Jump to content
Annons

Om språk på forumet


Lasse Mongo (oregistrerad)

Recommended Posts

Lasse Mongo (oregistrerad)

// delad från denna tråd //

Get a life fö fan, här hjälper man människor i deras strävan och det bästa ni kan komma på är att bli störda av nonsens jag menar har ni inget liv alls ?

det är väl för fasicken bara att svälja eller byta kanal om programmet är tråkigt era forumspoliser

vem har sagt att ni bestämmer hur man ska använda språket, eller är det för att man nåt upp till nån slags 1000 inläggs-nivå när man då blir mallig och tycker sig vara mer än andra?

är det inte värdet av hur man hjälper varandra som betyder nåt?

Fy fan vilka tråkiga liv ni måste leva om det var det bästa ni kunde komma med.

Schkål ändårå

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lasse Mongo, den tonen har vi inte här. Har en skarp känsla av att du inte har tagit till dig forumreglerna. Läs dem eller gör som VacUm säger: Lägg ner den attityden och var konstruktiv.

EDIT: Jag arkiverar sidan med raderar tidigare onödiga inlägg. Fortsätt med trådens ämne /admin

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)
Lasse Mongo, den tonen har vi inte här. Har en skarp känsla av att du inte har tagit till dig forumreglerna. Läs dem eller gör som VacUm säger: Lägg ner den attityden och var konstruktiv.

EDIT: Jag arkiverar sidan med raderar tidigare onödiga inlägg. Fortsätt med trådens ämne /admin

Jag kan vara trevlig om folk är trevliga tillbaka, om du läser tråden från början så kanske du ser att jag vill hjälpa killen men blir påhoppad om mitt sätt att uttrycka mig vilket skapar reaktion från min sida då jag inte har varit otrevlig mot någon utan försökt hjälpa till men det kanske inte räknas????

Eller ska det vara så att man måste uttrycka sig på med en vokabulär som är anpassad av normen du får inte säga blått när vi sagt att det ska vara rött???

Ni måste väl ändå hålla med om att det spelar väl ingen roll hur man uttrycker sig så länge man inte gör personangrepp eller utsätter människor för nedvärderande/förtryckande inlägg och om du läser mina inlägg innan vacUm och tobbe började gnälla så inser du också att det är i min välmening att hjälpa den som startade tråden att förstå hur han borde koppla sin utrustning eller hur!

Men men ni kanske inte kan läsa mellan raderna och låta människor få vara sig själva och om min humor stör er så mycket så ska jag självklart lämna detta strikt ökentråkia forum då ni tydligen tar så illa vid er.

schkålar ödmjukast även för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

På forumet konverserar vi konstruktivt, naturligtvis med humor. Men med den tonen du angav så finns det stor risk att det inte uppfattas som humor. Snarare aggro, och det kommer andra reagera på. Vill man något, är det alltid säkrast att vara tydlig. Annars drar det iväg på det vis denna tråden gjorde, till något för forumet helt irrelevant.

En grundregel är: Har mitt nuvarande inlägg med det första inlägget att göra? Svarar det på frågan? Kompletterar det idén? Tillför den någon aspekt i ämnet? Om inte, starta en ny tråd. Enkelt, och det fungerar.

Gäller det något privat, använd den personliga meddelandetjänsten.

EDIT: Utgå ifrån att det här ska vara en skön community att komma till. Både när det gäller att läsa andras inlägg men även när andra ska läsa ens egna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)
På forumet konverserar vi konstruktivt, naturligtvis med humor. Men med den tonen du angav så finns det stor risk att det inte uppfattas som humor. Snarare aggro, och det kommer andra reagera på. Vill man något, är det alltid säkrast att vara tydlig. Annars drar det iväg på det vis denna tråden gjorde, till något för forumet helt irrelevant.

En grundregel är: Har mitt nuvarande inlägg med det första inlägget att göra? Svarar det på frågan? Kompletterar det idén? Tillför den någon aspekt i ämnet? Om inte, starta en ny tråd. Enkelt, och det fungerar.

Jag ska väl svara då !

Du tog ironiskt bara bort det inlägg som vacUm gjorde först men lämnade resten av tråden vilket inte gör rättvisa åt det hela.

