Jump to content
Annons

Hallelujah för Pingis


Hur gick det i matchen?  

46 röster

  1. 1. Hur gick det i matchen?

    • 5 - Game set and match!
      20
    • 4 - Fördel Hammagrella
      21
    • 3 - Oavgjort
      2
    • 2 - Utslagen i kvarten
      0
    • 1 - Storstryk
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Ping-pong song

* ARTIST/GRUPP: Hammagrella

* GENRE: Bordtennispop

* LÅTLÄNGD: 3:36

* KOMPOSITÖR: Hammagrella

* PRODUCENT: Hammagrella

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4,1 MB

* STATUS: Halvfärdig demo

* LÅTLÄNK: Hallelujah

Hepp, här häller man upp två låtar på raken. Risk för att bli tjatig kanske, men men....

Den här är nog bland det löjligaste jag gjort, och det vill inte säga lite. Notera pingispanoreringen! 😮

Liten namnlista för dom som inte är uppvuxna under ett pingisbord:

Stellan = Stellan Bengtsson, en liten ettrig pingisspelare på 70-talet

Hammarn = Kjell Johansson, inte lika liten och ettrig men parhäst med Stellan

Tickan = Ulf Carlsson, ljushårig långskånk som också var jäkligt bra med gummit

JO = Jan-Olov Waldner, honom har nog även ni kids sett i dom där trickfilmade långbollsduellerna i teve. Värre än Forrest Gump! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 61
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Låter bra tekniskt, men lite hårda f- och s-ljud kanske..?

Inbillar mig också att jag hör lite fasfel, men jag är rätt trött i öronen idag, 😛

så bry dig inte för mycket om det...

Kul pingiseffekt.

5:a för det. 😮

Själva låten är lika obegriplig som vanligt, ingen recension av mig där...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Hammagrella: Just nu undrar jag om vi har en gemensam bekant. Å det grövsta!!!!!!!! Den här låten skall jag jag fan bränna (olovandes) och skicka till tôsen i fråga....

Dra ned på jäveldisten på guran i brejket så blir jag nöjd...det blir lite för mkt hårdtuggat grus när det rasslar till.....

Det här var kul för en gammal pingiskung som mig! FEM TUMMAR UPP!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pianot tycker jag låter lite mesigt både ljud och hur det spelas. Den distade gitarren gillar jag inte heller - för mycket dist för den här typen av låt.

Ping-pongeffekten är klockren! Grymt bra!!!

Jag är ganska ny i det här forumet, men Hammagrella-låtarna hör till mina favoriter av det som brukar postas här. En 4:a med potential att bli en 5:a!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kalaslåt och skitbra ide med pingisbollarna, kanske det bästa soundmässigt jag hört från dig(har dock inte hört allt) men orgeln i slutet dras lite åt symfonirockens 😉 mackor , klart bra. Låten blir inte sämre för att jag råkar vara syssling med "Hammarn" men själv en medioker Bt player 😄

karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, det här var ju kanon!

Snygg produktion tycker jag. + i kanten för pingpong-effekten 😄

Skönt gung i den, den här skulle jag kunna tänka mig på en fest faktiskt (om det vore så att jag festade alltså hehe).

Vet du, jag tycker nästan du sjunger liiiite liite som stefan sundström ibland och inget illa menat med det.

(nu blir jag säkert påhoppad av nån) 😉

/T.Friman

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
=,10 October 2004, 15:21]

Vet du, jag tycker nästan du sjunger liiiite liite som stefan sundström ibland....

Det var nog det grövsta påhoppet jag sett hitills på forumet.

Admins, banna denna kille - dylika angrepp torde väl vara absolut förjudna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var nog det grövsta påhoppet jag sett hitills på forumet.

Admins, banna denna kille - dylika angrepp torde väl vara absolut förjudna?

Tvärt om! Det var en av de finaste komplimangerna som någonsin utdelats på detta forum! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Åh, där satt den. Efter att ha våndats lite över ditt senaste alster (Ljuset i tunneln), så är jag härtill nödd och tvungen att erkänna att jag toksmälter. Hamma(rn)grella is back.

5 pingisbollar av 5 möjliga

//nemo

Redigerat av captain nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Ahhhmä! Kanonbra. Du har tagit dig rejält som producent!

