Jump to content
Annons

FL's wave editor


Coffeemidget

Recommended Posts

Edison Wave editorn i FL gör ohyggligt oönskade, breda fade in och out vid Cut-Delete-Trim-insert osv. Försöoker hitta någon "smoothing" eller liknande att stänga av så jag slipper det hela...

Om jag vill ta bort skit i början av en ljudfil som gör att samplen låter lite efter så finns ju trim i channel settings, men det går inte ställa in tröskel på den så ibland fungerar den inte riktigt. då vill jag ta upp wave editorn och laga samplefilen för evigt genom att helt enkelt delete denna tiondels sekunds skitljud före anslaget. men när jag tar bort min inbställda selection så "smoothar" den UTANFÖR min selektion. det blir helt plötsligt någon fade in på mitt fina anslag. helt plötsligt låter en snappy-snare som ljummen fis...

Kan jag på något sätt fimpa denna meningslösa och irriterande funktion i Edison?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Annons
Jag använder audacity för att fixa till samples, om det inte är längre audio clips, isåfall editerar jag ibland direkt i den nedre playlisten. Skandal egentligen att det inte finns en vettig integrerad wave-editor.

som sagt.

Själv använder jag Cool edit för att redigera samplar.

Gillar inte heller den inbyggda som finns i fl

Link to comment
Dela på andra sajter

mjo... visst kan jag fippla omkring sample'n i olika program, men det jag egentligen vill kunna göra är att trycka Ctrel+e, markera & delete. Går tokfort, om det nu inte vart för påtalad smoothing grej. orka manövrera windowsbrowsers för save as och alt-tabba =(

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
Edison Wave editorn i FL gör ohyggligt oönskade, breda fade in och out vid Cut-Delete-Trim-insert osv. Försöoker hitta någon "smoothing" eller liknande att stänga av så jag slipper det hela...

Om jag vill ta bort skit i början av en ljudfil som gör att samplen låter lite efter så finns ju trim i channel settings, men det går inte ställa in tröskel på den så ibland fungerar den inte riktigt. då vill jag ta upp wave editorn och laga samplefilen för evigt genom att helt enkelt delete denna tiondels sekunds skitljud före anslaget. men när jag tar bort min inbställda selection så "smoothar" den UTANFÖR min selektion. det blir helt plötsligt någon fade in på mitt fina anslag. helt plötsligt låter en snappy-snare som ljummen fis...

Kan jag på något sätt fimpa denna meningslösa och irriterande funktion i Edison?

Om du inte redan kommit på det så.. högerklicka i Edison>Edit>Click-Free (smooth) editing eller så trycker du bara på C. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...