Säg mig när mitt första inlägg i detnna tråd att jag var otrevlig mot den som startade detta?

Jag menar det är väl ändå så att om vacUm inte gillar mitt sätt att uttrycka mig så behöver han ju inte använda sig av vokabulär som "hur gammal är du?" eller har han något slags förtur i att tala om för folk hur de ska vara?

jag har inte varit otrevlig mot någon innan de blev uttryckligen otrevliga mot mig vilket jag finner högst märkligt att du inte har läst då!

Jag började bli hätsk eftersom det blev fler inlägg om hur jag uttrycker mig om vad jag anser vara en rätt bagatellartad sak men ni har ju tydligen tagit så illa vid er att jag har använt mig av vad de flesta redan vet Lasse Kongo från "nile city" som är konstant full , men ni kanske aldrig har sett den vilket skulle förvåna mig.

Jaja ni har väl nån form av irriterande som gör att ni tar åt er personligen av sådant som de flesta skulle skratta åt och dessutom då ta tag i sitt problem med en ny vikling av problemet som man postat för att få hjälp med och kanske är det inte så kul att ha ett problem och bara få dödsallvarliga svar som kanske inte hjälper.

Jag kan många ggr se att om man har en positiv inställning till något som man har problem med oftast också kommer fram till nya ideér vilket kan leda till en lösning och då ser man ljusare på saker i fortsättningen men som sagt var så är vi alla olika och ni kanske inte kan hantera detta då som jag vilket ur min synvinkel då är beklagligt men då ett faktum.

Jag ska inte störa detta forum något mer.

Du kan ta bort min användare för jag avviker då.

Lev väl och SCHHHKÅL TAMEFAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)

Är det jag som har startat detta ? nu får du väl ändå ge dig! det är taget helt ur luften håll dig till rätt tråd så att människor kan läsa hur det egentligen började eller har jag fel ???

Du kan ju inte ta en del ur en tråd och presentera det som att jag har startat det bara för att försätta mig i dålig dager eller är du en fegskit (ursäkta uttrycket)

jag anhåller om upprättelse.

Ni liknar nu i detta faktiskt en skara riktigt mindervädiga personer som uttnyttjar sin makt och får batongåmgest så fort ni inser att ni har fel.

Jag har inte varit otrevlig mot någon utan anledning och att dessutom bli uthängd på det här sättet visar bara på ett riktigt småaktigt människoförakt från din sida Olsberg

Skärpning nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är oerhört lätt att komma från ämnet, jag gör det själv ofta.

Men anledningen till att jag surnade till lite på Lasse M var att hans inlägg va så otroligt tjafsiga och inte ens ett uns roliga. Nu fattar killen alltihopa helt fel och tror att andra tror att han varit otrevlig mot någon. Å andra sidan blev han det efter ett litet tag, men det var nog lika mycket mitt fel.

Killen babblar om sprit och supa i varena litet jävla inlägg han gör och det blir otroligt irriterande efter ett litet tag. Hade nog inte spelat någon större roll om det nu var bajs, morötter, rennäsanshistoria eller något annat han hakat upp sig på; jag har tyckt det varit lika irriterande i vilket fall som helst. Forumet handlar om musik och det är primärt därför jag hänger här. Inte mycket annat (mer än möjligens att vi eventuellt ska ut o dricka en öl på fredag men, men.. 😮 ).

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte läst tråden detta kommer från, och än mindre alla Mongos inlägg, men jag tyckte killen verkade precis så hjälpsam som vi önskar alla vore här. 🙂 Sen att han skålar i varje inlägg kan man väl stå ut med om resten är vettig substans...? 😮

Men som sagt, har inte orkat läsa vad "konflikten" egentligen handlade om...

edit: skål! 😉

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte läst tråden detta kommer från, och än mindre alla Mongos inlägg, men jag tyckte killen verkade precis så hjälpsam som vi önskar alla vore här. 😳 Sen att han skålar i varje inlägg kan man väl stå ut med om resten är vettig substans...? 🙂

Men som sagt, har inte orkat läsa vad "konflikten" egentligen handlade om...

edit: skål! 😆

NJae.. De va jag som gnällde lite på honom. Och då bliev de ett jävla liv. Han blåste upp det och sur som ätticka.

