Jump to content
Annons

The lo-fi violation of the ear


Recommended Posts

The lo-fi violation of the ear e mitt nya enmanna projekt...

Efterssom jag aldrig får klart nån seriös låt så ere väl lika bra å insé

att det får vänta tills jag har något seriöst att uttrycka.

dessutom får jag alldrig chans å träna på ljudtekniken

om jag sitter å grubblar över om låttexten/musiken

representerar min oooh så unika misär och kühnstnaerlighët.

Länk till tomteslav:

http://v4.livegate.net/maximilian/Tomtesla...0kHp20cent).mp3

De e i mono 128kbps.. men härda ut., de blev inte helt sämst.

annars finns de massor av löst skräp att ladda hem på

den stora skräpsidan där man måste högerklicka och ta spara som...

Wäbbhosten gillar inte att man använder dom som fförvaringsutrymme...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lysande!

Har sett fram mot nåt nytt från dig här sen din grymma förortshiphop-parodi Ghettoslang.

Den här är en minst lika träffande slakt av mörkare metal med allt för allvarliga fantasybudskap. Smart och bra.

Om man nu inte är helt fel ute och det i själva verket är en seriös jultome-låt, i sånt fall ber jag att få återkomma 😄 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Heh, de va en iaktagelse som e nära sanningen där!...

Iofs är det en remake av en gammal låt jag gjort om tomtar som jag gjorde åt en kompis som va så full en gång att jag psykade han med att de fanns tomtar under bordet. Den äldre verisionen lät så skräp så ja tänkte jag skulle snygga upp den lite.

Fast de du säger stämmer ju även om de inte va de första ja tänkte när jag lira in den. De låter ju lite som norsk black på sina ställen, och jo... övervemodiga jag-är-så-mycket-djupare-än-dig-och-är-därför-unik-&-speciell-som-person fantasylåtar står verkligen inte högt upp på favvomusikslistan.

Jag undrar om jag gjort nåt mer vettigt sen ghettoslang... hmmm.

Jag har gjort två st förnedringslåtar om "Hejmonika",Fänrik fys, livhusarer 2004, polisskvadronNorrland intro+start på del 1, en jävla massa seriös dynga som bara blitt halvklart, en födelsedagslåt, Intro till radiopsykolog Affram hessler, dö jävla struts 11 sekunder, Kopojkens odyssé, en reklamjingel, ost på mackan, måttbandsboogie, cpcpcpmp3, rymdblomman nils, flowishaktig,... eeehm. en massa jävla löst.....

Vad tyckte du om ljudbilden och bandnamnet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm... jag tycker att den här låten om tomtar är så fantastikt underbar, kan inte uttrycka min euforiska känsla i ord... oseriöst kanske men bra.. hehe.

En annan sak bara, du sjunger väldigt bra, din sångröst skulle nog sälja guld om du kunde göra en mera kommersiell låt.. //AEM

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Hammagrella - kul att du är tillbaka! 😄 Ärligt talat, i tidigt skede förväxlade jag er två.. :rolleyes:

Ghettoslang var oxå rajt app maj ällij, men det är inte det här. Det beror alltså på min smak, inget annat, så egentligen kunde jag gett f-n i att ens kommentera.. men jag ville ändå du skulle känna dig uppmuntrad att lägga upp fler grejor.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan stämma aspucko, ja ju inte exakt hur de låter själv. de e mest tur som avgör om de låter bra på andra system än mitt egna.

jag spelar in på en motorgura jag köpte begagnad för tusen spänn och har tre trasiga rattar och saknar ljusa e strängen och som förövrigt har glapp i dendär staven man slår omkring med.och jag referenslyssnar genom ett par bättre begagnade SONY högtalare där membramet på högerhögtalaren sett bättre dagar och som dessutom va moderna 1980 då de kom som budgetmodell eller nåt... samma gäller receivern dom e kopplade till... En skön pioneer sx-750 som antagligen gjordes samma tidpunkt som högtalarna...

Men så e de ju en bantad verision också, de brukar låta bättrre i stereo, jag vet inte om de fasas bort lite av de hela efterssom ja lekt en del me stereogrejjer.

Du har inga tips för hur man kan kötta till dom annars? Jag tänkte dubba köttguran (inte kompguran) och sedan lägga dom på höger sespektive vänster. de kan bli fett. Men ja e för lat för å göra det. tar sån tid.

Och hackeman.. Det värmer =)... :rolleyes: ..

De e ingen som har synpunkter på bandnamnet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Heh, de va en iaktagelse som e nära sanningen där!...

Iofs är det en remake av en gammal låt jag gjort om tomtar som jag gjorde åt en kompis som va så full en gång att jag psykade han med att de fanns tomtar under bordet. Den äldre verisionen lät så skräp så ja tänkte jag skulle snygga upp den lite.

Fast de du säger stämmer ju även om de inte va de första ja tänkte när jag lira in den. De låter ju lite som norsk black på sina ställen, och jo... övervemodiga jag-är-så-mycket-djupare-än-dig-och-är-därför-unik-&-speciell-som-person fantasylåtar står verkligen inte högt upp på favvomusikslistan.

Jag undrar om jag gjort nåt mer vettigt sen ghettoslang... hmmm.

Jag har gjort två st förnedringslåtar om "Hejmonika",Fänrik fys, livhusarer 2004, polisskvadronNorrland intro+start på del 1, en jävla massa seriös dynga som bara blitt halvklart, en födelsedagslåt, Intro till radiopsykolog Affram hessler, dö jävla struts 11 sekunder, Kopojkens odyssé, en reklamjingel, ost på mackan, måttbandsboogie, cpcpcpmp3, rymdblomman nils, flowishaktig,... eeehm. en massa jävla löst.....

Vad tyckte du om ljudbilden och bandnamnet?

Ljudbilden har jag svårt att bedöma, sitter med en laptop i knät (var annars?) just nu och har inge vidare finkornighet i lyssnandet. Men bandnamnet, ja, vet inte, beror på hur resten av låtarna under samma bandnamn kommer att låta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet itne riktigt om ja ska följa genren eller om ja ska spejsa ut och ha allt möjligt, men då blir de ju bara som de gamla bandet autofräls som bara e en salig gröt med så olika musikstilar som möjligt. De e svårt att få till ett sound då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet itne riktigt om ja ska följa genren eller om ja ska spejsa ut och ha allt möjligt, men då blir de ju bara som de gamla bandet autofräls som bara e en salig gröt med så olika musikstilar som möjligt. De e svårt att få till ett sound då.

Det är svårt att hitta en grej att rikta in sig på ibland. Du kanske ska fundera på att försöka göra två eller tre huvudlinjer? Jag har riktat in mig på två olika håll inom den elektroniska musiken och det funkar ganska bra. Det är lite svårt att begränsa sig, men det är väldigt kul att göra mycket musik som skulle kunna placeras in på ungefär samma hylla.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...