Jump to content
Annons

Program Change??


zang159

Recommended Posts

Har ett mycket märkligt problem... Jag kan inte sätta något prg nummer när jag använder min NordRack 2 med Nuendo?

Sätter jag en siffra i prg-kolumnen, t.e.x ljud 23, så vill inte värdet i 'Volume' fungera, ljudet hoppar tillbaka i sitt programerade grundläge! Dvs, väljer jag ljud 23 och sedan att det skall spelas upp i volym 80 ignoreras detta och återgår till ljudets grundvolym?

Lämnar jag prg-kolumnen tom, 'off', så funkar 'volume'?

Jag har bara detta problem med Nordleaden och i Nuendo/Cubase alla andra instrument funkar och när jag testade NL hos en vän som kör Logic... Inga problem?

zang

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har haft liknande problem med vissa syntar tidigare - och enda lösningen jag hittade, var att ställa Program Change och Volume i en Part genom att ställa in önskade värden i Key-edit eller List-edit. Det gick bara inte att få det att fungera i Inspectorn av någon konstig orsak.

Nu har jag ingen av dessa krånglande syntar kvar, så jag vet inte hur det fungerar i nyare versioner av Cubase eller i Nuendo, men om du gör på detta sätt, borde det i alla fall fungera med alla syntar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där problemet har jag också med min kära CS6R-modul. Drar jag lite i t.ex. Cutoff, och sedan trycker Play, och tillslut Stop, så är allt återställt. Detta händer också om jag loopar en bit av en låt. Varje gång loopen börjar om, nällställs alla inställningar i synthen...

Det verkar som om Cubase sänder ut någon sorts återställningssignal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...