Edit:

Visst är det ok att skojja (även om jag inte råkar tycka det är humor), men hans inlägg var mer än 50% "skoj" som bara var störigt och därför sa jag nåt. Fasen, känner mig som en jävla gammal träbock här.. Skit samma.

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

Fasen, känner mig som en jävla gammal träbock här.. Skit samma.

Det är knappast ditt fel att vissa människor inte kan ta ens en gnutta kritik. Osäkra människor finns överallt och de reagerar med hugg istället för att ta åt sig kritik. Folk som saknar självinsikt tenderar agera på detta vis. Ta det lugnt. Han blir nog inte långvarig här på forumet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det jag som har startat detta ? nu får du väl ändå ge dig! det är taget helt ur luften håll dig till rätt tråd så att människor kan läsa hur det egentligen började eller har jag fel ???

När en tråd drar iväg och handlar om något annat än det ursprungliga inlägget så delas det, och det första inlägg som hamnar i den nya tråden blir också den som har startat tråden. Dock lägger vi alltid in referenser i den första tråden om var man hittar den andra, och tvärtom. Så ser det även ut här (se överst i ditt inlägg).

Var jag jag varit otrevlig mot dig? Det enda som har sagts är sådant som står i forumreglerna och som du accepterade när du blev medlem. Jag är ledsen för om de inte är tydliga nog - kom gärna med förslag på hur du hade sett dem skrivna för att detta inte skulle ha hänt.

Det här är ingen sysselsättning som jag tycker om att hålla på med, men ett referat som sammanfattar händelsen i förra tråden är:

Vacum störde sig på dina spritreferenser och sa "Va ett jävla tjat om sprit hela tiden". Det triggade dig direkt som gjorde ett mothugg. Vacum kontrade: "Nä muckar inte, men stör mig på dina fjantiga inlägg som poppar upp på skärmen stup i kvarten."

Sedan var det igång på hundra:

It's not my problem baby, om du vill ha strikt blodigt allvar i allt som sägs och vara spydig och viktig så är det din grejj, jag super och gör vad jag vill och om det inte passar dig hur jag hjälper människor i nöd så fine må dåligt då du gör dig själv bara en otjänst, VIKTIGPETTER hjälp eller låt flaskan tysta mun.

Vacum:

Lägg ner.

Lasse Mongo:

Schhkål då påre gubbjävel och akta så inte du exploderar.

I mina ögon är det Lasse som har uttryckt sig mycket klumpigt och stötande. Så jag säger det igen: Lägg ner den där attityden och håll dig till ämnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Lasse, du fattar ju själv hur fånigt det är att avsluta varje inlägg med

"sssccchhhhhhkåååål"?

Man får nog tåla betydligt mer stryk än du fått hitills, om man som du lägger sig på lunar-nivå direkt.

Kjam.

edit: Förresten suger din avatar.

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte läst vad som gjort att det spårade ur, men även jag tyckte som VacUm, att Lasse M var lite "to much" när hans inlägg balanserade mellan seriös hjälp och sprithumor hela tiden..en aning störigt..

Störigt i den meningen att man tar musikteknik-diskussioner på så stort allvar att det inte finns utrymme för skämtsamhet i större bemärkelse.

.. Men det undgår man lätt genom att inte läsa vederbörandes inlägg

Lasse Mongo: Det här är inte något hatinlägg, jag respekterar om du vill skriva som du gör även om din stil inte tilltalar mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Saken var ju den att hans inlägg fanns i nästan varenda aktuell tråd en stund igår.. Inte lätt att undvika då.

Det är ungefär samma sak som om någon skulle köra alla sina inlägg genom Lunariseraren (som förövrigt kan vara det bästa som finns på hela internet). Även om svaren var klockrena hela tiden så skulle jag få huvudvärk och panik efter 2 minuter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)
Fasen, känner mig som en jävla gammal träbock här..  Skit samma.

Det är knappast ditt fel att vissa människor inte kan ta ens en gnutta kritik. Osäkra människor finns överallt och de reagerar med hugg istället för att ta åt sig kritik. Folk som saknar självinsikt tenderar agera på detta vis. Ta det lugnt. Han blir nog inte långvarig här på forumet!