Pingpongljudet har den där rätta krispigheten tycker jag, den enda som rår på dig är Micke B Tretow som har gjort en låt där pingpongljudet är mer verklighetstroget än i verkligheten 🙂

Skönt gung i kören, refrängen å basen.

5 skruvade kantbollar!!

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

Alrajt.. faejn vilket skön mix du lyckats få till!!!

körerna sittersom en keps.. hmmm har ett svagt minne att vi diskuterade något i fredags om detta?? 😉 *host* minneslucka *host*

hmm..kolla in virveln bara..den tiltar över i vänster öra lite misstänksamt..

gott mos Hamma

edit: refererade till fel öra

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

oh yeeh 😉 Hur har du gjort den snygga pingpongeffekten egentligen?

Det enda jag inte gillar är introt där sången känns lite för ansträngd.

En av dina bästa tycker jag nog.. jag gillar dina små utsvängningar i basen ibland. Spelar du in den på keyboard eller använder du en riktig hårdvara?

Link to comment
Dela på andra sajter

oh yeeh 😆 Hur har du gjort den snygga pingpongeffekten egentligen?

Det enda jag inte gillar är introt där sången känns lite för ansträngd.

En av dina bästa tycker jag nog.. jag gillar dina små utsvängningar i basen ibland. Spelar du in den på keyboard eller använder du en riktig hårdvara?

Thanx,

Ping-pong effekten är ett riktigt pingisrack. Lirade in två olika rackljud och ett "bord"-ljud. Sen klippte jag helt enkelt in skiten på tre olika panorerade spår.

Basen är mitt Rolle-keyboard som vanligt! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Hamma: Du menar alltså att ping-pong-effekten finns i rack-format?

Sitter o klurar på det där mellanspelet jag gnällde om igår....det är från någon ABBA-låt va??? On and on and on????

Tack som fan för "Vykort från Grums" förövrigt...en höjdare i välsnidat format!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter o klurar på det där mellanspelet jag gnällde om igår....det är från någon ABBA-låt va??? On and on and on????

Funderat på det själv Bengan, men det är nog ett rätt ordinärt riff. Såhär spontant kommer jag på "Sat'day night's alright for fighting" med Elton eller "Kill city" med Iggy som använder nåt liknande...... Mina advokater är redo. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det där pingpongandet är bara så sketabra...! 🙁 Speciellt hur den studsar i slutet av sitt studsande... just hela det där stycket med pingpongen (innan varje refräng, som t.ex 00:49...) är det absolut bästa i denna låten tycker jag. T.o.m bättre än refrängen. Fast den är bra den oxå, såklart. 🙂

Det enda jag reagerade mindre positivt på var körandet i introt... där är ngn röst som låter en gnutta falskt. En liten stund iaf. 😆

Men du... jag har hört denna innan... är de en ny mix av låten eller? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det där pingpongandet är bara så sketabra...! 🙁 Speciellt hur den studsar i slutet av sitt studsande... just hela det där stycket med pingpongen (innan varje refräng, som t.ex 00:49...) är det absolut bästa i denna låten tycker jag. T.o.m bättre än refrängen. Fast den är bra den oxå, såklart. 🙂

Det enda jag reagerade mindre positivt på var körandet i introt... där är ngn röst som låter en gnutta falskt. En liten stund iaf. 😆

Men du... jag har hört denna innan... är de en ny mix av låten eller? 🙂

Yep, du har rätt Hacke, kören e lite oren där, ska lägga på en ny, nykter.... 🙂

Och yess, det har funnits en tidigare lite balladigare version av denna låt tidigare i somras på hamma-sajten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasen vad bra detta är. Var lite skeptisk i början av låten, men den tar sig och växer. Mixen känns klockren och ett + i kanten för orgeln som inte kunde vara bättre änvänd än i denna låt. Litet minus till det ganska platta och illa stämda introt.

Grymt trallvänlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter o klurar på det där mellanspelet jag gnällde om igår....det är från någon ABBA-låt va??? On and on and on????

Jag får in "Gloria, gloria, gloria" i huvet... Vet inte var det kommer ifrån riktigt.

Kanonlåt. Man drömmer sig tillbaka till rasterna på högstadiet när man samlades kring pingisbordet och man blir verkligen sugen på att spela...

Sången och stämmorna i introt låter lite halvhjärtade, om man ska klaga på nåt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...