

Jag har börjat kika lite på reason 4, mest pga regroove som verkar spännande (även om jag har förstått att thor är rätt mäktig också). Det jag vill kunna göra är att använda regroove för groovekvantisiering, men bearbeta trumljuden som jag gör nu med vstplugins i cubase och jag undrar om det är möjligt och isåfall hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

1. Skicka inte midispåren från Cubase till Reason. Programmera trummorna i Reason så är det bara att aktivera ReGroove på spår/lane.

Om du redan nu programmerar trummorna i Reason så blir det ingen skillnad i ditt arbetssätt.

Du kan göra olika lanes för olika trumljud och applicera olika grooves på kagge, virvel osv. Själv gillar jag att låta ride-cymbalen släpa lite medan kagge är snortajt.

2. Vad gäller audio/rewire från Reason till Cubase förändras ingenting. Du har fortfarande samma möjligheter att mixa instrumenten med VST-effekter i Cubase.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, nu programmerar jag trummorna i cubase, men i och med groovekvantisieringen i regroove så antar jag att jag lika gärna kan göra det i redrum. Det låter bra det där med att ljuden går att bearbeta i cubase, får tanka en demo och testa. Tack för hjälpen 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...