Jump to content
Annons

Nattvaktaren - Lamb's Bread


nattvaktaren (oregistrerad)

Är det bra (5) eller dåligt (1) ?  

33 röster

  1. 1. Är det bra (5) eller dåligt (1) ?

    • 5
      1
    • 4
      10
    • 3
      2
    • 2
      3
    • 1
      3


Recommended Posts

nattvaktaren (oregistrerad)

LÅTNAMN: Lamb's Bread

ARTIST/GRUPP: Nattvaktaren

GENRE: techno / electro

LÅTLÄNGD: 6:40

PRODUCENT: Nattvaktaren

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 8.3 MB

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: bortplockad 12/10, tack till alla som lyssnat.

Har styrt upp en låt jag haft liggandes i garderoben ett tag. Skulle vara intressant att höra vad ni tycker.

Mest intresserad är jag av hur ni tycker att mix/mastring sitter.

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmm hmm hmm. Ja du Lass... eh, nattvaktaren. Det här var den första låt av dig jag lyssnade på, och jag vill först säga att låten är svinbra! skön röstsampling.

Ska jag ha något att klaga på så är det det där knorrande 5-ackordet som kommer in på 2:an i varje takt. I första tredjedelen på låten så tycker jag den ligger för långt fram. Om du skulle vilja trycka knöla in den lite mer i mixen så är låten en solklar femma!

Jävligt bra slagdänga för övrigt! 😮

Kan nog bli ett örhänge de närmsta dagarna!

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Nkai - kul att du uppskattar denna min hyllning till det gröna lövet! 😉

Jag gillar förresten den där fula synten + att den ligger så långt fram, tror inte jag ändrar.

/Lassie

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
kul att du uppskattar denna min hyllning till det gröna lövet! 😉

Säker på att det inte är det gröna lövets hyllnig till dig?

Flummigt, dubigt, omöjligt att dansa till (jag har testat)

& helt...underbart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitcoolt. Brejket utan beat är svårt att dansa till, men inte resten.. tvärtom tycker jag det är svårt att låta bli (jag har oxå testat). Kan förvisso bero på att jag fortfarande är full från igår... men jag och min morgonrock svängde utan problem till det här.

Min flickvän som är en förhållandevis normal människa tyckte "jättebra" så det är det säkert oxå då.

Du får full pott för att jag tror denna gör nytta på min nästa för/efterfest.

(andra lyssningen nu... fortfarande skitcoolt!)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte, jag hajar ju inte att bedöma sån här musik, det är som att be Siewert Öholm att top 5 lista dom bästa goth metal-basisterna.

Men för att visa att jag bryr mig så skriver jag lite ändå. Jag tycker syntkrämen på 2:an är det bästa i hela låten och min högra lårmuskel har någon form av spasm när låten går, så det måste tyda på nåt bra iallafall....

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Vet inte, jag hajar ju inte att bedöma sån här musik, det är som att be Siewert Öholm att top 5 lista dom bästa goth metal-basisterna.

🙂

Och hälsa lårmuskeln att jag är nöjd med dess reaktion. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Det händer för lite.

Hehe, gissar att Basic Channel inte tillhör dina favoriter.... 😉

Men tack för feedback, tack allihop!

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Visst är det roligt att så många verkar gilla låten och att övervägande delen av rösterna ligger på 4,

men jag tycker det skulle vara väldigt intressant om även ni som satte ettor och tvåor berättade varför.

Så att man kan bli bättre, liksom. Hela idén med demoforumet ju.

cm0s?

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Snyggt som alltid NV.

Samplingen distar lite i min lyssning, speciellt i början. Samma med ljudet som kommer vid 3.20. Mycket snygg bas. 🙂

Tackar för omdömet - kul att du orkade lyssna!

Disten är avsiktlig. Massor av dist på detta spår... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
jag tycker ditt sound är väldigt rent och avskalat och att det finns en samstämmighet i de låtar jag hört. Man hör att det är du som gjort låten.

Det tar jag som en komplimang - tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Meeeeeeeeen..det är ju en Rumba-rytm nattis... i electrokläder... väldigt dansbart i minst 180 i might say.. det här var ju skitcoolt!!!!!!!!!!!!

Men har du inte glömt botten i kicken någonstans? satt o väntade på den där dubbel-dub-fläskfeta färgningen genom hela låten...

Denna mixen genererar en 4 på richterskalan..bara för att inte lågbotten ramlade in i andra halvlek..( hade gett Lassie Hålm en 5 ) 😉

Bra jobbat

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Rumba? 😉

Tackar för finfin kritik.

Stämmer att feta kicken (öknamn på taskig kille från förr? 🙂) aldrig kommer. Vet inte om jag tänkte ha den med i just denna låt. Ska fundera...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter på usla högtalare just nu, men när jag kommer hem ska jag se om det fortfarande låter så bra som det gör här. Det svänger ordentligt om låten i alla fall. Tycker att arret är väldigt bra, återkommer om mina kommentarer om mixningen senare. Kunde bara inte låta bli, helskön låt.

EDIT: Har nu lyssnat med lite vettigare gear. Fortfarande skönt gung i låten. Lite mer bas kanske skulle sitta fint? (eller djupare kick)

Annars har jag inte så himla mycket att tillägga. Skön låt!

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...