Nu ska vi inte föra krig här utan vara sakliga och om du inte var med från början så är det ju onödigt att du uttalar dig alls, om man blir påhoppad så svarar man fair enough om personen sedan envisas med att fortsätta argumentera så drar han ju igång nåt i onödan eller ?

Att jag har en jargong som kanske inte passar en person är ju inte direkt mitt problem utan snarare hans problem men att börja käbbla visar ju vem som egentligen har svårigheterur mitt sätt att se på det.

Att man ska leka polis och förmyndiga andra visar bara på bristande omdömme och är ingen bra lösning utan gillar maninte att läsa min text är det ju bara att strunta i det och läsa nästa inlägg istället och så länge vi kan vara överens om att vi är här fär att hjälpa och berika varandra i vår strävan att bli bättre musiker/mixaremastrare etc så är det ju inget problem eller hur.

Att sedan hoppa på folk vidare utan att följa upp sakens natur från början är också entt tecken bristande omdömme, nu kanske Olsberg var trött då detta hände sent igår kväll och inte gjorde vad han borde ha gjort och det är att läsa det hela från början och sedan ta ställning för det hela.

Att vacUm inte gillar vad skriver ger honom inte rätten att göra påhopp men han kanske också var trött vad vet jag...

Så nu kanske vi kan samsas i detta forum och acceptera varandra även om vi inte förstår varandra, det viktiga är att kunna bidra och hjälpa till tipsa osv.

Botten upp folk's

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasen, känner mig som en jävla gammal träbock här..  Skit samma.

Det är knappast ditt fel att vissa människor inte kan ta ens en gnutta kritik. Osäkra människor finns överallt och de reagerar med hugg istället för att ta åt sig kritik. Folk som saknar självinsikt tenderar agera på detta vis. Ta det lugnt. Han blir nog inte långvarig här på forumet!

Nu ska vi inte föra krig här utan vara sakliga och om du inte var med från början så är det ju onödigt att du uttalar dig alls, om man blir påhoppad så svarar man fair enough om personen sedan envisas med att fortsätta argumentera så drar han ju igång nåt i onödan eller ?

Att jag har en jargong som kanske inte passar en person är ju inte direkt mitt problem utan snarare hans problem men att börja käbbla visar ju vem som egentligen har svårigheterur mitt sätt att se på det.

Att man ska leka polis och förmyndiga andra visar bara på bristande omdömme och är ingen bra lösning utan gillar maninte att läsa min text är det ju bara att strunta i det och läsa nästa inlägg istället och så länge vi kan vara överens om att vi är här fär att hjälpa och berika varandra i vår strävan att bli bättre musiker/mixaremastrare etc så är det ju inget problem eller hur.

Att sedan hoppa på folk vidare utan att följa upp sakens natur från början är också entt tecken bristande omdömme, nu kanske Olsberg var trött då detta hände sent igår kväll och inte gjorde vad han borde ha gjort och det är att läsa det hela från början och sedan ta ställning för det hela.

Att vacUm inte gillar vad skriver ger honom inte rätten att göra påhopp men han kanske också var trött vad vet jag...

Så nu kanske vi kan samsas i detta forum och acceptera varandra även om vi inte förstår varandra, det viktiga är att kunna bidra och hjälpa till tipsa osv.

Botten upp folk's

Tycker själv inte att det handlar om påhopp, men här ser jag i alla fall ett bra inlägg från din sida. Tack för det!

Skål!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Lasse Mongo;

Jag tror inte ens att du är gammal nog att köpa sprit på krogen.

Jag är övertygad om att det finns forum där din typ av "humor" uppskattas.

Sök vidare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)
Lasse Mongo;

Jag tror inte ens att du är gammal nog att köpa sprit på krogen.

Jag är övertygad om att det finns forum där din typ av "humor" uppskattas.

Sök vidare!

jaha och det grundar du på vad?

Jag trodde vi var klara nu men det är vi kanske inte....

varför ska vi fortsätta detta ?

sluta nu och gör nåt vettigt istället.

korken av då Danny

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...